Σε τέτοιες εποχές θα περίμενε κανείς το πνεύμα να διαλυθεί, να μείνει αδρανές, να παραλύσει. Όμως οι άνθρωποι του θεάτρου θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν και, ευτυχώς, δεν έχουν σκοπό να το βάλουν κάτω.
Ελπίζοντας πως η πορεία της πανδημίας θα χαλαρώσει κάπως και οι αριθμοί θα πέσουν αισθητά, οι θεατρικές παραγωγές επιχειρούν μαγκωμένες να κάνουν έναν υποτυπώδη προγραμματισμό γνωρίζοντας πως ανά πάσα στιγμή τα πλάνα τους μπορεί να ανατραπούν.
Έτσι, σε λίγες ημέρες που ξεκινάει κανονικά η θεατρική σεζόν, θα αρχίσουν και κάποιες πρεμιέρες. Μπορεί φέτος οι παραστάσεις να είναι μετρημένες στα δάχτυλα, μα δεν λείπουν οι πολλά υποσχόμενες παραγωγές. 7 εξ αυτών θα βρεις αν συνεχίσεις να διαβάζεις.
Good People
«Good People». Το βαθιά ανθρώπινο και άγρια χιουμοριστικό θεατρικό έργο του βραβευμένου με Pulitzer Αμερικάνου συγγραφέα David Lindsay-Abaire, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο Αποθήκη, από την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου, με την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους να δοκιμάζει τον εαυτό της για πρώτη φορά σε σκηνοθετικό ρόλο, έχοντας ταυτόχρονα και ρόλο στον θίασο.
Πρόκειται για ένα έργο σκληρό και συγχρόνως τρυφερό που διαπραγματεύεται με στεγνό και βιτριολικό χιούμορ το παγκόσμιο τελικά παραμύθι του αμερικάνικου ονείρου. Το πόσο αξιοκρατικά και απλόχερα προσφέρεται στον καθέναν η δυνατότητα «να πιάσει την καλή» και να ξεφύγει από τη μιζέρια και την ταξική του ταυτότητα μόνο με σκληρή δουλειά και λίγη καλή τύχη. Είναι όντως «ίσες» οι ευκαιρίες για όλους;
Όπως λέει και ο ίδιος ο συγγραφέας στους New York Times: «Έχω δουλέψει πραγματικά σκληρά στη ζωή μου. Ξέρω όμως κι άλλους που δούλεψαν πιο σκληρά απ’ ό, τι εγώ και δεν τους δόθηκαν οι ίδιες ευκαιρίες…»
Η ιστορία:
Lower End. Νότια Βοστώνη. Μία συνοικία της εργατικής τάξης. Η Μάργκι Γουόλς, προσπαθεί να βγάλει τον επιούσιο σαν ταμίας στο μαγαζί «’Ο, τι πάρεις ένα δολάριο» αλλά απολύεται γιατί μονίμως αργεί να χτυπήσει κάρτα. Ο λόγος είναι η κόρη της που επειδή έχει μια κάποιου είδους πνευματική καθυστέρηση, απορροφά μεγάλο μέρος του χρόνου της. Η σπιτονοικοκυρά της την απειλεί επίσης με έξωση. Το Bingo, το προσφιλές παιχνίδι της γειτονιάς, θα μπορούσε να ήταν μια λύση για εύκολο χρήμα – αν το κέρδιζε ασφαλώς. Η άλλη λύση, λένε οι φίλες της, είναι να πάει να βρει τον Μάικ, τον εφηβικό της έρωτα, που είναι πλέον μεγαλογιατρός και ζει στο ακριβά προάστια με τη γυναίκα του. Να τον βρει και να του ζητήσει δουλειά!
