Kuchisake-Onna
Βρείτε μας στο

Το ντουέτο «αστικός μύθος» που συνοδεύει συγκεκριμένες ιστορίες που λένε οι άνθρωποι μεταξύ τους μοιάζει πολύ απλή φράση για να την κατανοήσει κάποιος καλά. Είναι φορές που καλλωπίζει μια ιστορία, παρά της δίνει την πραγματική της διάσταση. Για παράδειγμα η ιστορία με την αδερφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτός είναι ένας αστικός μύθος. Δεν έχει κάτι το τραγικά τρομακτικά. Σου βυθίζει το καράβι αν πεις όχι στην ερώτηση της. Μπορεί και να γλυτώσεις τον θάνατο δηλαδή. Η ιαπωνική εκδοχή αυτής της περίπτωσης είναι 10 φορές χειρότερη και σίγουρα δεν τη λες αστικό μύθο. Η Kuchisake-Onna είναι η γυναικεία εκδοχή του Διαβόλου.

Το όνομα της απαντάται κάπου στις αρχές της δυτικής Αναγέννησης. Στα μέσα του 16ου αιώνα. Λέγεται πως η Kuchisake ήταν μια πολύ όμορφη γυναίκα. Παντρεμένη με έναν σκληρό γαιοκτήμονα δεν άντεχε άλλο να είναι εγκλωβισμένη. Όταν ερωτεύτηκε έναν άλλον άντρα και ετοιμαζόταν να το σκάσει, ο άντρας της την χτύπησε μέχρι που έμεινε αναίσθητη.

Όταν η Kuchisake ξύπνησε, ήταν δεμένη και ο σύζυγος της, παρασυρμένος από την τρέλα της ζήλιας, της έκοψε τα χείλη με ένα ψαλίδι ρωτώντας την «ποιος θα σε θεωρεί όμορφη τώρα;». Στη συνέχεια την αποκεφάλισε και μόλις κατάλαβε τι είχε κάνει, έμπηξε το ψαλίδι στον λαιμό του και πέθανε.

Kuchisake-Onna: Η γυναίκα-Τζόκερ που στοιχειώνει την Ιαπωνία

Όμως ο καιρός της Kuchisake-Onna δεν είχε τελειώσει. Αντιθέτως, τώρα άρχιζε. Το πνεύμα της επανήλθε με φυσική μορφή στον πάνω κόσμο, με τα σκισμένα της χείλη να είναι το σήμα κατατεθέν της. Δεν τα έδειχνε φυσικά σε κανέναν. Κυκλοφορούσε ανάμεσα στους ανθρώπους φορώντας χειρουργική μάσκα ή κάποιο φουλάρι. Πράγματα φυσιολογικά για την Ιαπωνία, αν σκεφτούμε ότι δεν έχει και τον πιο καθαρό αέρα.

Καθώς κυκλοφορούσε παρατηρούσε τον κόσμο. Ακολουθούσε για μερικές ώρες κάποιους μέχρι να δει αν το καθημερινό τους δρομολόγιο τους πηγαίνει σε κάποιο απόμερο σοκάκι ή μέρος. Και μόλις έβρισκε το θύμα της, τότε ξεκινούσε το παιχνίδι.

Συνήθως εμφανιζόταν τα βράδια σε σημεία που δεν ήταν εύκολη η διαφυγή. Με τη μάσκα να καλύπτει το ελάττωμα της, η Kuchisake-Onna ρωτούσε τον διαβάτη «με θεωρείς όμορφη;». Αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για μια γυναίκα μελαχρινή, με μακριά μαλλιά, νέα στην όψη και με ιδανικά χαρακτηριστικά για την ιαπωνική κουλτούρα, τότε η απάντηση ήταν πάντοτε θετική.

