Μαύρη ύλη: Το κυνήγι για την πιο μεγάλη ανακάλυψη στο Σύμπαν ξεκινάει
Βρείτε μας στο

Για να ανακαλύψεις έναν κόσμο χρειάζεται απλά να σου εμφανιστεί. Για να καταλάβεις πως λειτουργεί, χρειάζεται να αφήσεις την τύχη και να ψάξεις. Να ψάξεις πολύ. Να δώσεις έμφαση σε εκείνο που δεν είχε δοθεί πότε ως τη στιγμή που το είδες. Κάπως έτσι ανακαλύφθηκαν μέρη, πλανήτες, ουσίες βλαβερές και ωφέλιμες στον κόσμο μας.

Παρά τα τόσα χρόνια ανακαλύψεων, εφευρέσεων και τόσων εξελίξεων, αυτή τη στιγμή είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε μόνο το 4% του σύμπαντος που μας περιβάλλει. Αυτού που αποκαλούμε περιφραστικά χάος. Βλέπουμε ότι υπάρχει ένα σκοτάδι, αλλά δεν ξέρουμε από που πηγάζει και σε τι χρησιμεύει.

Οι απαντήσεις σε αυτό ίσως έρθουν από τη μαύρη ύλη. Μια μαύρη ισχύ που η επιβεβαίωση του πως λειτουργεί και από τι απαρτίζεται θα ανοίξει διάπλατα μια νέα πύλη στην αντίληψή της επιστήμης για το σύμπαν. Το κυνήγι για τα μυστικά της ξεκινάει από το Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης, εκεί όπου ο καθηγητής Μάουρο Ράτζι και η ομάδα του θα κάνουν ένα από τα υπέρτατα πειράματα της σύγχρονης φυσικής.

«Αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε τη σύσταση για πάνω από το 90% του γαλαξία μας. Αν βρούμε αυτή τη δύναμη, θα μπορέσουμε να καταλάβουμε τα σωματίδια και την ενεργεία που διακατέχει τη μαύρη ύλη» ανέφερε στη Guardian ο κ. Ράτζι.

Σε λίγες μέρες ο επιστήμονας και η ομάδα του θα τοποθετήσουν στο όργανο PadMe του Ινστιτούτου Πυρηνικής Φυσικής της Ιταλίας ένα πολύ λεπτό διαμαντένιο οστό και μερικά ποσιτρόνια, που ανήκουν στην αντιύλη. Εκεί τα ποζιτρόνια θα αναμειχθούν με τα ηλεκτρόνια και θα εξαφανιστούν μέσα σε μια μικρή έκρηξη ενέργειας. Συνήθως, αυτή η ενέργεια που απελευθερώνεται έχει την μορφή δύο φωτονίων.

Αν όμως υπάρχει αυτό που οι επιστήμονες αποκαλούν η 5η Δύναμη του Σύμπαντος, τότε θα παραχθεί μόνο ένα φωτόνιο. Τη θέση του δεύτερου φωτονίου θα έχει πάρει ένα σκοτεινό φωτόνιο. Με απλούς όρους, θα παραχθεί ένα σκοτεινό φως. Το φωτόνιο αυτό θα κουβαλάει την αντίστοιχη ποσότητα μαύρης ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας.

Τα μαύρα φωτόνια που μπορεί να παραχθούν από αυτό το πείραμα θα είναι αόρατα, μη ανιχνεύσιμα για τον ανιχνευτή του PadMe. Όμως σε αντίθεση με τα κανονικά φωτόνια, θα διαθέτουν μάζα. Έτσι οι επιστήμονες θα μπορούν με μια εξίσωση να υπολογίσουν πόσα φωτόνια είναι αυτά που γνωρίζουμε και πόσα της μαύρης ύλης.

Από τα 18 της, Νο1 στα hit: Η Ελληνίδα τραγουδίστρια που έκανε το μπαμ στο TikTok και ο,τι τραγουδάει είναι "χρυσός"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Από τα 18 της, Νο1 στα hit: Η Ελληνίδα τραγουδίστρια που έκανε το μπαμ στο TikTok και ο,τι τραγουδάει είναι «χρυσός»

Αν το πείραμα πετύχει, τότε ο άνθρωπος θα έχει την ευκαιρία να κοιτάξει από την κλειδαρότρυπα του χάους. Να βρει και να εξηγήσει πράγματα σύστασης από το παντελώς άγνωστο. Ποιος ξέρει τι μπορεί να του αποκαλυφθεί; Μέχρι σήμερα μιλάμε για μαύρη ύλη επειδή δεν ξέρουμε περί τίνος πρόκειται. Όταν μάθουμε, μπορεί να πάψουμε να την αποκαλούμε έτσι.

Το πείραμα του Ράτζι θα γίνεται μέχρι το τέλος του χρόνου και θα χρειαστούν μόνο μερικές εβδομάδες μέχρι να αναλυθούν σωστά, μιας και υπάρχει το ενδεχόμενο αυτή η μαύρη ενέργεια να είναι σχηματισμός της βαρύτητας και να αποτελείται από ένα είδος σωματιδίων.

Ό,τι κι αν συμβεί όμως με την απόπειρα του Ράτζι, υπάρχουν άλλες 3 ερευνητικές ομάδες στον κόσμο που ετοιμάζονται να ακολουθήσουν μια διαφορετική διαδρομή με ίδιο προορισμό. Εκείνο που κρατάει επιστήμονες και ανθρώπους σε υψηλά επίπεδα ενθουσιασμού είναι ότι ίσως το 2019 να έχουμε γίνει μέρος της Ιστορίας. Να μπορούμε να λέμε πως ήμασταν παρόντες!