Περπατώντας στο ίδιο μονοπάτι που ακολούθησαν και άλλα αστέρια της μουσικής, ο Μάικλ Χάτσενς βρίσκεται νεκρός στο δωμάτιο 524 του ξενοδοχείου Ritz-Carlton στο Σίδνεϊ στις 22 Νοεμβρίου του 1997. Ήταν μόλις 37 ετών, εξωφρενικά διάσημος, πλούσιος, επιτυχημένος. Φαινομενικά τουλάχιστον ένας τέτοιος τύπος δεν είχε τον παραμικρό λόγο να αυτοκτονήσει, αλλά όπως και να ‘χει, αυτό ήταν το επίσημο ιατροδικαστικό πόρισμα το οποίο ακόμη και σήμερα αμφισβητείται έντονα.
Ωστόσο τα ευρήματα αυτό υποδείκνυαν. Η πόρτα του δωματίου ήταν κλειστή από μέσα, στον χώρο δεν βρισκόταν (ούτε θα μπορούσε να είχε αποχωρήσει νωρίτερα) κάποιος άλλος και ο τραγουδιστής του σπουδαίου συγκροτήματος INXS βρέθηκε από μια καθαρίστρια έχοντας περάσει ως θηλιά την ζώνη του στον λαιμό του και στη συνέχεια την είχε περάσει στο πόμολο της πόρτας. Ρίχνοντας, όπως λέει η έκθεση του ιατροδικαστή, όλο το βάρος του προς τα μπροστά, προκάλεσε ασφυξία στον εαυτό του, μέχρι το σημείο του να σπάσει η αγκράφα όταν όμως ήδη εκείνος είχε ξεψυχήσει.
Η είδηση έπεσε σαν κεραυνός στον κόσμο της μουσικής. Το συγκρότημα είχε γνωρίσει πολύ μεγάλη παγκόσμια επιτυχία την προηγούμενη δεκαετία, πουλώντας εκατομμύρια δίσκους, ενώ δίχως αμφιβολία ο ίδιος ο Χάτσενς αποτέλεσε το απολύτως βασικό συστατικό της. Ταλαντούχος, ερωτικός, απρόβλεπτος, ευρηματικός, προκλητικός, γυναικάς, μπλεγμένος με χρήση ουσιών. Ο 37χρονος σταρ ήταν το στερεότυπο του «κακού παιδιού» της ροκ και επακόλουθα ο θάνατός του προκάλεσε αμέτρητες θεωρίες συνωμοσίας, με πολλούς να αμφισβητούν τα γεγονότα.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι πράγματι η ζωή του Χάτσενς υπήρξε θυελλώδης και σίγουρα υπήρχαν γεγονότα που είχαν σμιλέψει την παράξενη περσόνα του. Ήταν τόσο ιδιαίτερη και περίεργη που να τον οδηγούσε σε αυτοκτονία; Η κοντινοί του άνθρωποι απαντούν ξεκάθαρα «όχι».
Βέβαια, υπήρχε η μαρτυρία της μάνατζέρ του, Μάρθα Τρουπ. Το βράδυ πριν την τραγωδία την είχε καλέσει στο τηλέφωνο και της είχε αφήσει μήνυμα στον τηλεφωνητή λέγοντας απλά «Μάρθα, ο Μάικλ είμαι. Έχω μπουχτίσει»… Ο 37χρονος είχε κάνει το επόμενο πρωί ακόμη μία κλήση σε μια πρώην σύντροφό του από την οποία ζητούσε να βρεθούν επειδή δεν ένιωθε καλά. Αν και βρισκόταν σε σχέση τότε με την γνωστή παρουσιάστρια της τηλεόρασης (και επίσης «κακό παιδί») Πόλα Γέιτς, οι συχνές αλλαγές ερωτικών συντρόφων δεν ήταν κάτι πρωτόγνωρο ή άγνωστο για τον Χάτσενς.
Οι έρευνες των Αρχών έβαλαν κάτω από το μικροσκόπιο και αυτήν την θυελλώδη σχέση. Η Γιέιτς ήταν ήδη παντρεμένη με τον επίσης μουσικό και διάσημο για το φιλανθρωπικό έργο του, ακτιβιστή, Μπομπ Γκέλντοφ, με τον οποίο μάλιστα είχε και δύο παιδιά. Ο ίδιος ο Χάτσενς σε επικοινωνία που είχε μαζί του, σε ένα από τα πολλά επεισόδια που παίχτηκαν, του είχε πει: «Τα παιδιά σου σε μισούν άνθρωπέ μου. Εγώ είμαι ο πατέρας τους, μικρέ. Πότε θα το καταλάβεις;».
Η διαδικασία για το διαζύγιο και την επιμέλεια των παιδιών υπήρξε αναμφίβολα έντονη, ωστόσο τίποτα ενοχοποιητικό δεν προέκυψε που να δημιουργούσε υποψίες σε βάρος του Γκέλντοφ ή οποιουδήποτε άλλου. Το μόνο σίγουρο ήταν ότι ο Χάτσενς έφυγε μόνος από την ζωή. Και τότε ήταν που γεννήθηκαν τα σενάρια περί ατυχήματος. Ενός «ειδικών συνθηκών» ατυχήματος που συνδεόταν άμεσα με τις ερωτικές προτιμήσεις του ειδώλου της ροκ.
Ανάμεσα στις πολλές κατακτήσεις του συμπεριλαμβάνονταν και ονόματα όπως αυτό της ιέρειας της ποπ, Κάιλι Μινόγκ ή του σούπερ μόντελ, Έλενα Κρίστενσεν. Παρά την δεδομένη επιτυχία του στις γυναίκες, όμως, ο Χάτσενς δεν σταμάτησε να αναζητεί εναλλακτικούς έως και ακραίους τρόπους και μεθόδους ικανοποίησης. Όπως αυτόν της «ερωτικής αυτό-ασφυξίας», γεγονός που είχε αποκαλύψει η σύντροφός του Πόλα Γέιτς, την οποία πάντως κατηγόρησε η οικογένεια του τραγουδιστή ότι ουσιαστικά εξώθησε στην αυτοκτονία εξαιτίας της πίεσης και της έντασης που είχε προκαλέσει στην ζωή του.
Η ίδια η Γέιτς έφυγε από τον κόσμο λίγο καιρό αργότερα, προδομένη από την «φίλη» της την ηρωίνη, με την 4χρονη κόρη της να ανακαλύπτει τη σορό της. Τουλάχιστον γύρω από τον δικό της θάνατο δεν υπήρξαν αστικοί μύθοι ή θεωρίες συνωμοσίας όπως αυτοί σχετικά με τον Μάικλ Χάτσενς. Τον απόμακρο, μυστηριώδη και απίστευτα ερωτικό frontman των INXS που μαγνήτιζε όσο βρισκόταν στην ζωή, συνεχίζει να το κάνει μετά τον θάνατό του και «κατάφερε» να δημιουργήσει «ντόρο» ακόμη και με τις συνθήκες της… αποχώρησής του από αυτόν τον μάταιο κόσμο.