Και η Μάργκι Γουόλς, το κάνει. Και από εδώ και πέρα –σε όλη αυτή τη διαδρομή της από το φτωχό προάστιο που ζει προς την πλούσια γειτονιά – θα έρθει αντιμέτωπη με τα ουσιαστικά ερωτήματα που αφορούν συμπεριφορές, στάση ζωής και αποφάσεις που παίρνει κάποιος. Αποφάσεις που τον προσδιόρισαν. Που καθόρισαν το «μετά» και την εξέλιξή του. Αποφάσεις που πάρθηκαν λόγω κοινωνικής θέσης και πιθανόν λόγω αδυναμίας. Αποφάσεις που αντανακλούν το πώς αντιλαμβάνεται κάποιος τον κόσμο, τον εαυτό του και γιατί όχι το πώς τον βλέπουν οι άλλοι. Αποφάσεις που βασίζονται στην καλοσύνη; Και πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε όλα αυτά;
Ταυτότητα Παράστασης:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία : Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους
Σκηνικά : Νατάσσα Παπαστεργίου
Κοστούμια : Νινέτα Ζαχαροπούλου
Μουσική Επιμέλεια : Ηλίας Παπαχαραλάμπους
Σχεδιασμός Φωτισμών : Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός Σκηνοθέτη : Ελένη Τσιμπρικίδου
Φωτογραφίες: Γιώργος Αλεξανδράκης
Παραγωγή : Create4art – Αθηναϊκά Θέατρα
Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Τάσος Γιαννόπουλος, Παύλος Λουτσίδης, Aurora Marion, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Ζωή Ρηγοπούλου, Σωσώ Χατζημανώλη.
Θέατρο Αποθήκη, Σαρρή 40, Ψυρρή, Πρεμιέρα 30/10, Ημέρες – ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Κυριακή 20:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00
Διάρκεια Παράστασης : 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Φαίδρας Έρως
Πρόκειται για μια σύγχρονη πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας της Φαίδρας με μακρινές επιρροές από την ελληνική μυθολογία, αλλά και τον Σενέκα. Μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του μύθου μέσα από το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό γιο της Ιππόλυτο. Το έργο αποκαλύπτει την βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία την λατρεία διασημοτήτων. Η ίδια η Σάρα Κέιν το περιγράφει ως «η κωμωδία μου».
Ταυτότητα Παράστασης:
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία – Εικαστική Άποψη: Άντζελα Μπρούσκου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Μουσική: Αλέξης Εφραιμίδης
Κατασκευή σκηνικού: Κομνηνός Κουσιέρας
Bοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος
Φωτογραφία & Live video: Άντζελα Μπρούσκου
Πρωταγωνιστούν: Παρθενόπη Μπουζούρη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Τσιμάρας Τζανάτος, Νατάσα Εξηνταβελώνη
Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Οκτωβρίου στις 21.00
Παραστάσεις: από 15 Οκτωβρίου 2020 έως 06 Δεκεμβρίου 2020
Ημέρες παραστάσεων:Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30
Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά
Χώρος: Ξενοδοχείον Μπάγκειον
Διεύθυνση: Πλατεία Ομονοίας 19
*Συμπαραγωγή της Constantly Productions και του Θεάτρου Δωματίου. Το Θεάτρο Δωματίου επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού για την συγκεκριμένη παράσταση
Φαίδρα
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο τον μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου. Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα.
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.
Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ’ έναν νεκρό τόπο να ανασυνθέσουν την χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την απενοχοποίηση. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός- Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου- Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος , μπροστά στον Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια μοίρα.
Η ποιήτρια
Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892-1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε τον Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.
Για τη «Φαίδρα» της Τσβετάγιεβα
Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται –και όχι για να παίζεται επί σκηνής– η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.
Ταυτότητα Παράστασης:
Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα
Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Φωτογραφίες: Γκέλυ Καλαμπάκα
Παραγωγή: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη,
Αναστάσης Ροΐλος, Μιχάλης Σαράντης
Θέατρο Προσκήνιο, Καπνοκοπτηρίου 8, κάθετος Στουρνάρη, Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου
Το Τρίτο Στεφάνι
«Το Τρίτο Στεφάνι», το αριστούργημα του Κώστα Ταχτσή, θα ζωντανέψει τον Οκτώβριο στο θέατρο Παλλάς, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας.
