Υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες κόντρες στην ιστορία του Hollywood. Από την μια, η θρυλική Μπέτι Ντέιβις. Από την άλλη, η… εξίσου θρυλική Τζόαν Κρόφορντ. Δυο από τις καλύτερες ηθοποιούς της εποχής τους, με το μεταξύ τους μίσος ωστόσο να τις καθορίζει και τις δυο πολύ περισσότερο από τις υποκριτικές τους δυνατότητες. Μια κόντρα που πήρε πολύ ακραία χαρακτηριστικά αλλά κανείς δεν θυμάται πως ξεκίνησε…
Ο μύθος λέει πως όλα είχαν να κάνουν με τη διεκδίκηση ενός άντρα και συγκεκριμένα του ηθοποιού Φράνκοτ Τόουν. Η Ντέιβις και εκείνος συμπρωταγωνιστούσαν στην οσκαρική ταινία του 1935, «Dangerous», και μέσα στα γυρίσματα ερωτεύτηκαν και τα έφτιαξαν. «Δεν τον ερωτεύτηκα μόνο στην ταινία, αλλά και στην αληθινή ζωή. Από την προφορά του μέχρι τους τρόπους του, τα πάντα πάνω του με γοήτευαν», είχε πει η Ντέιβις.
Την ίδια περίοδο, η Τζόαν Κρόφορντ ήταν ένα σύμβολο του σεξ. Μια φρεσκοχωρισμένη γυναίκα που έκανε προκλητικές φωτογραφήσεις οπουδήποτε και μπορούσε να έχει όποιον άντρα ήθελε. Και ένας από αυτούς που ήθελε ήταν ο Τόουν, τον οποίο ένα απόγευμα κάλεσε σπίτι της για φαγητό, στα πλαίσια των δημοσίων σχέσεων που κάνουν οι διάσημοι μεταξύ τους και -λέγεται πως- τον υποδέχθηκε ημίγυμνη στο προσωπικό της σολάριουμ.
Η εκδοχή της Ντέιβις για το γεγονός ήταν ξεκάθαρη: «Ήταν τρελά ερωτευμένη μαζί του. Μια μέρα βρέθηκαν για φαγητό και όταν ήρθε αργότερα στα γυρίσματα της δική μας ταινίας, το πρόσωπό του ήταν γεμάτο με σημάδια από το κραγιόν της. Του άρεσε που μια γυναίκα σαν αυτή τον ήθελε. Είχα πεθάνει από τη ζήλια μου φυσικά».
Τελικά, η σχέση ανάμεσα στην Κρόφορντ και τον Τόουν αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από σεξ της μιας βραδιάς: οι δυο τους αρραβωνιάστηκαν και παντρεύτηκαν και μάλιστα την περίοδο που το «Dangerous» έκανε πρεμιέρα και… πάταγο στις κινηματογραφικές αίθουσες των ΗΠΑ. Ο αυθόρμητος γάμος τους κράτησε μόλις τρία χρόνια, δηλαδή μέχρι το 1938, χρονιά κατά την οποία η Ντέιβις κέρδισε το δεύτερο όσκαρ της καριέρας της.
Οι φήμες για τον χωρισμό τους οργίαζαν. Άλλες έλεγαν πως ο Τόουν ήταν ομοφυλόφιλος κρυφά, άλλες πως είχε κερατώσει την Κρόφορντ με το μισό Hollywood. Σε κάθε περίπτωση, ο χωρισμός τους την πλήγωσε πολύ και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να φύγει από την MGM, την εταιρεία παραγωγής ταινιών στην οποία ήταν μαζί του και να κλείσει συμβόλαιο στη Warner Bros. Η λεπτομέρεια της υπόθεσης; Εκεί βρισκόταν και η Μπέτι Ντέιβις.
