Τα οικονομικά της αποτελέσματα ανακοίνωσε η Nike για τη σεζόν. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως η απόδοση της μάρκας Jordan, που αποτελεί και σημαντικό κομμάτι για τα κέρδη της εταιρίας, φαίνεται πως υποχωρεί σημαντικά, γεγονός που έχει προκαλέσει ερωτηματικά στους επενδυτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρίας ανάλυσης Altan Insights, η αξία κάποιων μοντέλων της σειράς έχει υποχωρήσει σημαντικά στο κομμάτι της αγοράς μεταπώλησης σε σχέση με άλλες μάρκες παπουτσιών, γεγονός που μπορεί να μην επιφέρει άμεσες μειώσεις για την εταιρία, ωστόσο δείχνει μια τάση για το μέλλον.
Την ίδια στιγμή πρόσθετο προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός πως άλλες μάρκες παπουτσιών παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση στη γνωστή πλατφόρμα μεταπώλησης StockX. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, το πόσο που καταβάλλεται για τα παπούτσια Air Jordan 1 Retro High, που είναι ένα παπούτσι κατεξοχήν συλλεκτικό, έχει υποχωρήσει από 61% το 2020 σε μόλις 4% το 2023.
Από την πλευρά του, ο Τζον Ντόναχο, διευθύνων σύμβουλος της Nike σε δηλώσεις του σε επενδυτές τον περασμένο Ιούνιο, δήλωσε ότι η jordan ήταν «σε καλό δρόμο για να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα υποδημάτων στη Βόρεια Αμερική», με ανάπτυξη άνω του 30% το οικονομικό έτος 2023.
Σημειώνεται πως η Nike, αναμένεται να παρουσιάσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2024, τα οποία όμως η ίδια η εταιρία προέβλεψε πως θα είναι χαμηλότερα από τις προσδοκίες που έχει η Wall Street, και αυτό οφείλεται στις αλλαγές προτίμησης των αγοραστών στις ΗΠΑ, οι οποίες μειώνονται σε σχέση με την αγορά ρούχων και παπουτσιών.
Παρόλο που η Nike συνεχίζει να ανήκει στις 5 εταιρίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην πλατφόρμα StockX, υπάρχουν άλλες εταιρίες στην ίδια πλατφόρμα που καταγράφουν μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις τους από έτος σε έτος, όπως η Asics και η γαλλική Salomon.
Επίσης, σύμφωνα με το Reuters, μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου αθλητικών ειδών, όπως το Foot Locker, καταγράφουν αύξηση στη ζήτηση για παπούτσια άλλου τύπου δραστηριοτήτων όπως για τρέξιμο σε σχέση με παπούτσια “Lifestyle”, γεγονός που εξηγεί και την άνοδο σε εταιρίες όπως η γαλλική HOKA. Άμεση συνέπεια του παραπάνω είναι η Nike να έχει και βραδύτερη ανάπτυξη. Έτσι, αν και οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5% το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η άνοδος ήταν η μικρότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα τρία τρίμηνα.