Auto -Tune: Κοστίζει πάνω από 40.000 ευρώ αλλά όποιος τραγουδιστής θέλει να κάνει διεθνή καριέρα δεν νοείται να μην το χρησιμοποιεί.
Όλοι οι μεγάλοι τραγουδιστές του κόσμου αντιλαμβάνονται την μουσική τους πορεία ως άμεσα συνδεδεμένη με αυτό. Λέγεται Auto-Tune και είναι το «εργαλείο» που αλλάζει κυριολεκτικά τη φωνή σου.
Ουσιαστικά, είναι το μέσο που καταργεί οριστικά την έννοια της φάλτσας φωνής. Κάποιοι το αποκαλούν, μάλλον εύστοχα, «photoshop για τη φωνή».
Είναι ένα πρόγραμμα που αυτοματοποιεί τη φωνή του τραγουδιστή. Αντί να ηχογραφούνται ξανά τα «κακά» σημεία ενός τραγουδιού, διορθώνονται αυτόματα μέσω του Auto-Tune. Είναι ο ορισμός της πρωτοποριακής ανακάλυψης!
https://www.youtube.com/watch?v=mnS1_cDvWmU
Το Auto – tune ανιχνεύει τον τόνο της φωνής σου κατά την διάρκεια της ερμηνείας και… την επαναφέρει σε περίπτωση που είναι φάλτση. Η πρώτη φορά που το Auto – Tune έκανε δημόσια την εμφάνισή του, αν και τότε ήταν παντελώς άγνωστο, ήταν το μακρινό 1998.
Τότε η Cher το χρησιμοποίησε στην επιτυχία της «Believe». Για όσους θυμούνται εκείνη την εποχή, το εν λόγω τραγούδι της Cher είχε προκαλέσει πολλές εντυπώσεις εξαιτίας της «ρομποτικής» φωνής που έβγαζε η τελευταία.
Ανεξάρτητα από το αν σε κάποιους άρεσε το τραγούδι ή όχι όλοι παραδεχόντουσαν τον ιδιαίτερο ήχο του. Μετά βέβαια, το Auto – Tune εξελίχθηκε ακόμα παραπάνω.
https://www.youtube.com/watch?v=5Uu3kCEEc98
Τρία χρόνια αργότερα, οι Daft Punk αντέγραψαν την Cher και το «One More Time» τους έμεινε χαρακτηριστικό για τα «ρομποτικά» φωνητικά του.
https://www.youtube.com/watch?v=-OTryGzS-G8
Νομίζεις πως σε εκείνα τα τραγούδια ωστόσο ήταν εξώφθαλμη η παρέμβαση της τεχνολογίας πάνω στα φωνητικά; Πλέον έχουμε φτάσει σε μια φάση που το Auto – Tune είναι τόσο εξελιγμένο που περνάει ουσιαστικά απαρατήρητο!
Μόνο ένα πολύ καλά εκπαιδευμένο αυτί μπορεί να καταλάβει τη χρήση του. Ειδικά η R&B σκηνή και ονόματα που ανήκουν σε αυτή όπως οι Rhianna, Diddy και Kanye West δεν τραγουδάνε χωρίς Auto – Tune.
«Ειλικρινά, συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις φωνητικές ερμηνείες που ακούτε στο ραδιόφωνο. Παλιά οι τραγουδιστές έπρεπε να λένε το τραγούδι ξανά και ξανά, και μέχρι τότε είχαν χάσει το συναισθηματικό περιεχόμενο της ερμηνείας. Το Auto – Tune χρησιμοποιείται συχνότερα όταν ο τραγουδιστής έχει δώσει μια άψογη ερμηνεία από συναισθηματική άποψη αλλά έχει προβλήματα συχνότητας εδώ κι εκεί», έχει δηλώσει o Μάρκο Άλπερτ, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ στην εταιρεία Antares Audio Technologies που δημιούργησε το Auto – Tune.
Υπάρχουν όμως και καλλιτέχνες που μιλάνε δημόσια εναντίον του Auto – Tune και αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κριστίνα Αγκιλέρα που αν παλιότερα το είχε χρησιμοποιήσει, πλέον πρωτοστατεί στο ρεύμα τραγουδιστών που είναι εναντίον του. Μάλιστα, σε μια συναυλία της είχε εμφανιστεί με μπλουζάκι που έγραφε «Το Auto – Tune είναι για κότες».