Βάζουν τέλος στον εφιάλτη με 4.5 εκατ. ευρώ: «Φεύγει» η γέφυρα-καρμανιόλα της Ελλάδας
Βρείτε μας στο
Newsroom

Βάζουν τέλος στον εφιάλτη με 4.5 εκατ. ευρώ: «Φεύγει» η γέφυρα-καρμανιόλα της Ελλάδας

Η νέα γέφυρα στην Πελοπόννησο, είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Παρόλο που βρισκόμαστε στο τέλος του 2023, και κανείς θα περίμενε οι υποδομές της χώρας να βελτιώνονται όλο και περισσότερο, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει αφού υπάρχουν ακόμη σημεία, ειδικά στην επαρχία που είναι πραγματικές «καρμανιόλες» αφού κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε αυτά πολλοί συμπολίτες μας.

Ένα από αυτά τα σημεία είναι η παλιά πλέον γέφυρα στη Σκάλα Λακωνίας η οποία από καιρό έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλη.

Πλέον, μετά από πολλά χρονιά, αλλά και πολλά τροχαία δυστυχήματα, ήρθε η ώρα η παλιά γέφυρα να αντικατασταθεί με μια νέα.

Η νέα γέφυρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται ήδη από τον περασμένο Μάιο και σήμερα έχουν ολοκληρωθεί δυο βάθρα της, ενώ εκτιμάται πως θα είναι έτοιμη μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ο προϋπολογισμός της νέας γέφυρας ανέρχεται σε 4.465.000 ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα την κατασκευή νέας γέφυρας μήκους 90 μέτρων στον ποταμό Ευρώτα και τη συναρμογή της με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νέας γέφυρας, ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος. Η νέα γέφυρα κατασκευάζεται δίπλα στην υφιστάμενη.

Όσον αφορά το κατάστρωμα της νέας γέφυρας, αυτό θα έχει πλάτος 9 μέτρων και εκατέρωθεν του καταστρώματος, θα υπάρχει πεζορόμιο πλάτους 2,10 μέτρων έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών.

30 ετών, εφοριακός, δεν γέμιζε το μάτι σε κανέναν: Ο παιχταράς που «τερμάτισε» τον Εκατομμυριούχο χωρίς «μαξιλαράκια»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ 30 ετών, εφοριακός, δεν γέμιζε το μάτι σε κανέναν: Ο παιχταράς που «τερμάτισε» τον Εκατομμυριούχο χωρίς «μαξιλαράκια»

Επιπλέον, πρόκειται να τοποθετηθεί οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.

Ενδιαφέρον είναι όμως και το γεγονός ότι η υπάρχουσα, παλιά γέφυρα δε θα κατεδαφιστεί, αλλά θα ανασκευαστεί και θα λειτουργεί ως πεζογέφυρα, ενώ θα δημιουργηθούν καιχώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας.

Σημειώνεται πως η παλιά γέφυρα χρονολογείται από τη δεκαετία του 1970 και έχει εξυπηρετήσει εκατομμύρια οχήματα, ενώ πλέον είναι ακατάλληλη καθώς οι φθορές της είναι κάτι παραπάνω από σημαντικές.