Σήραγγα της Μάγχης: Το άγριο πολιτικό παιχνίδι πίσω από το «θαύμα» των 17 δισεκατομμυρίων
Βρείτε μας στο

Γράφει η Γεωργία Τζαγκαράκη 

Πριν 25 χρόνια εγκαινιαζόταν ένα από τα επτά σύγχρονα θαύματα του κόσμου.

Σχεδόν 200 χρόνια μετά τη σύλληψη της ιδέας του με τη διάνοιξη του καναλιού της Μάγχης με ένα τούνελ που ένωνε κυριολεκτικά τη Βρετανία με την υπόλοιπη Ευρώπη, πολύ πριν η ιδέα για το Brexit έρθει να τους διχάσει.

Ήταν 4 Μαΐου του 1994 όταν ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν μαζί με την Βασίλισσα Ελισσάβετ θα φορούσαν τα καλά τους σε μια καθόλου σεμνή τελετή για να εγκαινιάσουν την μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου. Εκείνη που θα ένωνε την Αγγλία με την Γαλλία .

Πρόκειται για ένα μηχανολογικό θαύμα που χρειάστηκε σχεδόν τρία χρόνια και 17 δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθεί και στην πραγματικότητα δεν είναι μία αλλά τρεις διαφορετικές. Δύο για τραίνα και μια βοηθητική. Το μήκος της ξεπερνάει τα 50 χιλιόμετρα και η διάνοιξη της ξεκίνησε με διαφορά τριών μηνών σε κάθε χώρα.

Σήραγγα της Μάγχης: Το άγριο πολιτικό παιχνίδι πίσω από το «θαύμα» των 17 δισεκατομμυρίων

Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι εντυπωσιακές μόνο αν δεν γνωρίζεις το παρασκήνιο της ένωσης αυτής της οποίας ο σκοπός ήταν πολιτικός περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο.

Μοναδική παγκοσμίως: Η ομάδα που είχε 10 παίκτες με το ίδιο επώνυμο, έπαιξε κάποτε και στην Α’ Εθνική
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Μοναδική παγκοσμίως: Η ομάδα που είχε 10 παίκτες με το ίδιο επώνυμο, έπαιξε κάποτε και στην Α’ Εθνική

Φαίνεται πως τη σήραγγα αυτή θα μπορούσαμε να τη παρομοιάσουμε με το γεφύρι της Άρτας για να μας γίνει πιο οικεία και κατανοητή η ιστορία της καθώς χρειάστηκαν ούτε ένα, ούτε δυο αλλά 200 χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά.

Η αρχική ιδέα της σήραγγας ήρθε το 1802 από τον Γάλλο μηχανικό Άλμπερτ Μάθιου και για την εποχή μπορεί να χαρακτηριστεί πρωτοπόρα και ρηξικέλευθη.

Η πρόταση ήταν να δημιουργηθεί ένα τεχνητό νησί στο μέσο της διαδρομής έτσι ώστε τα άλογα που θα τραβάνε τα βαγόνια να μπορούν να αλλάζουν. Δυστυχώς για τον Μάθιου το όνομα του δεν γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία.

Όμως, πολλά πράγματα δεν κατάφερε ακόμα και κάποιος του οποίου το όνομα είναι χαραγμένο στο μυαλό όλων μας για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Ο αυτοκράτορας της Γαλλίας λοιπόν, ο προικισμένος στο μυαλό και μόνο σε αυτό, ο Ναπολέοντας Βοναπάρτης, είχε διατυπώσει το 1856 την αναγκαιότητα της κατασκευής αυτής όμως και εκείνος χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Σήραγγα της Μάγχης: Το άγριο πολιτικό παιχνίδι πίσω από το «θαύμα» των 17 δισεκατομμυρίων

Φαίνεται πως όλα συνέβησαν για να βγάλει η Βασίλισσα Ελισσάβετ ένα από τα -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακά ταγέρ της από την ντουλάπα…

Το εκπληκτικό, πάντως, είναι πως το μεγαλύτερο τρυπάνι που χρησιμοποιήθηκε έμεινε εκεί θαμμένο στο βάθος της Μάγχης ενώ ένα από τα μικρότερα πουλήθηκε στο e-Bay έναντι κάποιων εκατομμυρίων λιρών… έτσι για να βρίσκεται κάτι στο σπίτι, πιθανώς, για ώρα ανάγκης!