Απ’ την κορυφή στην πτώχευση μέσα σε δύο χρόνια: Το λουκέτο του ελληνικού σούπερ μάρκετ με τις καλύτερες τιμές
Βρείτε μας στο

Την ώρα που η ζημιά σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις του υπόλοιπου λιανεμπορίου υπολογίζεται σε πάνω από 6 δισ. ευρώ λόγω των απανωτών lockdown και εν γένει των περιοριστικών μέτρων, οι πωλήσεις της οργανωμένης λιανικής των τροφίμων (σούπερ μάρκετ, υπερμάρκετ, cash and carry κ.ά.) είχαν το 2020 αύξηση άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, «άγγιξαν» την προηγούμενη χρονιά τα 11,5 δισ. ευρώ, από 10,43 δισ. ευρώ που ήταν το 2019, έρευνα που επιβεβαιώνει αυτό που γνωρίζαμε όλοι: ότι τα σούπερ μάρκετ ήταν μια ξεχωριστή κατηγορία κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, μαζεύοντας όλο το «χαρτί» του λιανεμπορίου.

Επόμενο ήταν να είναι οι πιο ωφελημένες από την κατάσταση οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου. Η πρώτη πεντάδα των πιο κερδοφόρων δεν κρύβει εκπλήξεις. Στην κορυφή βρέθηκε για άλλη μια χρονιά η Σκλαβενίτης, οι πωλήσεις της οποίας σε επίπεδο ομίλου εκτιμάται ότι έφθασαν κοντά στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ εταιρικά ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η «Ημερησία», τη δεύτερη θέση στην αγορά διατηρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, με πωλήσεις πάνω από 2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Lidl, με τον τζίρο της να κινείται περί το 1,6 δισ. ευρώ.

Στην τέταρτη θέση πλασαρίστηκε ο όμιλος Μetro της οικογένειας Παντελιάδη, που βάσει εκτιμήσεων ξεπέρασε τα 1,3 δισ. ευρώ σε τζίρο, ενώ το top 5 συμπληρώνει η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, ο τζίρος της οποίας υπολογίζεται ότι πέρσι άγγιξε σχεδόν τα 900 εκατ. ευρώ.