Από την ιδέα στο έσοδο: 3 τρόποι για να βγάλεις χρήματα online νόμιμα και ηθικά

Ακολούθησε τις συμβουλές αυτών που τα κατάφεραν

Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά και πετυχημένα κανάλια στο ελληνικό YouTube. Με πάνω από 140.000 subscribers, συνιστά σημείο αναφοράς στη διαδικτυακή κοινότητα. Οι Financial Greeks μιλούν για οικονομικά, επενδύσεις, διαχείριση προσωπικών οικονομικών και το κάνουν τόσο έξυπνα και πειστικά, ώστε έχουν βρει μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, που τους στηρίζει και τους αγαπάει έμπρακτα. Και ξέρεις ποιο είναι το έξτρα ωραίο της υπόθεσης; Μοιράζονται τη γνώση. Ανοίγουν έτσι δρόμους και προοπτικές για όποιον έχει τη θέληση, την αντοχή και τη διάθεση να ακολουθήσει τα χνάρια τους.

Κάπως έτσι, σε πρόσφατο βίντεο που ανέβασαν στην πλατφόρμα, έδωσαν συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς, τη σήμερον ημέρα, να βγάλει χρήματα online. Χωρίς… περίεργα κόλπα, χωρίς καμία γκρίζα ζώνη. Τίμια και παστρικά, νόμιμα και ηθικά. Ποιες οι συμβουλές των ειδικών, λοιπόν; Ιδού:

Δημιουργία περιεχομένου

Είναι η βάση των πάντων. Content creation, στα αγγλικά. Είσαι καλός σε έναν τομέα, όποιος και αν είναι αυτός; Ενώνεις δημιουργικότητα και μεταδοτικότητα και διαθέτεις ένα μίνιμουμ επιχειρηματικού δαιμονίου; Μην διστάσεις, μην αφήσεις το ταλέντο σου να πάει στράφι. Το να φτιάξεις ένα κανάλι στο YouTube και να αρχίζεις να ανεβάζεις περιεχόμενο είναι πραγματικά πολύ απλό πράγμα. Δεν χρειάζεται καν σοβαρό κεφάλαιο, είναι πολύ χαμηλό το entry barrier. Χρειάζεται μόνο μια ιδέα και το πάθος γι’ αυτήν, τη θέληση να την επικοινωνήσεις με πολύ κόσμο. Θα πρέπει βέβαια να είναι κάτι ενδιαφέρον, πέρα από κάτι που ξέρεις καλά. Κάτι που θα κάνει τον κόσμο να σε προσέξει. Και από πολύ νωρίς μπορεί να αρχίσεις να βγάζεις χρήματα. Έστω και λίγα, αρχικά. Μέσα από τις διαφημίσεις του YouTube. Όλα καταγράφονται από την Google και στο τέλος κάθε χρόνου σου έρχεται στο gmail σου, ένα συνολικό αποδεικτικό των όσων εισέπραξες για να τα δηλώσεις στην εφορία. Μέχρι 10.000 ευρώ ετησίως, δεν είναι απαραίτητο να ανοίξεις καν βιβλία.

Affiliate marketing

Η βασική ιδέα έχει να κάνει με την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών άλλων επιχειρήσεων. Αν οι καταναλωτές καταλήξουν να αγοράσουν το προϊόν/υπηρεσία, χάρη στο δικό σου marketing τότε κερδίζεις μια προμήθεια.

Μην το μπερδεύουμε με «πυραμίδες» και άλλες παρόμοιες απάτες που έχουν βγάλει κακό όνομα στην όλη διαδικασία. Και το έντιμο για έναν creator είναι να μιλάει ανοιχτά για το ότι διαφημίζει ένα προϊόν και ως εκ τούτου παίρνει ποσοστά από αυτό. Είναι πάντως κάτι που μπορεί να λειτουργήσει πολύ επωφελώς, στοχευμένα και να γιγαντώσει τις προοπτικές σου, ενισχύοντας την προβολή και την ιδέα σου.

Χορηγίες

Είναι το 3ο βήμα, αν έχεις κάνει σωστά και καλά τα προηγούμενα δύο. Να πιάσεις δηλαδή μια εταιρεία και να της ζητήσεις να γίνει χορηγός σου. Παρουσιάζεις τη δουλειά σου, τα νούμερα σου και προβάλλεις ένα win/win σενάριο.

Σε παρόμοια λογική, κινείται και μια πλατφόρμα τύπου Patreon, που έχει να κάνει με το να σε στηρίξει απευθείας το ίδιο το κοινό που έχεις αποκτήσεις χάρη στο περιεχόμενό σου. Αφού τους αρέσει αυτό που τους δίνεις, θα είναι πρόθυμοι και να το ενισχύσουν οικονομικά για να συνεχίσουν να το απολαμβάνουν. Είναι το γνωστό μας, crowdfunding.

Πραγματικά τίποτα δεν είναι αδύνατο στον ψηφιακό κόσμο όπως μας δείχνει το βίντεο των Financial Greeks αλλά και το ίδιο το δικό τους το παράδειγμα. Θέλει πάνω από όλα να έχεις την ιδέα, τη γνώση. Μετά να την προβάλλεις ιντερνετικά, με υπομονή, επιμονή και πάθος. Τα άλλα όλα μπορεί να έρθουν μετά πολύ γρήγορα. Και να βρεθείς μετά να βγάζεις χρήματα που κάποτε ούτε καν θα φανταζόσουν πως ήταν εφικτά. Να γίνεις εσύ ο influencer.

Παίζοντας μετά… μπαλίτσα και με άλλα πράγματα, όπως τα ψηφιακά προϊόντα, το consulting και σε δεύτερο πλάνο, τις επενδύσεις – ένα μοναχικό σπορ το τελευταίο, για λίγους, αφού απαιτεί σοβαρή μελέτη και μεγάλες αντοχές, καθώς επίσης και σημαντικό κεφάλαιο εκκίνησης.