Το μεγάλο λάθος του ΣΚΑΪ με τον Ανδρέα Γεωργίου
Media

Το μεγάλο λάθος του ΣΚΑΪ με τον Ανδρέα Γεωργίου

Η επένδυση στη μυθοπλασία χτίζεται σε εντελώς λάθος βάσεις.

Το 2017 οι ιθύνοντες του προγράμματος του ΣΚΑΪ αποφασίζουν να πάρουν το ρίσκο με την επιστροφή των ριάλιτι στην τηλεόραση. Το Survivor πετάει 70άρια, σαρώνει, φέρνει άφθονο χρήμα στα ταμεία, ισοπεδώνει όλη την ελληνική τηλεόραση.

Θα έλεγε κανείς ότι η συγκεκριμένη επιλογή, άρα κι η επιτυχία, ήρθε βάσει σχεδίου. Τα επόμενα δύο χρόνια απέδειξαν ότι όλα ήταν στην τύχη. Τι εννοούμε;

Σε αυτή την διετία ο ΣΚΑΪ επέλεξε αρκετούς και αρκετά διαφορετικούς δρόμους. Τη χρονιά μετά το πρώτο Survivor πόνταρε στο trash και συνέχισε με τα ριάλιτι. Δεν του βγήκε στον βαθμό που θα ήθελε. Πέρσι θέλησε να απεμπλακεί σταδιακά από τα ριάλιτι και να κινηθεί προς τη μυθοπλασία. Πόνταρε πολλά στην καθημερινή σειρά, η οποία όμως ολοκληρώθηκε μετά από 4-5 μήνες. Ξαναέβγαλε στην πρώτη γραμμή το Survivor και το Power of Love. Απέτυχαν παταγωδώς.

Με την άφιξη του Αντώνη Κανάκη στο κανάλι, δόθηκε ένα μήνυμα στους υπευθύνους ότι πρέπει να ποντάρουν σε κάτι άλλο, πιο ποιοτικό. Κάπως έτσι έφτασαν το φετινό καλοκαίρι να πάρουν δυνατά ονόματα παρουσιαστών και να κάνουν μια μεγάλη στροφή προς τη μυθοπλασία. Λόγω Τιμής, Room Service Πλιζ, Θα Γίνει της Πολυκατοικίας, 8 Λέξεις.

Μετά από ούτε έναν μήνα προβολών των επεισοδίων, στο κανάλι παρουσιάζονται να έχουν κάπως απογοητευτεί. Οι 8 Λέξεις του Ανδρέα Γεωργίου είναι η σειρά που προκάλεσε τον μεγαλύτερο προβληματισμό και έγιναν σκέψεις για αλλαγή μέρας και ώρας προβολής. Προς το παρόν δεν προχώρησαν στην αλλαγή. Από το πρώτο επεισόδιο όμως ήταν έντονο το αρνητικό ξάφνιασμα από τα νούμερα που δεν έχουν πάει ποτέ πάνω από το 18% ως σήμερα.

Το ερώτημα όμως είναι: ποιο ήταν το σχέδιο του καναλιού όταν συμφώνησε με τον Ανδρέα Γεωργίου; Ποιες ήταν οι προσδοκίες όταν είδε το σενάριο της σειράς; Γιατί ακόμα κι αν συμφωνήσουμε πως είναι ο καλύτερος σεναριογράφος- που δεν είναι ούτε καν στους 10 καλύτερους βάσει περιεχομένου κι όχι τηλεθέασης- είναι νομοτελειακό πως κάποια στιγμή θα έρθει και η μη επιτυχία. Ο δημιουργός θα στερέψει.

Από το Μπρούσκο και μετά οι σειρές του προσφέρουν, απορώ πώς, πολύ καλά νούμερα τηλεθέασης, της τάξεως του 22-23%. Έρχεται όμως κάποια στιγμή που και το σεναριακό μυαλό αρχίζει να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του και να παράγει τα ίδια και τα ίδια ή, έστω, πράγματα που δεν είναι και για να ενθουσιαστείς τρελά.

Στην προκειμένη περίπτωση, οι 8 Λέξεις είναι μια σαπουνόπερα με κάλυμμα prime time ζώνης. Θα έπρεπε να προβάλλονται στις 4-5 το απόγευμα και το βάζουν στις 9 το βράδυ. Δεν είναι μια σειρά που μπορεί να αντέξει. Δεν έχει το τόσο φουλ δραματικό που είχε το Τατουάζ, ώστε να σταθεί. Δεν έχει επίσης την επιμονή στην κάθε σκηνή ώστε να βγει καλύτερο αποτέλεσμα. Είναι καθημερινή σειρά και δεν γίνεται να μη γίνουν άρπα κόλλα οι σκηνές στην πλειοψηφία τους.

Υπάρχει όμως ένας πολύ πιο σοβαρός παράγοντας. Ποιο ποσοστό του τηλεοπτικού κοινού σκέφτεται τον ΣΚΑΪ όταν του λένε για μυθοπλασία; Ελάχιστοι. Παλιότερα δεν σκέφτονταν ούτε τον Alpha. Κι ο Alpha για να φτάσει σήμερα να είναι πρώτος στην σκέψη, έκανε αρκετές αστοχίες, αλλά τις στήριξε. Στάθηκε βέβαια και τυχερός με τη Μουρμούρα, αλλά εν πάση περιπτώσει φάνηκε να υπάρχει ένα πλάνο.

Στον ΣΚΑΪ πήραν τις 8 Λέξεις και τον Γεωργίου απλά επειδή είναι δυνατό όνομα. Επένδυσαν και σε τρεις σειρές του Mega και πήγαν έτσι να χτίσουν το κοινό της μυθοπλασίας. Και περιμένουν να το κάνουν τόσο γρήγορα με 25άρια. Προφανώς και δεν γίνεται. Μόνο με μεγάλη τύχη. Δεν είναι διόλου τυχαίο βέβαια πως οι ίδιοι άνθρωποι που έκαναν αυτές τις επιλογές, ήταν οι ίδιοι στα τελευταία 2 χρόνια του Mega που έδωσαν γη και ύδωρ στον Σεφερλή για το πρωινό και το βραδινό σόου και μετά επέλεξαν την Ντορέττα Παπαδημητρίου.

Εν κατακλείδι, η μυθοπλασία και το brand θέλουν χρόνο και υπομονή. Θέλουν επίσης και αξιοποίηση των καλών ανθρώπων που διαθέτεις, όπως στην περίπτωση του ΣΚΑΪ τον Καπουτζίδη. Τέσσερα χρόνια στο κανάλι, γιατί δεν μπήκαν ποτέ στη διαδικασία να συζητήσουν το ενδεχόμενο να γράψει μια σειρά;

Προτίμησαν να επενδύσουν σε έτοιμες καταστάσεις. Στις 8 Λέξεις που είναι μια σειρά γραμμένη για να αποθεώνεται αποκλειστικά ο δημιουργός της και ταιριάζει μόνο στη μεσημεριανή ζώνη.

Αν όχι τον Ιανουάριο, το αργότερο το επόμενο καλοκαίρι ο ΣΚΑΪ θα ακυρώνει το πλάνο επένδυσης στη μυθοπλασία και θα αναζητά βαρβάτους τίτλους στα ριάλιτι.