Η μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών θα παρουσιαστεί σε ολοκαίνουργια διασκευή που αναδεικνύει τις αφηγηματικές αρετές και την ποίηση του μυθιστορήματος, σεβόμενη την πρόθεση του συγγραφέα για μια ιστορία που, όπως και η ζωή, ανοίγει και κλείνει σαν κύκλος. Ένας εικοσαμελής θίασος σημαντικών ηθοποιών μπαίνει στη δίνη της νέας, πρωτότυπης μουσικής του Μίνου Μάτσα, φέρνοντας επί σκηνής τους ήχους και τις εικόνες μιας ολόκληρης εποχής.
Το μυθιστόρημα–σταθμός του Ταχτσή, από τα πλέον αγαπημένα του ελληνικού κοινού διαχρονικά, που στο παρελθόν έγινε σήριαλ από τον Γιάννη Δαλιανίδη και αποτέλεσε υλικό για πολύ επιτυχημένες παραστάσεις σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Παπαγεωργίου, είναι μια κατάθεση μνήμης όπου μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων περνάει ολόκληρη η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Όχι με διάθεση διδακτική, αλλά μ᾽ ένα σπάνιο χιούμορ που αναδεικνύει καίρια όλα εκείνα για τα οποία αξίζει να παλεύει κανείς στη ζωή.
Ταυτότητα Παράστασης:
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Διασκευή: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Μανουσάκης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Κική Μπάκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Ματθαίου
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Μαρία Καβογιάννη
Μαρία Κίτσου
Συμμετέχουν Αλφαβητικά:
Ανταλόπουλος Κώστας
Βαλατσού Ειρήνη
Γιαννακοπούλου Ντάνη
Επιθυμιάδη Δανάη
Καραβιώτης Δημήτρης
Κεκέ Σύρμω
Λέκκας Τάσος
Λούτη Ορνέλα
Μακρής Γιώργος
Μανδρινός Δημήτρης
Μαντζώρος Στάθης
Μυριαγκού Καλλιρρόη
Νούσης Γιώργος
Παγκάλου Ελευθερία
Παντελάκη Αλεξάνδρα
Σκολίδη Ελίζα
Χαζαράκης Μενέλαος
Ψυχογυιός Γιώργος
https://www.youtube.com/watch?v=fYh2wS6FZec&feature=emb_title
Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, Αθήνα, Ημέρες & Ώρες (10/10 ως 15/11): Τετάρτη-Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00
Η τριλογία των Lehman Brothers
https://www.instagram.com/p/CFmA902gS9K/
Από μια βιοτεχνία υφασμάτων στην Αλαμπάμα στα τέλη του 19ου αιώνα στον παγκόσμιο κολοσσό της οικονομίας, η Lehman Brothers έγινε συνώνυμο της οικονομικής κρίσης του 2008. Μέσα από μια παράσταση τριών μερών, τριών περιόδων, παρακολουθούμε την πορεία του κόσμου προς έναν καπιταλισμό που εξέπεσε, με τρεις ηθοποιούς να υποδύονται πλειάδα ρόλων, χαρακτηριστικά δείγματα των κοινωνιών που αναδύθηκαν στις ΗΠΑ και αλλού σε αυτή την τεράστια περίοδο της ύστερης ανθρωπότητας.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τρεις πολύ σημαντικούς και ικανούς ηθοποιούς, τον Αργύρη Ξάφη, τον Μάκη Παπαδημητρίου και τον Μιχάλη Οικονόμου. Οι παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τέλη Οκτωβρίου στο Θέατρο Ιλίσια, πάντοτε στο ιδανικό σενάριο που το Υπουργείο Πολιτισμού αποφασίσει να σεβαστεί τους ανθρώπους του θεάτρου και του πολιτισμού εν γένει.
