Δεν υπάρχει τηλεθεατής που δεν έχει υποψιαστεί πως το Survivor είναι… πραγματικό χρυσωρυχείο. Κανείς, όμως μέχρι σήμερα, δεν γνώριζε τα ακριβή ποσά που ο ΣΚΑΪ ξοδεύει και κερδίζει από το νέο του παράτολμο εγχείρημα.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», έναν χρόνο πριν, ο δαιμόνιος Τούρκος επιχειρηματίας και καναλάρχης Ατζούν Ιλιτζαλί, έστειλε προσφορές για το Survivor σε όλα τα κανάλια, ωστόσο κανένα δεν κατέληξε σε τελική συμφωνία μαζί του λόγω του χαμού με τις τηλεοπτικές άδειες.
Παρότι όλα έδειχναν πως το Star θα κέρδιζε τελικά την κερδοφόρα συμφωνία, τελικά δε μπόρεσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των Survivor – The Voice (τα οποία ο Τούρκος παραγωγός πουλούσε «πακέτο»), με τον Γιάννη Αλαφούζο να μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι.
Παρά τους δισταγμούς των συνεργατών του, τόλμησε να κλείσει την –φαινομενικά ασύμφορη- συμφωνία με αποτέλεσμα σήμερα, 50 περίπου ημέρες μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου, ο σταθμός να προσδοκά κέρδη εκατομμυρίων!
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Ο ΣΚΑΪ αγόρασε τα δικαιώματα του Survivor από τον Ιλιτζαλί –ο οποίος έχει την ευθύνη παραγωγής- έναντι 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ίδιος, έχει στήσει μια ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής του ελληνικού (και του τουρκικού Survivor που γυρίζεται και προβάλλεται παράλληλα) στον Άγιο Δομήνικο, απασχολώντας περίπου 420 άτομα, εκ των οποίων οι 100 είναι Έλληνες, για τις ανάγκες των γυρισμάτων και του μοντάζ του ελληνικού προγράμματος.
Υπολογίζεται ότι κάθε επεισόδιο τριών ωρών που προβάλλεται στην Ελλάδα Κυριακή με Πέμπτη κοστίζει 150.000 ευρώ. Εβδομαδιαίο κόστος; 750.000 ευρώ! Με λίγα λόγια κάθε δευτερόλεπτο προβολής του παιχνιδιού κοστίζει 18 ευρώ.
Στα έξοδα παραγωγής θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι ρήτρες πρόσθετης αμοιβής (περίπου 500.000 ευρώ η καθεμία) των συμβολαίων, στην περίπτωση που η τηλεθέαση ξεπεράσει το 25% και το 50% – ποσοστά που έχουν ήδη ξεπεραστεί κατά πολύ.
Είναι λοιπόν προφανές ότι για να αποβεί κερδοφόρο το τηλεοπτικό εγχείρημα του ΣΚΑΪ, θα πρέπει τα διαφημιστικά έσοδα να φτάσουν σε ύψη – ρεκόρ. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, μπορεί τα ποσοστά τηλεθέασης του σταθμού να ανεβαίνουν, αλλά ο κίνδυνος σημαντικής ζημιάς είναι ανά πάσα στιγμή πιθανός.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαρρέουν από τις διαφημιστικές, ο ΣΚΑΪ τώρα αρχίζει να κερδίζει το στοίχημα της βιωσιμότητας και να προσδοκά κέρδη τους επόμενους μήνες από διαφημιστικά έσοδα και χορηγίες.
Όλα τα διαφημιστικά έσοδα του σταθμού είναι αυτά που μπορούν να χωρέσουν στις τρεις ή τέσσερις διαφημιστικές ζώνες των 12 λεπτών που παρεμβάλλονται καθημερινά στα επεισόδια του Survivor.
Όσο για τα κέρδη του ΣΚΑΪ το κάθε 12λεπτο διαφημιστικό διάλειμμα; Κάθε δευτερόλεπτο κοστίζει πανάκριβα και κάθε μέρα που περνά θα κοστίζει ακόμα ακριβότερα λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν οι διαφημιστικές εταιρείες.
Όταν ξεκίνησε το παιχνίδι, ο διαφημιζόμενος αγόραζε διαφημιστικό χρόνο προς 90 ευρώ το δευτερόλεπτο. Το μάξιμουμ των εσόδων, λοιπόν, που μπορούσε να επιτευχθεί ημερησίως ήταν 260.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον πρώτο μήνα προβολής του, το Survivor δεν έβγαζε καν τα έξοδά του…
Αλλά από τα μέσα Μαρτίου που το ενδιαφέρον των διαφημιστών αυξήθηκε και το τιμολόγιο… ακρίβυνε φτάνοντας τα 120 ευρώ το δευτερόλεπτο , ο σταθμός άρχισε να έχει τα πρώτα καθαρά κέρδη.
Με τα σημερινά δεδομένα, ο τζίρος του κάθε επεισοδίου υπολογίζεται περίπου στις 350.000 ευρώ, χωρίς σε αυτόν να υπολογίζονται τα κέρδη από τις χορηγίες από την τοποθέτηση προϊόντος.
Το καλύτερο όλων; Ο ΣΚΑΪ έχει ήδη κλείσει συμφωνία «Survivor» για τα επόμενα 5 χρόνια…