Καίτη Γαρμπή
Βρείτε μας στο

Πριν από 24 χρόνια, ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής νεολαίας χόρευε ξέφρενα στους ρυθμούς του τραγουδιού «Το κάτι» σε μουσική-στίχους Φοίβου.

Η Καίτη Γαρμπή είχε ήδη κλείσει μια 13ετία σόλο καριέρας, αρχής γενομένης από το ξεσηκωτικό «Στο Σαν Τροπέ» που συμπεριλήφθηκε στον δίσκο «Τα 10 δεκάρια» το 1987.

Γνώριζε από τα 16 της πώς… παίζεται το παιχνίδι, καθώς έκανε φωνητικά και χόρευε στο πλευρό του Γιάννη Φλωρινιώτη μαζί με την αδερφή της, τη Λιάνα.

Όταν κυκλοφόρησε ο 11ος προσωπικός της δίσκος στις 10 Απριλίου, πιθανότατα ούτε η ίδια η Γαρμπή να πίστευε το μέγεθος της επιτυχίας.

Αποτέλεσε μία από τις πιο εμπορικές δουλειές της δεκαετίας του 2000. Παρέμεινε στην κορυφή των charts επί σειρά μηνών. Και, βέβαια, οι κοπέλες τα έδιναν όλα όταν άκουγαν το ομώνυμο τραγούδι στα κλαμπ της εποχής.

«Το κάτι» είχε αυτό το… κάτι. Ίσως επειδή ήταν η τελευταία της συνεργασία με τον Φοίβο. Έγινε τετραπλά πλατινένιος στην Ελλάδα, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 200.000 αντίτυπα, τα οποία ισοδυναμούσαν σε παραπάνω από 100.000 άλμπουμ, αφού το καθένα αποτελούνταν από δύο δίσκους. Ανάλογη επιτυχία είχε και στην Κύπρο, όπως φανερώνει το γεγονός ότι έγινε τριπλά πλατινένιος.

Κι, όμως, στο περιθώριο της μυθικής αυτής επιτυχίας υπήρξε μία αντιπαράθεση, όπως αποκάλυψε η Γαρμπή σε συνέντευξή της στη δημοσιογράφο Χριστίνα Γαλανοπούλου για λογαριασμό της “LIFO“, (δημοσιεύθηκε στις 2 Μαΐου 2022).

Κόουτς, Αλόνσο, μετά το ματς της Τούμπας έχουμε μια απορία…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Κόουτς, Αλόνσο, μετά το ματς της Τούμπας έχουμε μια απορία…

Ιδού το απόσπασμα:

-Εσείς, είχατε ποτέ κάποιο «μάγκωμα» για κάποιον στίχο ή κάποιο τραγούδι που κατά την άποψή σας περνούσε ένα λάθος ή έστω ένα θολό έμφυλο μήνυμα;

«Εγώ είχα έντονη διαφωνία με τον Φοίβο για το στίχο του «Κάτι», εκεί που ακούγομαι να λέω, “ξέρεις, ως προς το μέγεθος”. Τον θεωρούσα χυδαίο και αταίριαστο στον δικό μου λόγο. Και δεν τον ξαναείπα ποτέ εδώ και 22 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε».

-Όντως, τώρα;

«Ναι! Τη μέρα της ηχογράφησης τραγούδησα πολλές φορές το τραγούδι, αποφεύγοντας πάντα τον επίμαχο στίχο. Σε κάποια από τις τόσες φορές τον είπα ψιθυριστά και κρατήθηκε όπως ήταν αναμενόμενο, αν κι εγώ αφελώς πίστευα πως εκεί θα γίνει μια παύση που απλά θα υπονοεί τα… παρακάτω.

Η πρόθεση του αγαπημένου δημιουργού σαφώς δεν ήταν να με προσβάλλει. Την επιλογή του τη στήριζε στο ότι ήμουν ένα πρόσωπο «ευγενικό» και γι’ αυτό μπορούσα να πω ένα τέτοιο στίχο χωρίς να ακουστεί από το στόμα μου χυδαίος. Κόντρα ρόλος, δηλαδή. (γέλια). Παρ’ ολα αυτά, ο κόσμος το έκανε τεράστια επιτυχία και δεν έδωσε καμία σημασία σε κάτι που εγώ το θεωρούσα τόσο σοβαρό».

Γαρμπή-Φοίβος

Είχε προηγηθεί η συνέντευξη του Φοίβου στην εκπομπή «Ενώπιος ενωπίω» του ΑΝΤ1, με παρουσιαστή τον Νίκο Χατζηνικολάου (προβλήθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 2022).

Ιδού το απόσπασμα:

-Έχω ακούσει ότι για το τραγούδι «Το κάτι» είχε γίνει ένας χοντρός καβγάς δικός σου με την Καίτη Γαρμπή για τους στίχους. Είναι αλήθεια;

«Δεν ήταν χοντρός καβγάς, απλούστατα αδιαφορούσα γι’ αυτά που μου έλεγε. Δεν τσακώθηκα ποτέ μαζί της. Δεν ήθελε να πει το “μέγεθος”, δεν ήθελε να πει τον “Σχοινά” και της λέω “αυτό είναι το αλατοπίπερο στο τραγούδι”.

Και έβαζε τον Κώστα Καπετανίδη να με παίρνει από το video clip και να μου λέει “σε παρακαλώ βγάλτα αυτά γιατί κάθεται εδώ πέρα και κλαίει και δεν μπορώ να τη μακιγιάρω να γυρίσουμε το clip”.

Λέω “δεν πειράζει, άστην, θα το πάρει απόφαση”. Δεν τα αλλάζω αυτά με τίποτα. Όχι γιατί είχα πεισμώσει. Θεωρούσα ότι θα της κάνει πάρα πολύ καλό αυτό. Και δεν ήθελα να χάσει καθόλου από την επιτυχία το τραγούδι».

Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα είχε προ πολλού μπει σε έναν πιο απλοϊκό τρόπο σκέψης. Ενίοτε και κακόγουστο. Επομένως αυτός ο στίχος δεν έκανε τους περισσότερους να πέσουν από τα σύννεφα. Ακόμη κι αν ήταν ωμός, χωρίς να περνάει έστω ένα μήνυμα που θα μπορούσε να έχει πάνω από μία αιτιολόγηση.

Ψιθυριστά, μάλιστα, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο πονηρό, στο σόκιν, στο πρόστυχο. Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι το τραγούδι θα γινόταν hit. Γιατί όλο αυτό το σύστημα έχει… μέγεθος. Και… τεχνική βεβαίως-βεβαίως.