Tης Ματίλντας Καλλιοντζή
Η νεογοτθικής αρχιτεκτονικής, Γέφυρα του Μπρούκλιν είναι ένα εντυπωσιακό σήμα κατατεθέν 500 μέτρων, που στέκει αγέρωχο στο πέρασμα των χρόνων, συνδέοντας την ευρέως γνωστή χλιδή του Μανχάταν με την μποέμικη καλλιτεχνική φύση του Μπρούκλιν, στον ποταμό Ηστ Ρίβερ.
Έχοντας κλείσει ήδη τον πρώτο της αιώνα ζωής, έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες ταινίες, έχει ποζάρει σε εκατομμύρια φωτογραφίες τουριστών και είναι μία από τις εικόνες των παραδοσιακών καρτ ποστάλ που αγοράζει κάποιος επισκέπτης της Νέας Υόρκης.
Τα πρώτα χρόνια της ζωής της, της αποδόθηκαν πολλά ονόματα, μεταξύ αυτών το Great East River Bridge, Great East River Suspension Bridge, και το New York and Brooklyn Bridge, μέχρι και το 1915, οπότε και ονομάστηκε επίσημα Γέφυρα του Μπρούκλιν.
Ο σχεδιασμός του μακρόπνοου αυτού έργου ανατέθηκε στον Γερμανό μετανάστη αρχιτέκτονα Τζον Ογκάστας Ρομπλίνγκ, ο οποίος, γνωστός ήδη από κατασκευές άλλων μικρότερων γεφυρών, ξεκίνησε άμεσα έρευνες για την κατασκευή της, τις οποίες όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει.
Ύστερα από ένα σφοδρό ατύχημα, τα δάχτυλα του ποδιού του ακρωτηριάστηκαν και λίγο καιρό αργότερα πέθανε από τέτανο και έτσι η κατασκευή πέρασε στα χέρια του γιού του Ουάσινγκτον Ρομπλίνγκ.
Όμως η κατάρα που λέγεται πως ακολουθούσε την οικογένεια δεν επέτρεψε ούτε σε εκείνον να σταθεί τυχερός, καθώς υπέστη παραλυτικό τραυματισμό από τη νόσο των δυτών και όντας ανήμπορος πλέον να επιβλέπει την κατασκευή, παρέδωσε τα ηνία στη γυναίκα του, Έμιλι Γουάρεν Ρομπλίνγκ, η οποία έγινε ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του Ουάσινγκτον και των κατασκευαστών.
Η Έμιλι, με σπουδές στα ανώτερα μαθηματικά, στις αντοχές υλικών και στις προδιαγραφές γεφυρών, άρχισε να επιβλέπει το έργο της γέφυρας, το οποίο και παρέδωσε 11 χρόνια αργότερα και δικαιωματικά, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που τη διέσχισε, οδηγώντας μία άμαξα και έχοντας πάνω της δεμένο έναν κόκορα, για να σπάσει την οικογενειακή κατάρα και να φέρει επιτέλους καλοτυχία.
Μία εβδομάδα μετά, στις 24 Μαίου του 1883, έγιναν και επίσημα τα εγκαίνια της γέφυρας, η οποία ωστόσο τη ζωή τόσο στον εμπνευστή της όσο και σε ακόμα 20 εργάτες.
Την ημέρα εκείνη όλα τα βλέμματα στράφηκαν στο γιγαντιαίο έργο τέχνης και οι κάτοικοι παρακολούθησαν 1800 οχήματα και 150.000 άτομα να τη διασχίζουν, μεταξύ αυτών τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τσέστερ Άρθουρ και τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης Φράνκλιν Έντσον.
Όμως οι κακές γλώσσες άρχισαν να διαδίδουν φήμες για κακοτεχνίες, ελαττώματα ως και μερική πτώση της γέφυρας και έτσι προκειμένου να πιστοποιηθεί πέραν κάθε αμφιβολίας η ανθεκτικότητά της, μια ευφάνταστη παρέα, αποτελούμενη από 20 ελέφαντες και οδηγούμενη από τον Πι Τι Μπάρνουμ, έκανε τη «βόλτα» της από τη μία μεριά στην άλλη αποστομώνοντας μια και καλή τους κακοπροαίρετους.
Η θρυλική Γέφυρα του Μπρούκλιν, έχοντας στο ιστορικό της δύο πιστοποιήσεις, ως Εθνικό Ιστορικό Ορόσημο Μηχανικής από την Αμερικανική Εταιρεία Πολιτικών Μηχανικών και ως Εθνικό Ιστορικό Ορόσημο των ΗΠΑ, συνεχίζει να προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, ενώ οι κάτοικοι απολαμβάνουν ρομαντικούς περιπάτους στην αγκαλιά της…