Από τις πολλές θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφορούν… ελεύθερες εκεί έξω, ορισμένες ομολογουμένως ξεχωρίζουν. Και πέρα κάθε αμφιβολία εκείνη που συνδέεται με το πασίγνωστο ναυάγιο του «Τιτανικού» και υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν βυθίστηκε ποτέ, είναι –αν μη τι άλλο- ξεχωριστή!
Κι αυτό διότι πρόκειται για την πιο γνωστή περίπτωση ναυαγίου στην ιστορία της ανθρωπότητας. Για τα όσα συνέβησαν από τις 10 Απριλίου 1912 όταν το βρετανικό υπερωκεάνιο απέπλευσε από το Σαουθάμπτον μέχρι το βράδυ της 15ης του ίδιου μήνα όταν και βυθίστηκε έχουν γραφτεί βιβλία, έχουν γίνει ταινίες (με αυτή του σκηνοθέτη Κάμερον να ξεχωρίζει), έχουν γυριστεί ντοκιμαντέρ, έχουν δοθεί συνεντεύξεις, ενώ έχει βρεθεί ακόμη και το κουφάρι του, μετά από αναζήτηση δεκαετιών.
Κι όμως υπάρχουν πολλοί που παραπάνω από έναν αιώνα μετά συνεχίζουν να αμφισβητούν τα γεγονότα που οδήγησαν στο ναυάγιο του «Τιτανικού» στο παρθενικό ταξίδι του και τον θάνατο περίπου 1.500 ανθρώπων από το σύνολο των 2.435 επιβατών και των 892 μελών του πληρώματος.
Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι, οι συγκεκριμένοι δεν αμφισβητούν τα γεγονότα, αλλά πιστεύουν ότι το πλοίο το οποίο κείτεται στα βάθη του Ατλαντικού δεν είναι ο «Τιτανικός».
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Η εταιρεία «White Star Lane», ιδιοκτησίας της οποίας ήταν και το εν λόγω υπερωκεάνιο, είχε ναυπηγήσει την ίδια περίοδο 3 πλοία αντίστοιχης κλάσης προκειμένου να χτυπήσει τον ανταγωνισμό από την «Cunard Steamship Company Ltd» στα ταξίδια από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Τον «Τιτανικό», τον.. δίδυμό του «Βρεταννικό» ο οποίος ναυάγησε τον Νοέμβριο του 1916 σε ελληνικά ύδατα, ανοιχτά του νησιού της Κέας, ύστερα από πρόσκρουση σε γερμανική θαλάσσια νάρκη και τον «Ολυμπιακό». Κι εδώ είναι που στηρίζεται και η θεωρία συνωμοσίας που προαναφέραμε.
Ο «Ολυμπιακός» είχε πάνω του την ίδια… κατάρα που συνδέει και τα άλλα δύο καράβια της «White Star Lane» καθώς κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού του, συγκρούστηκε με ένα πολεμικό πλοίο. Η εταιρεία κρίθηκε ένοχη από το δικαστήριο που ακολούθησε και κλήθηκε να καταβάλει τεράστιες για την εποχή αποζημιώσεις. Παράλληλα, βέβαια, επωμίστηκε και το οικονομικό βάρος επισκευής του πλοίου, γεγονός που έφερε μεγάλες δυσχέρειες στην ρευστότητά της, την ώρα που ο ανταγωνισμός στην νέα υπερατλαντική γραμμή φούντωνε.
Η λύση που φέρονται να σκέφθηκαν οι ιδιοκτήτες –σύμφωνα πάντα με την θεωρία συνωμοσίας- ήταν απλή. Επισκεύασαν πρόχειρα τις ζημιές του «Ολυμπιακού» και στην συνέχεια το… μασκάρεψαν σε «Τιτανικό» βάζοντάς το στην θέση του! Κατόπιν το έστειλαν στον Ατλαντικό Ωκεανό με στόχο να το βυθίσουν και να εισπράξουν την αποζημίωση…
Πάντως, ο Πολ Μπερνς, αντιπρόεδρος και επιμελητής των αξιοθέατων του «Τιτανικού Μουσείου» στο Μιζούρι και το Τενεσί, όταν ερωτήθηκε σχετικά, αρκέστηκε να απαντήσει ότι η θεωρία με την ασφαλιστική απάτη δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα. Φαίνεται πως ακόμη και σήμερα ορισμένοι αμετανόητοι έχουν διαφορετική άποψη!