Η ζωή είναι δύσκολη για τα κορίτσια. Ειδικά εάν κάποιο είναι το τελευταίο μέλος μιας οικογένειας με 15 παιδιά, αγόρια τα υπόλοιπα. Και ζει στην Μογγολία. Το 1260. Βέβαια, αν αυτό συνδυαστεί με την ιδιότητα της πριγκίπισσας, το πράγμα αλλάζει.
Αν δει κανείς την υπόθεση υπό το πρίσμα των συνθηκών που επικρατούσαν στη μετά Kublai Khan εποχή, θα διαπιστώσει πως πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στις προσδοκίες που υπάρχουν για μία πριγκίπισσα. Λίγο-πολύ, βέβαια, ένα στοιχείο παραμένει το ίδιο. Οι πιέσεις της οικογένειας να βρει ένα καλό παιδί και να παντρευτεί.
Ανάλογες ήταν και για την Khutulun, κόρη του Kaidu και γνωστή και ως Aigiarne, Aiyurug, Khotol Tsagaan ή απλά Ay Yaruq που σημαίνει «Φεγγαρόφως». Σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν πολύ όμορφη κι επομένως είχε κάμποσες προτάσεις από μνηστήρες. Δυστυχώς η φωτογραφική μηχανή ανακαλύφθηκε μερικούς αιώνες αργότερα, οπότε οφείλουμε να δεχτούμε πως όταν έπεφταν οι μάσκες, το αποτέλεσμα τους δικαίωνε.
Πάντως, στη σειρά Marco Polo που προβάλλει το Netflix, το ρόλο της… τσαμπουκαλούς (χαρακτηρισμός που θα εξηγηθεί επαρκώς στη συνέχεια) πριγκίπισσας της μογγολικής στέπας τον έδωσαν στην Κορεάτισσα Claudia Kim και καθάρισαν. Ήταν πολλά τα λεφτά για να ρισκάρουν με καμία άλλη που θα ήταν πιο κοντά στα πρότυπα ομορφιάς εκείνης της εποχής και περιοχής του κόσμου.
Δεν είναι όμως μόνο το παρουσιαστικό της νεαρής πριγκίπισσας το μόνο πράγμα που δεν μεταφέρεται πιστά στη σειρά. Είναι και υψηλότατα και ιδιαίτερα στάνταρντς που έθετε στην αναζήτηση του τέλειου γαμπρού. Με το αίμα του φοβερού και τρομερού Genghis Khan να ρέει στις φλέβες της και περνώντας τον ελεύθερο χρόνο της ιππεύοντας άλογα και σκοτώνοντας εχθρούς στις εκστρατείες του πατέρα της, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά…
Τι ζητάει ένα κορίτσι για να ερωτευτεί; Λίγο ρομάντζο, ντόλτσε βίτα, κάνα λουλούδι, προσοχή, φροντίδα και να λες «ναι», συνήθως είναι αρκετά. Όχι για την Khutulun, η οποία αποφάσισε να δοθεί στον πρώτο άντρα που θα κατάφερνε να τη ρίξει. Απαραίτητη προϋπόθεση για να πέσει στο κρεβάτι όμως, ήταν να πέσει πρώτα νοκ άουτ. Η πριγκίπισσα από την Μογγολία γούσταρε να παλεύει… Και για να υπάρχει λίγος τζόγος και ενδιαφέρον, έθετε την εξής συνθήκη. Εάν ο μνηστήρας την νικούσε, θα τον παντρευόταν. Εάν έχανε θα έπρεπε να την αποζημιώσει με άλογα. Μην βιαστείς να γελάσεις. Τα άλογα ήταν κάτι σαν πιστωτικές κάρτες εκείνα τα χρόνια. Ανώτερα από κανονικό χρήμα και ένδειξη πλούτου και δύναμης. Ε, λοιπόν, η Khutulun κατάφερε να μαζέψει 10.000 από δαύτα, αριθμός που την καθιστά ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου κοπαδιού που είδε ποτέ ο πλανήτης. Είχε περισσότερα και από τον αυτοκράτορα της Κίνας, για να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης.
Ίσως οι στάβλοι να μην χωρούσαν άλλα ζώα. Ίσως να είδε και να αποείδε πως σε ολόκληρη Ασία δεν υπήρχε ούτε ένα αρσενικό της προκοπής που να μπορεί να τα βάλει μαζί της. Ίσως να άκουσε κι αυτή κάποια στιγμή το κάλεσμα της γυναικείας της φύσης. Οι απόψεις και οι μαρτυρίες διίστανται, αλλά κάποτε έφτασε ο καιρός να μπει ένα τέλος. Η πιο διαδεδομένη φήμη λέει πως ακούστηκαν μουρμούρες σχετικά με τη φύση της σχέσης της με τον πατέρα της. Όπως και να ‘χει, πέντε χρόνια μετά το θάνατό του, έφυγε κι εκείνη από τον κόσμο σε ηλικία 46 ετών.
Για αιώνες οι ιστορίες του Μάρκο Πόλο, του μεγαλύτερου τουρίστα όλων των εποχών και μπράβο του, ξεχάστηκαν. Ώσπου ήρθε ένας Γάλλος, ο Francois Petis de La Croix, να διηγηθεί τη ζωή της, φέρνοντάς την όμως πιο κοντά στα δυτικά πρότυπα. Κάπως πιο ξενέρωτα, είναι αλήθεια. Η Khutulun βαφτίστηκε Turandot και αντί να παλεύει με τους μνηστήρες, τους έβαζε γρίφους. Για να αναπληρώσει τον ιδρώτα, ο συγγραφέας πρόσθεσε αίμα. Όποιος δεν μπορούσε να λύσει τα αινίγματά της, αντί για άλογα, έχανε το κεφάλι του.
Στην πορεία η πριγκίπισσα έφτασε μέχρι και όπερα να γίνει. Η ομώνυμη Turandot του Πουτσίνι, η οποία έγινε μια ακόμη πιο light εκδοχή, για μια γυναίκα που τελικά ενδίδει στην αγάπη και χαρίζει την καρδιά της. Όσο και να λατρεύεις τον Πουτσίνι, καταλαβαίνεις πως η πραγματική Khutulun όχι την καρδιά της, αλλά ούτε κάστανο δεν θα χάριζε σε οποιονδήποτε ήθελε να μπλεχτεί -κυριολεκτικά- στα πόδια της. Γεγονός που της δίνει άκοπα τον χαρακτηρισμό του πιο ζόρικου «μωρού» της ιστορίας.