Τότε η Kuchisake αφαιρούσε τη μάσκα και έκανε την ίδια ακριβώς ερώτηση. Κάπου εδώ ο διαβάτης έμπαινε σε μια συνθήκη που οι Αμερικάνοι ονομάζουν catch 22. Οποιαδήποτε απάντηση επιφέρει άσχημες συνέπειες. Αν ο περαστικός αποκριθεί θετικά, το τίμημα είναι να του κόψει τα χείλη και να είναι σαν τον Τζόκερ. Αν απαντήσει αρνητικά το μαρτύριο είναι ακόμα πιο επώδυνο.

Kuchisake-Onna: Η γυναίκα-Τζόκερ που στοιχειώνει την Ιαπωνία

Ο θάνατος δεν έρχεται αμέσως. Σε αφήνει να φύγεις, σε ακολουθεί μέχρι το σπίτι σου και περιμένει τη στιγμή που θα κοιμηθείς το βράδυ για να σε σκοτώσει. Και όσο κι αν προσπαθείς να μην κλείσεις τα μάτια σου, κάποια στιγμή θα γίνει.

Ποια είναι η λύση σε αυτό το δίλημμα; Να ουρλιάξεις για βοήθεια; Πριν προλάβεις θα σου έχει κόψει τα χείλη. Να τρέξεις μακριά; Είναι πολύ πιο γρήγορη. Μιλάμε για ένα πνεύμα εξάλλου. Άρα; Τι επιλογές υπάρχουν; Ορισμένοι νεότεροι αφηγητές του αστικού μύθου προσέθεσαν την δική τους ιδέα και η αλήθεια είναι πως μοιάζει λογική.

Να μην επιχειρήσεις να απαντήσεις στην ερώτηση. Να προσπαθήσεις να αποπροσανατολίσεις την Kuchisake-Onna απ΄αυτό που σε ρωτάει. Είτε με το να της προσφέρεις γλυκά ή κάποιο έδεσμα και όσο το τρώει να φύγεις μακριά είτε με το πιο έξυπνο, να αντιστρέψεις την ερώτηση. «Εμένα με θεωρείς όμορφο;» θα της πεις. Και τότε θα την αποσταθεροποιήσεις πνευματικά.

Και πάλι, όσο θα σκέφτεται την απάντηση, μπορείς εύκολα να ξεγλιστρήσεις και να σε χάσει. Άλλοι επίσης υποστηρίζουν ότι το ναι και το όχι δεν είναι οι μόνες πιθανές απαντήσεις. Μπορείς να πεις κάτι του στυλ «δεν είσαι ο τύπος μου» ή «είσαι οκ» και εκείνη θα σταθεί αναποφάσιστη για το τι πρέπει να κάνει.

Οι σύγχρονες εκδοχές

Kuchisake-Onna: Η γυναίκα-Τζόκερ που στοιχειώνει την Ιαπωνία

Όλο το παραπάνω είναι μια δημοτική αφήγηση που κρατάει κοντά 4 αιώνες. Αναμφίβολα, το ταξίδι της στο χρόνο θα έχει φέρει παραλλαγές, αλλά – κυρίως – ανθρώπους που θέλησαν να γίνουν η Kuchisake-Onna. Μια σύγχρονη παραλλαγή της ιστορίας λέει ότι η Kuchisake ήταν μια γυναίκα με ασταθή πνευματική κατάσταση που τρομοκρατούσε παιδιά. Η αστυνομία την κυνήγησε, εκείνη έτρεξε να γλυτώσει, την χτύπησε αυτοκίνητο, πέθανε ακαριαία και αποκόμισε ένα μεγάλο σκίσιμο στα χείλη.

Μια άλλη πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή στο Ναγκασάκι το 1970. 25 χρόνια μετά την ατομική βόμβα, έδωσε την προειδοποιητική της βολή. Κάτι σαν αναπάντητη.

