Tι θα λέγατε αν μαθαίνατε πως μόλις ένα βήμα πριν τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών, πρώτο θέμα στο BBC, δεν είναι ούτε ο Τραμπ ούτε η Χίλαρι, αλλά η αγανάκτηση των καταναλωτών για τη νέα εποχή της λατρεμένης μας σοκολάτας Toblerone;
Τι εννοούμε; Η εταιρεία Mondelez International που τη λανσάρει στην αγορά, αποφάσισε να μας απαλλάξει από τον δίλημμα αν θα πρέπει να σπάμε τα τριγωνικά κομμάτια προς τα μέσα ή προς τα έξω για να τα φάμε… εξαφανίζοντας τα. Μάλιστα. Καλά διαβάσατε. Το σήμα κατατεθέν της ελβετικής σοκολάτας που από το 1868 λατρεύεται σε κάθε άκρη του κόσμου, δεν υπάρχει πια.
Αντί αυτού, αγοράζοντας την πάλαι ποτέ «ιντριγκαδόρικη» μπάρα και σκίζοντας το αλουμινόχαρτο, αυτό που θα αντικρίζουμε πλέον είναι ένα αλλόκοτο κομμάτι σοκολάτας, με ό,τι απέμεινε απ’ τα χορταστικά τρίγωνα που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια, γεμάτο τεράστια κενά ανάμεσά τους. Μπορείτε να φανταστείτε την έκπληξη των καταναλωτών που άνοιξαν την ολοκαίνουργια παρτίδα της Toblerone και αντίκρισαν αυτό το κυριολεκτικά άγνωστο γλύκισμα. Και δεν σας είπαμε και το καλύτερο.
Ξεχάστε τα 170 γραμμάρια απόλαυσης. Πλέον θα παίρνετε μόλις 150gr και θα πρέπει να λέτε κι ευχαριστώ. «Ε, θα αγοράζω το μεγάλο μέγεθος», θα σκεφτείτε. Αμ δε. Ούτε αυτό γλίτωσε τη μείωση προϊόντος, καθώς τα 400 απολαυστικά γραμμάρια, έμειναν 360gr…
Τα σχόλια στην επίσημη σελίδα της; Στάζουν μέλι. Τα photoshop αγανάκτησης των καταναλωτών; Απερίγραπτα, μα ξεκαρδιστικά. Η απάντηση της Toblerone; Εξοργιστική.
«Η αλλαγή στο σχεδιασμό της σοκολατένιας μπάρας είναι ντροπιαστική και στοχεύει να ξεγελάσει τον καταναλωτή, κάνοντας τον να πιστεύει πως αγοράζει την ίδια ποσότητα σοκολάτας με διαφορετικό design, ενώ στην ουσία παίρνει αρκετά γραμμάρια λιγότερα με την ίδια τιμή. Ντροπή σου Toblerone για τον κυνικό τρόπο που σκέφτηκες να αυξήσεις τα κέρδη σου», γράφει ένας απ’ τους πρώτους «τυχερούς» που ανακάλυψαν τη νέα εμφάνιση της θρυλικής πλέον σοκολάτας.
Κάποιος άλλος, πήγε ένα βήμα παραπέρα, τροποποιώντας τη φωτογραφία εξωφύλλου της επίσημης σελίδας της Toblerone στο Facebook ώστε να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα, γράφοντας χαρακτηριστικά: «Έκανα ένα update στη φωτογραφία σας. Κανονικά θα πρέπει να εξαφανιστείτε από την αγορά». Ιδού το αποτέλεσμα:
Τα σχόλια για το νέο σχεδιασμό υπήρξαν αποκαρδιωτικά, μα η εταιρεία παραγωγής δε μοιάζει να πτοήθηκε. Αντιθέτως, υποστήριξε εμμέσως πλην σαφώς πως θα πρέπει να την ευγνωμονούμε κι από πάνω, γράφοντας ως απάντηση στα αρνητικά σχόλια τα εξής: «Επιλέγουμε να αλλάξουμε τη μορφή της μπάρας ώστε να κρατήσουμε ίδια την τιμή και να μπορούν όλοι να αγοράσουν το προϊόν».
Με άλλα λόγια, για να μην αυξηθεί η τιμή της, θα έπρεπε να μειωθεί η ποσότητα της κάθε συσκευασίας. Δεκτό. Τα εμβληματικά τρίγωνα που έθρεψαν γενιές και γενιές τι σας έφταιξαν όμως; Και καλά τα τρίγωνα. Το κακόγουστο κενό ανάμεσά τους τι το θέλατε;
Άραγε πότε θα φτάσουν τα «μεταλλαγμένα» κομμάτια στην Ελλάδα;
Mέχρι τότε, ας περιμένουμε το επόμενο χτύπημα που θα είναι κάπως έτσι:
Συμπέρασμα:
Το κακό είναι ότι για την Toblerone έφτασε το τέλος μιας εποχής.
Το καλό είναι ότι είμαστε τόσο κοιλιόδουλοι που θα την τρώγαμε ακόμα κι αν την κυκλοφορούσαν σε σχήμα μπάμιας.