10 μεγάλες αλήθειες για τον μέσο Έλληνα τηλεθεατή

Παλιότερα ονειρευόμασταν το κοντσέρτο για τηλεόραση και τσεκούρι σε φα μείζονα για όλους. Δεν συνέβη. Κρίμα, αλλά δεν πειράζει. Προχωράμε.

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής κατά βάθος δεν επιθυμεί να διασκεδάσει όταν είναι η ώρα της σπιτικής ψυχαγωγίας. Σε διαφορετική περίπτωση θα είχε σύνδεση ίντερνετ.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής που ενημερώνεται μόνο από εκεί, είναι πιο ανενημέρωτος κι από βαρυποινίτη που ζει 30 χρόνια στην απομόνωση. Ακόμα κι αν η πνευματική του διάθεση είναι πολυσυλλεκτική, η επιλογή του «κουτιού» εν έτει 2018 είναι η καταδίκη του.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής, παρόλα αυτά, είναι ο μόνος που ακολουθεί, καταλαβαίνει απόλυτα και ενίοτε συμμερίζεται τους ταξιτζήδες και τις αναλύσεις τους επί παντός του επιστητού. Ίσως γιατί είναι και ο ίδιος.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής βλέπει ποσοτικά λιγότερα σκουπίδια απ’ ότι στη χρυσή σκουπιδοδεκαετία των 90’s, αλλά κάποιος λίγο πιο φανατικός βλέπει ποιοτικά περισσότερα σκουπίδια σήμερα απ’ ότι τότε.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής είναι κολλημένος στην οθόνη πάνω από 4 ώρες κάθε μέρα. Μάλιστα -σε αντίθεση με τους περισσότερους νορμάλ ανθρώπους- δεν διανοείται ότι θα περάσει μέρα χωρίς να ανοίξει η τηλεόραση, έστω για πέντε λεπτάκια.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής πιστεύει αυτά που βλέπει. Ενστερνίζεται τις αναλύσεις που ακούει και τις μεταφέρει άφοβα ως αξιώματα. Γιατί, στο μυαλό του, το παλιό κλισέ «το είπε η τηλεόραση» δεν πέθανε ποτέ.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής αφήνει την συσκευή ανοιχτή για όσο βρίσκεται στο σπίτι. Όχι τόσο γιατί παρακολουθεί επισταμένως κάτι και ανησυχεί μην τυχόν χάσει τις εξελίξεις, όσο για να καλλιεργεί την ψευδαίσθηση της παρέας. Θερίζει η μοναξιά.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής που «ζει σε θερμοκοιτίδες ή σε χωριά» (όπως έγραψε κι ο Φοίβος), όχι μόνο θεωρεί τις τηλεοπτικές ομιλούσες κεφαλές μέρος του κοινωνικού του κύκλου, αλλά είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να τσακωθεί με όποιον τολμήσει να αμφισβητήσει την αξιοπιστία τους στο καφενείο.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής δεν ανοίγει ραδιόφωνο στο σπίτι για ν’ ακούσει μουσική. Περιμένει να φτάσει Σάββατο βράδυ για να βάλει ουίσκι στο ποτήρι, ξηροκάρπια στο μπολ και να στρωθεί στον καναπέ για να δει Σπύρο.

 

  1. Ο μέσος Έλληνας τηλεθεατής είναι εγκλωβισμένος σε μια παράδοση ευκολίας που ο ίδιος δημιούργησε και έθρεψε. Κι επειδή η παράδοση, πάνω απ’ όλα, σε γεμίζει μ’ ένα αίσθημα ασφάλειας, είναι ανθρωπίνως αδύνατον να την σπάσεις -ειδικά όταν η υπόλοιπη ζωή σου παλινδρομεί μεταξύ μιζέριας, απογοήτευσης και θλίψης.