Δυο τόσο μεγάλα αστέρια κάτω από την ίδια στέγη ήταν ξεκάθαρο πως δεν χωρούσαν. Ειδικά από τη στιγμή που οι δυο τους είχαν και τις προσωπικές τους διαφορές. Για χρόνια, οι καριέρες τους εξελισσόντουσαν ταυτόχρονα έχοντας και οι δυο συμβόλαιο με την Warner Bros ωστόσο ένας αδυσώπητος ανταγωνισμός χαρακτήριζε και τις δυο. Όταν το 1945 η Κρόφορντ πήρε Όσκαρ για την ερμηνεία της στο «Mildred Pierce», η Ντέιβις κόντεψε να… πεθάνει από το κακό της. Τι κι αν και η ίδια είχε ήδη δυο Όσκαρ στην καριέρα της; Είχε ένα λιγότερο από την αντίπαλό της και μάλιστα, το τρίτο της Κρόφορντ προέκυψε από έναν ρόλο που η Ντέιβις είχε απορρίψει.
To 1962 προστέθηκε το πιο χαρακτηριστικό κεφάλαιο της μεταξύ τους ιστορίας. Η ταινία «Whatever Happened to Baby Jane» τις έφερνε συμπρωταγωνίστριες. Αυτό ήταν όχι μόνο εμπορικό αλλά και καλό για τις καριέρες των δυο γυναικών, που με τα χρόνια βρισκόντουσαν σε καμπή. Αυτά που έγιναν στο στούντιο είναι αρκετά για… γίνει μια ταινία μόνο με αυτά. Η Κρόφορντ ήταν παντρεμένη με τον διευθυντή της Pepsi και η Ντέιβις είχε ζητήσει ένα μηχάνημα της Coca Cola στα καμαρίνια της ως προϋπόθεση για να παίξει στην ταινία!
Σε μια σκηνή, η Ντέιβις έπρεπε να σύρει την -υποτίθεται- λιπόθυμη Κρόφορντ και η τελευταία γέμισε με πέτρες τις τσέπες της για να δυσκολέψει την αποστολή της Ντέιβις. Το «καλύτερο» ήταν οι σεναριακές στιγμές που οι δυο τους έπρεπε να παίξουν ξύλο: είναι προφανές πως αυτό γινόταν κανονικά! «Η καλύτερη στιγμή που είχα στη ζωή μου με την Τζόαν ήταν όταν την είχα ρίξει από τις σκάλες σε εκείνα τα γυρίσματα», είχε πει η Ντέιβις χρόνια μετά. Όσοι αποτελούσαν το συνεργείο του γυρίσματος έλεγαν πως ήταν δυο εξαιρετικές επαγγελματίες κατά τα άλλα…
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά: οι δυο τους βρέθηκαν υποψήφιες για Όσκαρ αναφορικά με αυτή την ταινία. Η τηλεοπτική μετάδοση της απονομής με τα πρόσωπά τους δίπλα-δίπλα να περιμένουν την ανακοίνωση για το ποια θα πάρει το βραβείο έχει μείνει στην ιστορία. Όταν ανακοινώθηκε το όνομα της Αν Μπάνκροφτ για το «Miracle Worker», η Κρόφορντ χειροκρότησε ανακουφισμένη και χαμογελαστή – δεν το είχε πάρει η ίδια αλλά τουλάχιστον το έχασε η αντίπαλος της. «Κόντεψα να πεθάνω από την αγωνία, είχα παραλύσει», είπε η Ντέιβις για εκείνη την μέρα.
Η αντιζηλία των δύο γυναικών δεν έσβησε ποτέ και 1977 η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε από έμφραγμα του μυοκαρδίου. Όταν ρωτήθηκε η Μπέτι Ντέιβις πώς αισθάνεται για την είδηση θανάτου της αιώνιας αντιπάλου της απάντησε: «Δεν πρέπει ποτέ να λέμε άσχημα πράγματα για τους νεκρούς, μόνο ωραία. Η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε. Ήταν το μόνο καλό που έκανε»…