Αίσθηση έχει προκαλέσει τις τελευταίες ώρες, η ανάρτηση του δικηγόρου και ερευνητή, Ντέιβιντ Κονκάνον, ο οποίος ισχυρίζεται πως υπήρχε λύση διάσωσης του υποβρυχίου που όμως δεν εφαρμόστηκε. Σημειώνεται πως πλέον και ενώ έχουν παρέλθει τέσσερις ημέρες οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου Τιτάν, λιγοστεύουν.
«Αυτό είναι ένα βίντεο με το Bezos Expeditions να ανακτά μια μηχανή από το Apollo 11 σε βάθος 14.000 ποδιών, βαθύτερο από τον Τιτανικό. Ηγήθηκα αυτών των αποστολών ανάκτησης. Αυτός είναι ο τύπος εξοπλισμού που πρέπει να βρίσκεται στο σημείο διάσωσης αλλά δεν είναι στον χώρο», γράφει ο Κονκάνον, ιδρυτής της δικηγορικής εταιρείας Concannon & Charles.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη ανάρτηση προκάλεσε πλήθος σχολίων, ενώ το γενικότερο κλίμα είναι πως είναι δυνατόν οι υπεύθυνοι έρευνας και διάσωσης να μην είναι γνώστες της συγκεκριμένης λύσης, αφήνοντας έτσι πέντε ανθρώπους να πεθάνουν.
Η επιχείρηση για το Apollo 11
Σημειώνεται πως το 2013, ρομποτικό υποβρύχιο, επανδρωμένο από έμπειρους ερευνητές, είχε καταφέρει να ανακτήσει δύο κινητήρες του πυραύλου του Apollo 11, το οποίο μετέφερε το 1969 στη Σελήνη τους Νιλ Άρμστρονγκ, Μπαζ Όλντριν και Μάικλ Κόλινς.
Χρηματοδότης της συγκεκριμένης αποστολής ήταν ο Αμερικανός μεγιστάνας, και ιδιοκτήτης της Amazon, Τζεφ Μπέζος. Ο Μπέζος, είχε χρηματοδοτήσει την αποστολή ειδικών επιστημόνων, οι οποίοι με τη βοήθεια της τεχνολογίας ανέκτησαν τις μηχανές που βρίσκονταν τρία μίλια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Ο ίδιος ο Μπέζος είχε πει τότε χαρακτηριστικά: «Κάθε κομμάτι που φέρνουμε στο κατάστρωμα φέρνει στο μυαλό μου τους χιλιάδες μηχανικούς που δούλευαν μαζί τότε για να κάνουν αυτό που για πάντα θεωρούνταν σίγουρα αδύνατο».
Αιχμές για τα μέσα διάσωσης
Πηγές κοντά στη διάσωση, όπως υποστηρίζει το δίκτυο GB news και δείχνει να συμμερίζεται ο Αμερικανός δικηγόρος, λένε ότι «δύο βρετανικές εταιρείες διάσωσης βαθέων υδάτων –η Ocean Infinity και η Magellan– απείχαν τρεις έως τέσσερις ημέρες από την αποστολή εξοπλισμού, αλλά πιστεύεται ότι η αμερικανική Ακτοφυλακή αποφάσισε να μη χρηματοδοτήσει την εξαγωγή. Ως μέρος των προσπαθειών διάσωσης, η Γαλλία φέρεται να αγνόησε τις συμβουλές των ΗΠΑ και έστειλε ένα πλοίο με το όνομα L’Atlante, ένα σκάφος με ένα ρομπότ, το οποίο μπορεί να βυθιστεί στα 20.000 πόδια».