Δεν ήξεραν τον τίτλο αυτού που έψαχναν: Το ελληνικό τραγούδι που έκανε ρεκόρ πωλήσεων λόγω μιας λέξης

Μία ηχογράφηση ήταν αρκετή

Στις 2 Δεκεμβρίου 1968 έγινε η πρώτη προβολή της ταινίας «Γοργόνες και μάγκες», σε σκηνοθεσία και σενάριο Γιάννη Δαλιανίδη. Με σούπερ σταρ, όπως η Μαίρη Χρονοπούλου, ο Φαίδων Γεωργίτσης, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, ο Βαγγέλης Σειληνός, η Νόρα Βαλσάμη, ο Λάκης Κομνηνός, ο Χρόνης Εξαρχάκος, ο Γιάννης Βογιατζής και η Μάρθα Καραγιάννη, η επιτυχία ήταν δεδομένη. Το ίδιο συνέβη και με ένα τραγούδι.

Τότε, η Μαρινέλλα ήταν 30 ετών και ήδη μετρούσε πάνω από 10 χρόνια στα καλλιτεχνικά δρώμενα, καθιστώντας σαφές με το «καλημέρα» ότι θα εξελιχθεί σε μία εκ των κορυφαίων προσωπικοτήτων του ελληνικού πολιτισμού.

Η παρθενική της παρουσία στον κινηματογράφο καταγράφηκε το 1960. Συγκεκριμένα εμφανίστηκε στην ταινία «Η κυρία δήμαρχος», ερμηνεύοντας μαζί με τον Στέλιο Καζαντζίδη τα τραγούδια «Για μας ποτέ μην ξημερώσει» και «Ζιγκουάλα», ενώ μόνη της είπε το «Αλλάξανε τα πράγματα». Θα ακολουθούσαν κι άλλες «χρυσές» στιγμές.

Αναφορικά με την ταινία «Γοργόνες και μάγκες», ο Μίμης Πλέσσας συνέθεσε το «Πες μου πού πας», σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, αλλά ο Γιάννης Δαλιανίδης θεώρησε ότι ήταν μοντέρνο και δεν ταίριαζε στη Μαρινέλλα.

Τελικά δόθηκε στη Βίκυ Λέανδρος, η οποία το συμπεριέλαβε στον δίσκο «Η μικρή μας ιστορία», προτού το ερμηνεύσει σε διάφορες γλώσσες, όπως γερμανικά, αγγλικά, γαλλικά και ιαπωνικά.

«Εγώ θέλω ένα τραγούδι που δεν το έχει φανταστεί κανείς. Θέλω ένα τραγούδι που να ξαφνιάσει», είχε εξηγήσει ο Δαλιανίδης στον Πλέσσα», όταν αρνήθηκε να πει η Μαρινέλλα το «Πες μου πού πας».

Τότε, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος… ξανασήκωσε μανίκια, έγραψε το «Άνοιξε πέτρα» και ο σκηνοθέτης άναψε περιχαρής το «πράσινο φως», κινώντας μάλιστα κακήν κακώς τις διαδικασίες.

Έπρεπε να πορευθούν με βιασύνη, γιατί σε δύο μέρες θα γύριζαν τη σκηνή, σε μία περίοδο που η Μαρινέλλα έπρεπε να υποβληθεί σε εγχείρηση εξαιτίας προβλήματος στις φωνητικές της χορδές.

Η εμβληματική τραγουδίστρια ενθουσιάστηκε με το «Άνοιξε πέτρα» και χρειάστηκε μόλις μία ηχογράφηση για να γίνει η δουλειά όπως έπρεπε.

Ήταν μία συγκλονιστική και ανεπανάληπτη ερμηνεία. Το άσμα σημείωσε τρομερή επιτυχία. Παρακολουθώντας την ταινία, ο κόσμος άρχισε να εκδηλώνει μεγάλο ενδιαφέρον για εκείνο.

«Έρχεται, λοιπόν, η Μαρινέλλα να τραγουδήσει το “Άνοιξε πέτρα” κι επειδή είχε ακούσει για μιούζικαλ και Δαλιανίδη, πίστευε ότι θα έβαζε τουαλέτες και στολίδια. Εκείνος τελικά της φόρεσε τσεμπέρι. Όλοι έτρεξαν στα δισκοπωλεία να το αγοράσουν. Δεν ήξεραν τον ακριβή τίτλο και το ζητούσαν ως “Η πέτρα”.

Τότε, είχε κυκλοφορήσει το “Χάθηκε το φεγγάρι” που τραγουδούσε η Μοσχολιού και οι στίχοι έλεγαν “Πέτρα, την πέτρα περπατώ”. Τα δισκοπωλεία έδιναν αυτό το δισκάκι αντί του δίσκου μας. Η Columbia δεν προλάβαινε να τυπώνει το 45αρι της Μοσχολιού.

Βέβαια, όταν σε λίγο έδωσα την ηχογράφηση της Μαρινέλλας και ο δίσκος βγήκε στην αγορά, έγινε πάταγος», είχε πει ο Πλέσσας.

Πέραν του «Άνοιξε πέτρα», το «Γοργόνες και μάγκες» είναι γεμάτο από τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Πόσα καλοκαίρια», «Καμαρούλα μια σταλιά», «Θα πιω απόψε το φεγγάρι» και «Ο άντρας που θα παντρευτώ».

Εκείνο της Μαρινέλλας, όμως, έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία, που έγινε η αφορμή να αλλάξει τίτλο η ταινία στη δεύτερη προβολή της και να ονομαστεί «Η πέτρα».

Την επόμενη χρονιά, ο Πλέσσας έγραψε το «Απόψε σε θέλω». Είχε πιο μοντέρνο ήχο, επομένως η εμβληματική τραγουδίστρια θεώρησε ότι δεν της ταίριαζε. Ευτυχώς που εκείνη την ώρα έτυχε να περνά ένας γνωστός τους, ο οποίος άκουσε όσα ειπώθηκαν. Υποστήριξε με θέρμη πως πρέπει να το ερμηνεύσει και την έπεισε. Η δικαίωση ήρθε, αφού σημείωσε τις διπλάσιες πωλήσεις από το «Άνοιξε πέτρα».