Keep Pushing Further Forward: Το μότο που έκανε την Huawei «γίγαντα»

Ένας γίγαντας που βρυχάται για την κορυφή.
Keep Pushing Further Forward: Το μότο που έκανε την Huawei «γίγαντα»
5 Σεπτεμβρίου 2018 | 03:02

Για πολλά χρόνια εμείς οι Ευρωπαίοι ακούμε τη φράση «Made in China» και τρέμει το φυλλοκάρδι μας. Οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή παίρνουμε την φοβόμαστε. Ή που θα σκάσει στα χέρια μας ή που θα βραχυκυκλώσει τα πάντα. Αυτό το «κινέζικο αστείο» έπαψε να είναι αστείο το 2015.

Το 2015 ήταν η χρονιά που η Huawei πιστοποίησε με αριθμούς την ανοδική της πορεία στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Χρειάστηκε να περάσουν 3 δεκαετίες σχεδόν για να γίνει η Huawei αυτό για το οποίο την προόριζε ο ιδρυτής της Ρεν Ζενγκφέι πίσω στο 1987. Τότε που έχοντας κουραστεί με τη δουλειά ως λογιστής, θέλησε να αλλάξει τη μοίρα του.

Η παρουσία του για 4 χρόνια στον στρατό ως μηχανικός γέμισε τον Ζενγκφέι με μια σειρά από διδάγματα που τα εφάρμοσε με μαρκετίστικο τρόπο στην διαχείριση της εταιρείας. Μέχρι το 2011 αυτό δεν είχε αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ήταν η στρατηγική απόφαση της μεταστροφής αποκλειστικά σε κινητά που έκανε την Huawei να μπει στο μονοπάτι της εκτόξευσης.

Άλλωστε, κάπου στο 2010 ήταν που έγινε πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως το κινητό θα κυριαρχήσει έναντι του υπολογιστή και του λάπτοπ. Ήταν ο καιρός για τον κινέζικο κολοσσό του σήμερα να αδράξει την ημέρα.

Πώς όμως έφτασε σήμερα η Huawei να είναι η 3η εταιρεία παγκοσμίως στην κινητή τηλεφωνία και σε ορισμένες αγορές να είναι 2η ή και 1η; Το να ξεπεράσει κανείς τον μύθο της Apple και της Samsung δεν είναι καθόλου εύκολο. Όμως η Huawei μοιάζει να το πετυχαίνει. Και φαίνεται πως σύντομα θα το πετύχει ακόμα περισσότερο, με το 2021 να είναι το έτος απόλυτης κυριαρχίας.

Η Huawei αποτέλεσε τον στρατηλάτη της κινέζικης οικονομίας και ανάπτυξης. Πριν μια δεκαετία η Κίνα άρχισε το μεγαλόπνοο σχέδιο της που θα την μετέτρεπε σε μια χώρα-φάρο της καινοτομίας και της τεχνολογίας. Έναν τόπο που θα γεννούσε την πρόοδο σε κάθε τι. Ζήτησε λοιπόν την επενδυτική βοήθεια μεγάλων brand της χώρας. Η Huawei απάντησε.

Το 2011 έγινε και η ριζική αλλαγή στην παραγωγή της εταιρείας. Ο Ρεν Ζενγκφέι διείδε στα κινητά το άρμα μάχης και επικράτησης του brand. Ακολουθώντας και μια μετριοπαθή στάση, μπόρεσε να φτάσει την εταιρεία σε ένα τόσο ελπιδοφόρο 2018.

Το πλάνο της Huawei βασίστηκε σε τρία πράγματα. Ο πελάτης πρώτα, αφοσίωση των εργαζομένων και brand awareness. Πρώτα έπρεπε να εξασφαλιστούν τα δύο.

Menshouse.gr © 2022 - All Rights Reserved