Αλλαγή πλεύσης: Η μηχανή του χρήματος των Jumbo βρήκε τροπο να νικήσει και τον κορωνοϊό

Ένα σαφές πλάνο που «μυρίζει» κέρδος...

Θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Η εταιρία του βρίσκεται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις των πιο κερδοφόρων σε ολόκληρη την Ελλάδα, με την αρχή της αυτοκρατορίας να βασίζεται σ΄ ένα εκπληκτικής έμπνευσης «τρικ. 

Ο λόγος, όπως μπορεί να καταλάβει εύκολα κανείς και από τη φωτογραφία του άρθρου, για τα Jumbo και τον ιδιοκτήτη τους, τον Απόστολο Βακάκη. Το επιχειρηματικό μοντέλο «Υπερκατάστημα χωρίς φαγητό και ηλεκτρονικά προϊόντα με χιλιάδες προϊόντα χαμηλής ποιότητας στο ελκυστικό επίπεδο των 5 ευρώ ή λίγο υψηλότερα» απεδείχθη εξαιρετικά κερδοφόρο, με αποτέλεσμα εδώ και μια δεκαετία περίπου τα έσοδα της εταιρίας να έχουν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη.

Ωστόσο, η πανδημία του κορωνοϊού δεν κάνει διακρίσεις και «σφυροκοπεί» εξίσου όλα τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις (αυτά, εξυπακούεται, που παρέμειναν κλειστά για μεγάλο διάστημα και όχι τα πρώτων αναγκών).

Ακόμα και κολοσσοί όπως τα Jumbo είδαν τα κέρδη τους να κατακρημνίζονται και επλήγησαν σε τεράστιο βαθμό: μέσα σε πάρα πολύ μικρό διάστημα τα Jumbo από… εξωπραγματικά κερδοφόρα επιχείρηση φλέρταρε ακόμα και με το ελάχιστο κέδρος- ιδίως από την στιγμή που ειδικά στις αρχές της πανδημίας αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους μέσω του ηλεκτρονικού τους καταστήματος (λόγω υπέρμετρου όγκου παραγγελιών).

Βλέποντας αυτή την πρωτοφανή ύφεση, λοιπόν, ο κ. Βακάκης γι’ ακόμα μία φορά βρήκε τον τρόπο να τραβήξει άσο από το οικονομικό του μανίκι: βλέποντας πως οι πωλήσεις του σε Ελλάδα και Κύπρο έχουν πάρει την κατιούσα, αποφάσισε να κάνει μια τολμηρή κίνηση, η οποία προβλέπεται ν’ απογειώσει εκ νέου την εταιρία του και να ρίξει στο καναβάτσο, τρόπον τινά, ακόμα και τον ίδιο τον ιό.

Τι έκανε;

Στράφηκε σε ακόμα πιο «ταλαιπωρημένες» οικονομίες από αυτές της Ελλάδας και της Κύπρου, επενδύοντας στην Ρουμανία και την Βουλγαρία- δύο χώρες, δηλαδή, που θα κάνουν λόγω της προϋπάρχουσας οικονομικής κρίσης αλλά και του κορωνοϊού πολλά χρόνια για να ορθοποδήσουν σε οικονομικό επίπεδο.

Με αυτό τον τρόπο, την επέκταση του δικτύου των Jumbo δηλαδή με νέα καταστήματα εκτός των συνόρων, ο κ. Βακάκης ευελπιστεί (και όλες οι προβλέψεις συνηγορούν προς αυτό) πως θα μειωθεί η πρωτοφανής χασούρα που είχε η εταιρία του σε Ελλάδα και Κύπρο και θα επανέλθει στην ατραπό των «επιτυχιών».

Δεδομένης της ρευστότητας που διαθέτει, το εγχείρημα μοιάζει a priori με σίγουρο θρίαμβο.

Αλήθεια, αμφιβάλλει κανείς πως θα πετύχει;