Δεν πρέπει να έχει υπάρξει ποτέ 18χρονος μαθητής που τελειώνοντας το Λύκειο δεν θα σκέφτηκε ότι ακολουθεί μια χρονιά που θα την περάσει ανέμελα και χωρίς να έχει κανένα μπαλτά πάνω από το λαιμό του. Όμως η αλήθεια είναι ότι ο επόμενος χρόνος των πανελληνίων, αυτός δηλαδή που σε εμβαπτίζει στα καθήκοντα και τα δικαιώματα του φοιτητή, δεν είναι το σημείο που σταματάνε οι δείκτες του ρολογιού. Δεν είναι ένας χρόνος σαν την πλατφόρμα 9 και 3/4. Σίγουρα οι μηχανές παίζουν πολύ με νεκρά, αλλά θέλει μια κάποια ανταπόκριση. Θέλει να έχεις συστήματα στη φαρέτρα σου.
Ότι κι αν έχεις κάνει στο προηγούμενο διάστημα, η εξεταστική είναι μια συνθήκη με απαιτήσεις. Χτίζεις πράγματα σε αυτήν, όχι μόνο για το παρόν της, αλλά και για το μέλλον σου στη σχολή και μετά από αυτό. Είναι σαφές ότι έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας η αντιμετώπιση του κάθε μαθήματος, ακριβώς επειδή ήσουν στο ρελαντί. Για όλα υπάρχει λύση όμως. Από την μακρά πορεία ημών στα έδρανα, έχουμε βρει 4 συστήματα που θα σου φανούν χρήσιμα για να περάσεις και μάλιστα με καλό βαθμό, όπερ σημαίνει 7 στην χειρότερη.
Σύστημα 0-0-10: Έχεις τον τερματοφύλακα just in case, αλλά έχεις το μυαλό σου στο να βάλεις περισσότερα απ΄όσα θα φας. Πώς λειτουργεί; Έχεις μπροστά σου ένα βιβλίο 800 σελίδων, έχεις πατήσει σε μισές παραδόσεις, έχεις επιπλέον 30 σελίδες σημειώσεις και μόλις 3 μέρες μπροστά σου. Οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σου. Τι κάνεις; Μένεις μόνο με τις σημειώσεις; Διαβάζεις 3 κεφάλαια κι ό,τι κάτσει; Τίποτα από αυτά. Την πρώτη σου μέρα την περνάς συνδέοντας τις σημειώσεις με όσα λέει το βιβλίο. Την δεύτερη μέρα τα γράφεις κωδικοποιημένα σε ένα χαρτί. Την τρίτη τα διαβάζεις 3-4 φορές. Το πρωί της τέταρτης μέρας φεύγεις χωρίς άγχος για το μάθημα. Ρίχνεις μια τελευταία ματιά.
Σύστημα 5-3-2 : Έχεις στα πλάγια φουλ μπακ, πίσω 3 αμυντικούς κέρβερους και στους 2 μπροστά, έναν επιθετικό κι έναν all around. Τι σημαίνει αυτό; Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η τακτική σου συμπεριφορά την ώρα που γράφεις. Πιο πριν έχεις κάνει ανάλυση αντιπάλου παραπάνω από εκτενέστατη. Έχεις ρωτήσει συμφοιτητές, του έτους σου ή και προηγούμενων, για το πως παίζει ο αντίπαλος (καθηγητής), και επιλέγεις τα κεφάλαια που θα κρατήσεις κι αυτά που δεν θα αγγίξεις για να μην πιάσουν αχρείαστο χώρο στη μνήμη σου. Στη διάρκεια της εξέτασης παραμένεις ήσυχος για να κρατήσεις το μηδέν πίσω και ξεκινάς το build up της ψυχολογίας και της μνήμης σου από την ερώτηση που την ξέρεις σαν την παλάμη σου.
Σύστημα «ό,τι κάτσει» : Ανάλογα με τη σχολή που είσαι, είναι ένα σύστημα χρήσιμο αν έχεις πατήσει σε λιγότερες από τις μισές παραδόσεις και γενικά είσαι μυρωδιάς από το μάθημα. Κάπου εδώ χρησιμοποιείς το μαθηματικό σου μυαλό και παίζεις με τις πιθανότητες. Το βασικότερο σε συστήματα σαν αυτό, είναι να έχεις ερευνήσει τι θέματα και σε τι μοτίβο κινείται ο καθηγητής. Αν για παράδειγμα έχεις δύο βιβλία 300 σελίδες μέσο όρο και ο καθηγητής βάζει 6 ερωτήσεις από τις οποίες καλείσαι να απαντήσεις σε όποιες δύο θέλεις, τότε αφήνεις στην άκρη το ένα βιβλίο και διαβάζεις μόνο το ένα. Αν σου έχει δύο ομάδες 3 ερωτήσεων και πρέπει να πάρεις 1 από την κάθε ομάδα, τότε διαλέγεις 3-4 κεφάλαια από κάθε βιβλίο και εστιάζεις σε εκείνα που επιδέχονται μεγάλης ανάλυσης. Τα μικρά είναι λιγότερο πιθανό να ερωτηθούν σε τέτοιου τύπου.
Σύστημα «βοήθα Παναγιά και επιτηρητή» : Σε αυτή τη περίπτωση περιορίζεις πολύ τις κινήσεις σου. Είναι σα να βρίσκεσαι σε παρτίδα σκάκι και ο αντίπαλος να έχει δύο κινήσεις για ρουά ματ. Από τα συστήματα που ενδείκνυνται αν έχεις μία ή μιάμιση μέρα για να διαβάσεις. Ζητάς από τους 3-4 συμφοιτητές που έχουν πατήσει σε όλες τις παραδόσεις να σου πουν 2 θέματα που τα θεωρούν sos. Αυτά που θα σου πουν τα αφήνεις εντελώς απ΄έξω, γιατί οι παπαγάλοι και οι φύτουκλες είτε την πατάνε σε αυτά είτε σου λένε ψέματα για να σε τιμωρήσουν που δεν ήσουν το ίδιο συνεπής. Μετά σταχυολογείς τα εναπομείναντα, παίρνεις το 40% τους, το σκίζεις, το κάνεις κτήμα σου με κριτική σκέψη και κάνεις όλες σου τις επιθέσεις στο αδύναμο αριστερό μπακ. Δηλαδή τον επιτηρητή. Φροντίζεις να του δείξεις ότι ξέρεις πράγματα και την κατάλληλη στιγμή του ζητάς να δεις κάτι στο βιβλίο επειδή έχεις κολλήσει σε μία λέξη. Αν τον κόβεις δύσκολο, ζήτα του πρώτα να δει αυτός. Έτσι, έχεις πετύχει μ΄ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, αφού σε έχει δει με καλό μάτι και για τις επόμενες εξεταστικές.
Υ.Γ. Θυμήσου, η αντιγραφή δεν είναι επιλογή, εκτός κι αν μιλάμε για ένα μάθημα που δεν το έχεις με τίποτα. Είναι απόλυτα φυσιολογικό σε 40-50 μαθήματα να έχεις και 4-5 που να μην σου βγαίνουν καθόλου. Πρώτα εξαντλείς το τι μπορείς να κάνεις όμως.