Η Κυρία του Μαξίμ
Δαιμόνιοι σκηνικοί μηχανισμοί, πνευματώδης σάτιρα και ανθρώπινες ψυχές σε φρενήρη αγωνία, απίθανες συμπτώσεις που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μία έκρηξη που όμως δεν θα γίνει ποτέ. Ο Ζωρζ Φεντώ, απόγονος του Μολιέρου και ανανεωτής του βωντβίλ, είναι οξυδερκής παρατηρητής της κοινωνίας και των συμπεριφορών και κυνικός σχολιαστής των κακώς κειμένων. Η κυρία του Μαξίμ, η φάρσα που γράφτηκε στο γύρισμα του αιώνα (1899) χάρισε στον συγγραφέα της έναν μοναδικό θρίαμβο δίνοντάς του τη δυνατότητα να αφοσιωθεί για ένα διάστημα στην άλλη του αγάπη, τη ζωγραφική.
Ο συντηρητικός γιατρός Πετιπόν ξυπνάει στο σπίτι του έπειτα από ένα ξενύχτι στο οποίο τον παρέσυρε ο νεαρός φίλος του Μουζικούρ. Ο ίδιος δεν θυμάται τίποτα από τη χθεσινή βραδιά όμως στο κρεβάτι του βρίσκεται μια νεαρή χορεύτρια από το «Μαξίμ». Η ζωή του σε ένα λεπτό γίνεται άνω-κάτω. Η νεαρή χορεύτρια όμως δεν λέει να φύγει από το σπίτι του, ακόμα και όταν εμφανίζεται η θρησκόληπτη σύζυγός του. Ακολουθεί ο απόλυτος πανικός!
Πρόκειται για μια παράσταση που ήταν προγραμματισμένη να γίνει τον περασμένο Μάρτιο, όμως η πανδημία την ανέβαλλε διαρκώς, ώστε φτάσαμε στο φετινό φθινόπωρο με την προσδοκία να ανέβει κανονικά.
Ταυτότητα Παράστασης:
Θωμάς Μοσχόπουλος
Μετάφραση, σκηνοθεσία
Ευαγγελία Θεριανού
Σκηνικά
Κλαιρ Μπρέισγουελ
Κοστούμια
Κορνήλιος Σελαμσής
Μουσική
Νίκος Βλασόπουλος
Φωτισμοί
Σοφία Πάσχου
Κίνηση
Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός σκηνοθέτη
Πρωταγωνιστούν:
Θανάσης Αλευράς
Στέλλα Αντύπα
Αφροδίτη Αντωνάκη
Κωνσταντίνος Αρνόκουρος
Μελίνα Βαμπούλα
Ηλιάνα Γαϊτάνη
Μάνος Γαλανής
Θανάσης Δήμου
Ευαγγελία Καρακατσάνη
Έμιλυ Κολιανδρή
Αυγουστίνος Κούμουλος
Πέλλα Μακροδημήτρη
Αθηνά Μουστάκα
Θέμης Πάνου
Άννα Πατητή
Πέτρος Σκαρμέας
Γιώργος Τζαβάρας
Μαρία Τζάνη
Κώστας Φιλίππογλου
Γιάννης Φιλίππου
Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Εθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή-Κτήριο Τσίλερ, Πρεμιέρα 18/10, Ημέρες & Ώρες:
Τέφρα και Σκιά
Σε μια νέα εποχή για το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», που προσπαθεί με τη σειρά του να κρατηθεί ζωντανό σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, ο Γιώργος Σκευάς αναβιώνει μια ιστορική παράσταση. Πίσω στο 2000 συμμετείχε στο αντίστοιχο ανέβασμα του Λευτέρη Βογιατζή με τη Ρένη Πιττακή. Τώρα σκηνοθετεί τον Δημήτρη Ήμελλο και τη Μαρία Σκουλά σε μια από τις πιο γνωστές δραματουργίες του Χάρολντ Πίντερ, με την πρεμιέρα να είναι προγραμματισμένη για τα τέλη Οκτωβρίου.