Λίνα Σακκά

Αν ήταν στο Χόλιγουντ θα τα είχε σαρώσει όλα: Η Ελληνίδα ηθοποιός που τα παράτησε κι άλλαξε ζωή

Όταν λέμε ότι την είχαν ερωτευτεί όλοι, την είχαν ερωτευτεί όλοι

Δεν γνωρίζουμε τι ήταν αυτό που έκανε όλο τον ανδρικό πληθυσμό να την ερωτευτεί. Να ήταν αυτή η απίστευτη νεότητα της; Να ήταν το υπέροχο δέρμα της; Να ήταν το τσαχπίνικο βλέμμα της; Να ήταν άλλα τόσα και όλα μαζί; Η Λίνα Σακκά είχε τα πάντα.

Θα ήταν υπερβολή να πούμε πως ήταν η δική μας Μέριλιν Μονρό; Με πολύ μεγαλύτερο ταλέντο φυσικά. Μπορεί και να ήταν, αλλά το παίρνουμε πάνω μας και θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι της υπερβολής.

Η Λίνα Σακκά ήταν για εκείνη την εποχή, τις αρχές του 2000, μια τόσο φρέσκια και χειμαρρώδης παρουσία στην υποκριτική σκηνή, στην τηλεόραση, στο μάτι του τηλεθεατή, που μόνο με ένα τέτοιο σύμβολο μπορεί να παρομοιαστεί.

Το πιστεύουμε ακράδαντα πως αν ήταν Αμερικανίδα και εμφανιζόταν σε μια σειρά ή σε μια ταινία, θα είχε ξετρελάνει το Χόλιγουντ. Εκείνη η σκηνή στο Για Μια Γυναίκα Κι Ένα Αυτοκίνητο που στέκεται με το σεντόνι μπροστά στον Χρανιώτη και της πέφτει, είναι αντίστοιχη με τη σκηνή της Μάργκοτ Ρόμπι στον Λύκο της Γουόλ Στριτ.

Όχι με κάποιο χυδαίο ή ποταπό υπονοούμενο. Αλλά ήταν σαν να εμφανίστηκε ένα σπουδαίο γλυπτό, μια γυναίκα που θα μπορούσε 3 αιώνες πριν να εμπνεύσει πίνακες ζωγραφικής άκρατου ρεαλισμού.

Η αύρα της, ο τρόπος που με τον κοριτσίστικο τόνο της σε αυτό το ξεκίνημα κατακτούσε κάθε χώρο στον οποίο βρισκόταν, αλλά και το ότι σε αυτά τα 22 χρόνια που έχουν περάσει, μοιάζει να έχει κρατήσει άσβεστη αυτή τη φλόγα.

Παρόλο που είχε κάποια γκεστ από το 1998 στην τηλεόραση, εκείνος ο ρόλος ήταν που την μετέτρεψε σε αυτές τις αναγωγές που κάναμε πιο πάνω. Μονρό, Ρόμπι, ίσως Τζένιφερ Λόρενς, γιατί είχε και την πλάκα και την τρέλα που διακρίνει την Λόρενς.

Από εκεί και μετά, ακολούθησε μια δεκαετία θριάμβου. Άλλος ένας Μανουσάκης και Η Αγάπη Ήρθε Από Μακριά, με τον περίφημο έρωτα με τον «Αλβανό» Σόμερ, ήρθαν οι Γοργόνες στο MEGA, μετά τα 40 Κύματα και οι Κούκλες και κάπου εκεί επήλθε το ουσιαστικό τέλος. Τέλος αποφασισμένο από την ίδια.

Παρότι έκανε κάποιες δουλειές μετά, παρότι το κυνηγούσε και θεατρικά, φαινόταν να θέλει να απομακρυνθεί και να κάνει κάτι άλλο. Στην πορεία ήρθε ο έρωτας, το παιδί της, ο χωρισμός και η ίδια επέλεξε να βρει μια σταθερότητα στη ζωή της ως μόνη μαμά και έφτιαξε στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου μένει, ένα δικό της μαγαζί, το Marlin’s House και τα δεδομένα διαμορφώθηκαν ώστε να μην υπάρχει χώρος για την υποκριτική.

Θεατρικά ακόμα κινείται, ακόμα κάνει πράγματα, αλλά μοιάζει σαν να το έχει περισσότερο γιατί αγαπάει το παρελθόν της και τα χρόνια που αφιέρωσε, παρά γιατί ζει και αναπνέει γι’ αυτό.

Είναι ένα από τα μεγάλα what ifs η Λίνα Σακκά σε πολλά επίπεδα. Είχε ένα ανεπιτήδευτο star quality χωρίς να πουλάει κάτι. Εδώ δεν έμαθε ποτέ κανείς με ποιον ήταν ζευγάρι παρά μόνο όταν χώρισαν. Μια που την έβλεπες, μια που εξαφανιζόταν. Είχε κάτι το άπιαστο κι αυτό την έκανε σαν κάτι το μυθικό στο μυαλό των ανθρώπων που θαύμαζαν το, φαινομενικά, ατόφιο του χαρακτήρα τους, της προσωπικότητας της.

Στα 48 της δεν ξέρουμε αν θα ήθελε να ανοίξει ένα παράθυρο στο παρελθόν και να αλλάξει κάποια βήματα, απλά και μόνο από περιέργεια να δει πώς θα εξελιχθεί η ζωή της. Δεν έχει και σημασία πια, όταν υπάρχει κι ένα παιδί.

Αλλά απ’ ‘οπου κι αν το δει κανείς, δεν της έλειπε τίποτα από τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να κατακτήσει κάποιος την κορυφή στον τομέα της. Ίσως μόνο θράσος ή πιο σκληρό στομάχι. Ή, πολύ απλά, μπορεί να έσβησε μέσα της η επιθυμία και να έδωσε ό,τι είχε να δώσει τηλεοπτικά. Η πορεία γράφτηκε όπως γράφτηκε κι εμείς θα θυμόμαστε πάντοτε αυτό το κορίτσι με το κοντό, ξανθό μαλλί, μια Μπάρμπι με τσαγανό, που εμφανίστηκε το 2000 και εξαφανίστηκε το 2010.