Για σχεδόν 7 χρόνια υπήρχαν μαρτυρίες από παιδιά ότι την έβλεπαν να περιφέρεται. Κινητοποιήθηκε ολόκληρη η αστυνομία της περιοχής, στήθηκαν περιπολίες μες στη νύχτα και έψαχναν να βρουν μια τρελή που αποφάσισε να μιμηθεί την Kuchisake. Δεν την βρήκαν ποτέ και το 1979 ήταν η τελευταία φορά που ακούστηκε κάτι για εκείνη.

Οι περιπτώσεις θυμάτων

Τρεις είναι οι γνωστές υποθέσεις ανθρώπων που έπεσαν στα δίχτυα της. Δύο παιδιά και ένας άντρας. Από αυτούς μόνο ένας γλύτωσε. Ήταν ο Chance, ένα νεαρό αγόρι, το οποίο αποφάσισε να ακολουθήσει ένα δρομάκι μέσα από το δάσος για να φτάσει γρηγορότερα σπίτι του. Εκεί του εμφανίστηκε η Kuchisake και του έθεσε το γνωστό της δίλημμα. Το αγοράκι όμως έδρασε με αναπάντεχο τρόπο. Έπιασε το περιδέραιο που φορούσε και είχε πάνω ένα θρησκευτικό σύμβολο, είπε ένα ξόρκι και είδε να απλώνονται δύο σατανικά χέρια πίσω από την Kuchisake-Onna και να την σύρουν προς τα έγκατα της γης. Καθώς χωνόταν στο έδαφος του έλεγε «θα επιστρέψω και θα σε κάνω κομματάκια».

Kuchisake-Onna: Η γυναίκα-Τζόκερ που στοιχειώνει την Ιαπωνία

Το δεύτερο παιδάκι ήταν ο John. Εκείνος έκανε το λάθος να τρέξει μόλις την είδε μπροστά του. Τα χέρια της απλώθηκαν γρήγορα προς τον λαιμό του πριν προλάβει να κουνηθεί και τον έσφιξαν με δύναμη. Ο John δεν πέθανε όμως απ΄αυτό. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και ανέκτησε για μια τελευταία στιγμή τις αισθήσεις του πριν πεθάνει από καρδιακό σοκ λόγω του φόβου. Η τελευταία του ανάσα βγήκε μαζί με τη φράση «Η γυναίκα με το σκισμένο στόμα».

Τρίτο θύμα ήταν ένας επιχειρηματίας. Η διαφορά εδώ είναι ότι η προσέγγιση δεν έγινε από την Kuchisake-Onna. Καθισμένος σε ένα μπαρ, ο Taro είδε μια ωραία γυναίκα στην άκρη. Την πλησίασε, της έπιασε κουβέντα και κατευθύνθηκαν προς ένα μέρος που θα ήταν μόνοι τους. Κάποια στιγμή έσκυψε για να την φιλήσει. Πριν προλάβει, η Kuchisake έβγαλε τη μάσκα και ο Taro είδε το θέαμα. Από τότε δεν ακούστηκε τίποτα γι΄αυτόν.

Η επιστροφή

Ο μύθος δεν τελειώνει εδώ. Κάθε μύθος που σέβεται τον εαυτό του καταγράφεται εις το διηνεκές. Και πάντοτε υπάρχει μια προφητεία που φέρνει ένα τέλος. Για την Kuchisake-Onna έχει προβλεφθεί η επάνοδος της στα εγκόσμια. Και δεν θα είναι όπως ήταν πριν. Αυτή τη φορά τα σκισμένα χείλη θα μοιάζουν πραγματικά όμορφα μπροστά στο πρόσωπο που θα έχει. Η ομορφιά θα έχει φύγει εντελώς, μιας και θα σηκωθεί από τη γη με σημεία του προσώπου της σαπισμένα και φαγωμένα από σκουλήκια. Στην τελική της περιδιάβαση θα επαναλάβει το αιώνιο ερώτημα της και ο αριθμός των θυμάτων θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο!