Mere: Αυτές είναι οι τιμές της ρωσικής αλυσίδας super market που αλλάζει τα δεδομένα στην Ελλάδα

Φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο

Ένας από τους κλάδους που η πανδημία όχι μόνο δεν έπληξε, αλλά ωφέλησε σημαντικά, είναι ως γνωστόν τα σούπερ μάρκετ, αφού κατά τη διάρκεια του lockdown δεν υπήρχαν πολλοί άλλοι τρόποι να ξοδέψει ο Έλληνας τα χρήματά του και τα προϊόντα απολύμανσης έκαναν φτερά από τα ράφια σε χρόνο ρεκόρ.

Από τις αρχές της χρονιάς έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου το εγχώριο λιανεμπόριο εμφάνισε ανάπτυξη 9,4%, η οποία μεταφράζεται σε πρόσθετο τζίρο άνω των 550 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.

Σήμερα, το ένα στα τέσσερα προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές βρίσκεται σε προσφορά, ενώ έξι στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι αναζητούν πάντα προσφορές, όπως αποδεικνύουν σχετικές έρευνες. Αυτό είναι απολύτως σχετικό με την κλιμάκωση της οικονομικής κρίσης που έχει επιφέρει η πανδημία – την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Η πολιτική των προσφορών από τα σούπερ μάρκετ δεν πρόκειται να αλλάξει, όσο δεν προβλέπεται να αλλάξει το οικονομικό status της συντριπτικής πλειονότητας του πληθυσμού. Ίσως μάλιστα επεκταθεί, αν τελικά η ρωσική αλυσίδα τροφίμων MERE κάνει το άνοιγμα στην ελληνική αγορά, που εξετάζει εδώ και καιρό.

Οι περιοχές με οικονομική κρίση είναι το… φόρτε της MERE, η οποία προβάλλει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τις χαμηλές τιμές της. Όπως υποστηρίζει, για τα συμβατικά προϊόντα οι τιμές είναι 20% χαμηλότερες, ενώ για τα πανεθνικά brands έως και 50%. Πως επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο; Μέσω της άμεσης συνεργασίας με τους παραγωγούς και της αυστηρής πολιτικής διαχείρισης κόστους, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία. Σε μια καινοτομία της προμηθευτικής διαδικασίας, η MERE συνάπτει συμφωνίες που προϋποθέτουν ότι οι προμηθευτές υποχρεούνται να πάρουν πίσω το 100% των μη πωληθέντων προϊόντων και να παραδίδουν οι ίδιοι ή τρίτοι τα προϊόντα σε κάθε κατάστημα με δικά τους έξοδα.

Η ρωσική αλυσίδα δραστηριοποιείται μέχρι στιγμής σε 10 χώρες και αυτό που ξέρουμε για την Ελλάδα είναι ότι έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την ενοικίαση ακινήτων σε όλες τις πόλεις με πληθυσμό πάνω από 25.000, αλλά και για την εξεύρεση προσωπικού.

Απομένει να φανεί αν η αγορά στο ελληνικό λιανεμπόριο χωράει και άλλο ξένο brand πέραν του Lidl που διατηρεί την πρωτοκαθεδρία έχοντας αποδείξει ότι διαθέτει πιστό κοινό, άκρως ικανοποιημένο από την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων του. Παλαιότερα απέτυχαν τα εγχειρήματα των Aldi, Dia και Plus, αλλά ίσως τώρα να είναι το πιο ενδεδειγμένο timing για μια τέτοια κίνηση.

Διαβάστε επίσης: Απ’ την κορυφή στην πτώχευση μέσα σε δύο χρόνια: Το λουκέτο του ελληνικού σούπερ μάρκετ με τις καλύτερες τιμές