4 χρόνια ταλαιπωρίας, αλλά αξίζει: Το έργο των 10.000 οχημάτων που θα κάνει την Θεσσαλονίκη «Βασίλισσα των Βαλκανίων» (Vid)

"Flyover" όνομα και πράγμα...

Μπροστά του το «Γιοφύρι της Άρτας» μοιάζει με ένα ανοιγοκλείσιμο του ματιού- και αν. Είναι κάτι που ο κόσμος το περιμένει περίπου από την πρώτη ΔΕΘ- το 1926, όταν και έγιναν οι εξαγγελίες- μέχρι και σήμερα, που ακόμα… τζίφος. Κατέχει το ρεκόρ αναβολών, μιας και το «θα» βρίσκεται σε πρώτο, δεύτερο, τρίτο και ενενηκοστό έκτο πλάνο.

Ο λόγος, φυσικά, για το διαβόητο μετρό της Θεσσαλονίκης, που εδώ και μια εικοσαετία η μεγαλύτερη διαδρομή που έχει κάνει κάποιο φανταστικό (υπό την έννοια πως μόνο στη φαντασία υπάρχει…) βαγόνι του είναι άναμμα της μηχανής,  φωτογραφία, όοοοπα, φτάνει τόσο, σβήσε.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση κάποια στιγμή μέσα στο 2024 θα δοθεί το πράσινο φως και υπάρξει η επίσημη εκκίνησή του, όμως στη θέση σας δε θα το δέναμε ακριβώς και κόμπο. Ή, αν επιμένετε να το κάνετε, τουλάχιστον φροντίστε να μην είναι ναυτικός για να λύνετε με μια άλφα ευκολία.

Είναι δεδομένο, ωστόσο, πως όποτε και να ξεκινήσει τις διαδρομές του θ’ «αποφορτίσει» σε μεγάλο βαθμό την πόλη, καθώς θα συνδράμει σημαντικά στο να μειωθεί η κίνηση στην συμπρωτεύουσα που φλερτάρει με τον όρο «ανυπόφορη».

Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το “Flyover”- η κατασκευή του οποίου ξεκινά τον προσεχή Οκτώβριο-η Θεσσαλονίκη μάλλον θα δικαιώσει τον τίτλο της «Βασίλισσας των Βαλκανίων» που της έχει δοθεί.

Έχετε δίκιο να ξύνετε απορημένα το πηγούνι σας και ν’ αναρωτιέστε τι στο καλό είναι αυτό το Flyover που διαβάσατε.

Εξηγούμαστε: πρόκειται για τον εναέριο δρόμο στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, του οποίου τα έργα κατασκευής, όπως προείπαμε, ξεκινούν τον Οκτώβριο που μας έρχεται και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το 2027.

Όπως αναφέρει το carandmotor.gr, μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα διπλασιαστεί ο όγκος οχημάτων που εξυπηρετούνται ανά ώρα από τις 5.000 σήμερα στις 10.000 και θα επιτρέψει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό, μειώνοντας τον όγκο αυτοκινήτων εντός πόλης.

Βέβαια, μέχρι τότε τα πράγματα θα γίνουν αρκετά χειρότερα στον υπάρχοντα περιφερειακό, αφού η μία εκ των τριών λωρίδων του θα… παροπλιστεί, κάτι που σημαίνει έξτρα ταλαιπωρία για τους οδηγούς που θ’ αναγκαστούν να εισέρχονται συχνότερα εντός του αστικού ιστού και, μοιραία, θ’ αυξάνουν την κίνηση στο κέντρο και στα πέριξ του.

 

Ο Flyover θα έχει συνολικό μήκος 13 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.

Η συγκεκριμένη Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος θα εκτείνεται για  9,5 χλμ., τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας.

Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Με τον Flyover οι οδηγοί θα παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό, ενώ θα μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα τόσο προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και στη Χαλκιδική.

Καταλαβαίνει λοιπόν εύκολα κανείς πως όταν παραδοθεί ο Flyover και σε συνδυασμό με το μετρό (που λογικά- λογικά, πάντα, μιας και ποτέ δεν ξέρεις…) να λειτουργεί κανονικά, το 2027 αποτελεί μία, τρόπον τινά, χρονιά-ορόσημο για την Θεσσαλονίκη.

Η συμπρωτεύουσα αναμένεται να λύσει σε σημαντικό βαθμό ένα από τα πιο επίμονα προβλήματα που την ταλανίζει τις τελευταίες δεκαετίες, καθιστώντας την απείρως πιο ελκυστική τόσο για τον επισκέπτη όσο και για τους μόνιμους κατοίκους της, που, φυσικά, τους απασχολεί σε μεγάλο βαθμό η εύκολη πρόσβαση στην Χαλκιδική.

Ξέρετε γιατί, έτσι;

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, σαν την Χαλκιδική δεν έχει…