Πριν από ένα μήνα ένα δημοσίευμα της South Magazine Morning Post αναδείκνυε τρία αλκοολούχα ποτά, που παρά τη μεγάλη απήχηση τους στη χώρα παραγωγής τους, δεν έχουν ανάλογη επιτυχία σε διεθνές επίπεδο.
Το ένα από αυτά, σύμφωνα με τον συντάκτη – γευσιγνώστη Ρόμπιν Λίναμ, ήταν το δικό μας ούζο. Και ένα από τα άλλα δύο, το παγκοσμίως άγνωστο εκτός Κίνας Μπαϊτζιό (baijiu). Το οποίο όμως, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, είναι αυτό που πίνεται περισσότερο από κάθε άλλο παγκοσμίως, ακριβώς επειδή καταναλώνεται σωρηδόν στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη!
Το κινέζικο εθνικό λικέρ, ή αλλιώς «κίτρινο κρασί» είναι ένα διαυγές άχρωμο ποτό, που συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 35% και 60% αλκοόλ. Στις περιπτώσεις περιπτώσεις αποστάζεται από το ζαχαρόχορτο ή αλλιώς σόργο, ένα διαδεδομένο δημητριακό σε Αφρική και Ασία. Θεωρείται δε «υπερδύναμη» σε ότι αφορά τα θρεπτικά συστατικά, διότι περιέχει νιασίνη, ριβοφλαβίνη και θειαμίνη, καθώς και υψηλά επίπεδα μαγνησίου, σιδήρου, χαλκού, ασβεστίου, φωσφόρου και καλίου.
Επιπλέον, παρέχει επίσης σχεδόν το μισό της ημερήσιας απαιτούμενης πρόσληψης πρωτεΐνης και μιας πολύ σημαντικής ποσότητας φυτικών ινών, αντίστοιχο με το48% της συνιστώμενης πρόσληψης.
Οι Κινέζοι ξοδεύουν ετησίως τρεις φορές περισσότερα χρήματα για το μπαϊτζιό, παρά για μπύρα. Είναι προφανώς εντυπωσιακό ότι αυτό το ποτό έχει ασήμαντη εξαγωγική δραστηριότητα, αυτό όμως είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει σε βάθος εξαετίας, καθώς έχει δρομολογηθεί από τους ντόπιους παραγωγούς ένα πρόγραμμα για εξαγωγή του προϊόντος, που προβλέπει ότι έως το 2026 οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχουν αυξηθεί κατά 3,1%.