«Φύλα τα ρούχα σου για να έχεις τα… μισά» λέει η λαϊκή παροιμία. Και τουλάχιστον το πρώτο σκέλος το ακολούθησε σε ολόκληρη την καριέρα του στον ελληνικό κινηματογράφο ο υπέροχος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος. Φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο σε αυτά που είχε για… προσωπική χρήση αλλά και σε εκείνα που χρησιμοποιούσε για τις ανάγκες των ρόλων του!
Εκείνη η εποχή μπορεί να καλείται η «χρυσή» του σινεμά της πατρίδας μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι καταστάσεις ήταν πάντοτε οι ιδανικές. Αν και πολλές δουλειές ήταν πραγματικά επαγγελματικές, σε ορισμένα θέματα περισσότερη σημασία είχε το προσωπικό μεράκι του καθενός. Για παράδειγμα, δεν ήταν λίγοι οι ηθοποιοί εκείνων των χρόνων που διέθεταν ατομικό… βεστιάριο, τουλάχιστον μέχρι να κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτοι ενδυματολόγοι οι οποίοι ανέλαβαν το έργο τους.
Παράλληλα, ήταν κάποιες φορές και θέμα μπάτζετ. Τα χρήματα της παραγωγής μπορεί να μην αρκούσαν για να αγοραστούν νέα ρούχα ή ακόμη και στολές για συγκεκριμένους λόγους και τα στούντιο πάντοτε εκτιμούσαν εκείνους τους ηθοποιούς που ήταν σε θέση να… συνεισφέρουν με τα δικά τους. Άλλωστε αυτό το υποστηρίζει και ο Γιάννης Δαλιανίδης ο οποίος σκηνοθέτησε ή έγραψε το σενάριο για αμέτρητα φιλμ και όπως και να το κάνουμε, τα γνωρίζει καλύτερα.
Επιπλέον ορισμένοι είχαν τέτοιο πάθος με την δουλειά τους και έδιναν τόση σημασία στη λεπτομέρεια που προτιμούσαν να αναλάβουν την ευθύνη και να εμφανιστούν «σιδερωμένοι» και αψεγάδιαστοι στα πλατό. Αναμφίβολα ξεχωριστή και ανεπανάληπτη ήταν η περίπτωση του Θάνου Τζενεράλη. Του ανθρώπου που όλοι θυμόμαστε ως χωροφύλακα στον «Ηλία του 16ου». Εκεί φορά την δική του στολή, όπως έκανε και με πολλούς άλλους αντίστοιχους ρόλους. Διέθετε μια πολύ μεγάλη προσωπική συλλογή με ανάλογες ενδυμασίες καθώς συχνά υποδυόταν όργανα της τάξης, στρατιωτικούς κτλ.
Τα ρούχα του Παπαγιαννόπουλου
Η αλήθεια είναι ότι ανάλογους ρόλους δεν έπαιζε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος. Ηθοποιός με πλούσιο ρεπερτόριο, στις μνήμες των πιο πολλών θεατών, όμως, έχει μείνει ως… πατέρας. Η αλήθεια είναι ότι αν το σκεφτεί κανείς, κυρίως στις κωμωδίες του ’60 ήταν ο μπαμπάς κάποιας πρωταγωνίστριας!
Μάλιστα η Άννα Φόνσου μιλώντας στην εκπομπή «Καλλιτεχνικό Καφενείο» παλιότερα είχε αποκαλύψει τις δύο ερωτήσεις που έκανε ο λατρεμένος ηθοποιός κάθε φορά που τον προσέγγιζαν για κάποια ταινία. «Τον πατέρα ποιανής κάνω;» ήταν η πρώτη! Και «φτωχός ή πλούσιος;» η δεύτερη!
Και ανάλογα με την απάντηση που εισέπραττε, πήγαινε στην ντουλάπα του και επέλεγε τον αντίστοιχο ρουχισμό. Μάλιστα ήταν τόσο οργανωμένος και προετοιμασμένος που είχε φτιάξει και μικρά ταμπελάκια στα οποία έγραφε «μπαμπάς Βουγιουκλάκη», «μπαμπάς Καρέζη», «μπαμπάς Φόνσου» και υποσημείωση για το αν ήταν… φραγκάτος ή όχι!