«Εκσφενδονίστηκαν 10μ. μακριά»: Το φριχτό δυστύχημα στα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας με τα 40.000 εισιτήρια
Βρείτε μας στο
Ιστορίες

«Εκσφενδονίστηκαν 10μ. μακριά»: Το φριχτό δυστύχημα στα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας με τα 40.000 εισιτήρια

Το μοναδικό καταγεγραμμένο δυστύχημα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου

Το δυστύχημα κατά τη διάρκεια της ταινίας «Rust» του Netflix με τον Άλεκ Μπάλντουιν είναι ένα μυστήριο που τόσο όσο η αστυνομία όσο και η παραγωγή του φιλμ, προσπαθούν ακόμα να λύσουν.

Ναι, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο σε γύρισμα ταινίας, (άλλωστε οι ομοιότητες με το δυστύχημα του γιού του Μπρους Λι είναι μεγάλες) όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν πολλά κομμάτια του παζλ που δεν κολλάνε.

Η πρώτη εικόνα που έχουν σχηματίσει όλοι είναι ότι δεν ακολουθήθηκε μια σειρά από πρωτόκολλα, με αποτέλεσμα το ένα λάθος να φέρει το άλλο και να φτάσουμε στη χθεσινή τραγωδία.

Και στην Ελλάδα όμως στη διάρκεια των γυρισμάτων έχει καταγραφεί μια αληθινή τραγωδία. Πρόκειται για το μοναδικό καταγεγραμμένο δυστύχημα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου στα γυρίσματα της ταινίας «Εύα», που ήταν η πρώτη και η τελευταία δημιουργία της Κομίνης Φιλμ. Προβλήθηκε τη σεζόν 1952-53 και για τα δεδομένα της εποχής είχε εισπρακτική επιτυχία, κόβοντας 39.437 εισιτήρια.

Οι Ντίνος Ηλιόπουλος, Μάνος Κατράκης, ο νεαρός τότε Αλέκος Αλεξανδράκης, η Αλίκη Γεωργούλη, η Νίνα Σγουρίδου και η Σμαράγδα Βεάκη ήταν οι έξι από τους 15 ηθοποιούς της ταινίας.

«Εκσφενδονίστηκαν 10μ. μακριά»: Το φριχτό δυστύχημα στα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας με τα 40.000 εισιτήρια

Στις 16 Οκτωβρίου του ’52 ο διευθυντής της εταιρίας παραγωγής Δημήτρης Κομίνης είχε προγραμματίσει να βάλει στο καστ και την 54χρονη τότε ηθοποιό Ανθή Μηλιάδου για κάποια συμπληρωματικά γυρίσματα. Η ταινία γυριζόταν στη Λούτσα και ο παραγωγός βρισκόταν στο αυτοκίνητο με τη Μηλιάδου, όταν συνέβη κάτι που ουδείς μπορούσε ποτέ να φανταστεί.

Ήταν κοινό μυστικό ότι η συγκεκριμένη περιοχή ήταν «επικίνδυνη», γιατί την περίοδο της κατοχής είχε ναρκοθετηθεί από τους Γερμανούς. Πρακτικά όμως κανείς δεν υπολόγιζε ότι είχαν απομείνει κρυμμένες νάρκες. Οι αρχές ανέφεραν ότι είχε γίνει εκκαθάριση των ναρκοπεδίων της Αττικής μετά το τέλος του πολέμου, υπήρχαν όμως και κάποια αχαρτογράφητα, ξεχασμένα ναρκοπέδια. Αυτά δεν ήταν εύκολο να εντοπιστούν και κατά συνέπεια να «καθαριστούν».

Μια νάρκη λοιπόν έφερε την τραγωδία. Ξαφνικά ακούστηκε ένας εκκωφαντικός θόρυβος και αμέσως μετά σκόνη και μαύρος καπνός γέμισαν τον ουρανό. Όπως αναφέρθηκε στον Τύπο της εποχής, το όχημα εκτινάχθηκε και προσγειώθηκε στο έδαφος σχεδόν διαλυμένο. Τόσο η ηθοποιός όσο και ο παραγωγός βρήκαν ακαριαίο θάνατο, ενώ ο οδηγός του αυτοκινήτου, ένας νεαρός υπάλληλος της εταιρείας παραγωγής, γλίτωσε ως εκ θαύματος και μεταφέρθηκε τραυματισμένος στο νοσοκομείο.

Η περιγραφή ενός αυτόπτη μάρτυρα, που δημοσιεύτηκε στον Τύπο την επομένη του δυστυχήματος, είναι σοκαριστική: «Αυτό που είδαμε, ήταν τραγικό. Μια τεράστια λακκούβα είχε ανοιχθεί στο χώμα, ενώ το αυτοκίνητο ήταν εκσφενδονισμένο πολλά μέτρα πιο ‘κει, κάπνιζε και είχε καταστραφεί τελείως. Ο σοφέρ ήταν πεσμένος κάτω και βογκούσε.
Πιο κει, σε απόσταση 15 μέτρων, ήταν πεσμένη η γυναίκα. Είχε γείρει πλάγια. Το κεφάλι της ήταν γεμάτο αίματα και κατάμαυρο από τα αέρια. Το αριστερό της πόδι ήταν τελείως σπασμένο. Αρκετά μέτρα πιο κάτω ήταν ο άνδρας. Είχε πέσει μπρούμυτα. Το αριστερό πόδι και το αριστερό χέρι του έλειπαν. Ήταν κάτι που δε θα το ξεχάσω ποτέ».

Τα γυρίσματα της ταινίας μετά από επιθυμία της συζύγου του παραγωγού συνεχίστηκαν κανονικά και η «Εύα» βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες για να μείνει στην ιστορία ως η μοναδική ταινία που τα γυρίσματα της βάφτηκαν κυριολεκτικά με αίμα.