Υπάρχουν, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, σχεδόν μυριάδες «δικαιολογίες»: ο άνθρωπος δοκιμαζόταν στον συγκεκριμένο ρόλο για πρώτη φορά στην τηλεοπτική του ζωή. Το πρότζεκτ, ένα «στυγνό» ριάλιτι με πλείστες αντιδράσεις από 200 διαφορετικές μεριές, ήταν a priori πολύ δύσκολα διαχειρίσιμο. Η τηλεθέασή του, έστω και για τους λάθ0ς λόγους μετά από ορισμένα περιστατικά απείρου κάλλους, έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη.
Και, μέσα σ’ αυτό το εκρηκτικό μείγμα, οφείλει να υπολογιστεί και η αρτιφανής πίεση που δεχόταν ο «έξω» κόσμος λόγω πανδημίας, κάτι που μετέτρεπε το κοινό σε ευόργητα όντα που διψούσαν για τηλεοπτικό… αίμα.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, από την πλευρά των παικτών, ο εγκλεισμός όσων έφτασαν στον τελικό άγγιξε τους 4 μήνες- μια κλεισούρα που, πια, ξέρουμε όλοι μας τι μπορεί να προκαλέσει στην ψυχολογία κάποιου.
Επομένως, ναι: ελαφρυντικά υπάρχουν και δεν μπορεί να τ’ αμφισβητήσει κανείς. Όμως…
Όμως, ήταν άβολο. Άβολο-άβολο-άβολο. Το έβλεπες, είτε στο live είτε σε κάποιο βιντεάκι στο YouTube, κι αισθανόσουν την αδήριτη ανάγκη ν’ αποστρέψεις το βλέμμα από την οθόνη, να κλείσεις τ’ αυτιά σου και να μη μιλήσεις ποτέ ξανά γι’ αυτό που είδες.
Κι αν τα παραπάνω σας μοιάζουν με λεκτικό συνονθύλευμα που δε βγάζει καμία άκρη, επιτρέψτε μας να εξηγηθούμε: στον χθεσινό τελικό του Big Brother, ο κεντρικός παρουσιαστής Χάρης Βαρθακούρης-αλλά και το άτομο που τον καθοδηγούσε μιλώντας στο αυτί του- υπέπεσε σε ένα μεγάλο «φάουλ».
Ποιο είναι αυτό;
Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε την άκρως δύσκολη κατάσταση των όσων έκανε και είπε (αλλά κυρίως του πώς τα είπε) η Άννα – Μαρία Ψυχαράκη, αμέσως μετά την ανακοίνωση πως αυτή είναι, εν τέλει, η μεγάλη νικήτρια του Big Brother.
Αφήνοντας στην άκρη (άλλωστε, η συνολική εικόνα ήταν ελαφρώς… κάπως για να το κάνουμε αυτό) κάθε σκωπτική διάθεση γι’ αυτό που είδαμε από την κοπέλα που κέρδισε στο ριάλιτι, θα περιοριστούμε στο να πούμε πως δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή εικόνα που έχουμε δει στην εγχώρια tv- ναι, και να σκεφτεί κανείς πως μιλάμε για μια τηλεόραση που κατά καιρούς μας έχει χαρίσει ορισμένα σπάνια «διαμάντια» του χειρίστου είδους.
Αυτό, ωστόσο, που επέτεινε την αίσθηση του άβολου ήταν και ο τρόπος που διαχειρίστηκε τα πράγματα ο Βαρθακούρης. Επιμένοντας να δίνει το λόγο στην Άννα-Μαρία και αναγκάζοντας τον σκηνοθέτη να επικεντρώσει κάθε καρέ επάνω της, αντί να οδηγήσει, όπως ήταν η αγνή του πρόθεση, στην κορύφωσή του το Big Brother, προκάλεσε πρωτοφανή αμηχανία στο κοινό.
Ένας πιο έμπειρος παρουσιαστής ενδεχομένως να «έδινε πάσα» σε κάποιον από τους άλλους παίκτες που ήταν πιο ήρεμος από την Άννα-Μαρία ή να μιλούσε με τη μητέρα της νικήτριας ή ακόμα και να προσπαθούσε να επισπεύσει τις διαφημίσεις- οτιδήποτε, τέλος πάντων, για ν’ αποφευχθεί αυτό το, τρόπον τινά, Βατερλό.
Αντ’ αυτού, είδαμε μια παρατεταμένη σκηνή που σχολιάστηκε πολύ άσχημα στα social media και έγινε viral, αλλά με το πρόσημο αυτής της προβολής να είναι σαφέστατα αρνητικό.
Όπως προείπαμε, βέβαια, αυτό το «λάθος» δεν είναι αμιγώς του Βαρθακούρη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, πως μιλάμε για ένα live show, στο οποίο δεν υπάρχει η δυνατότητα να… μαζευτεί κάτι εύκολα- για την ακρίβεια, είναι σχεδόν αδύνατο.
Και πάλι, όμως, στο στόμα μένει μια μεταλλική γεύση.
Κι αυτό είναι το πραγματικό κρίμα…