Χρειαζόμαστε περισσότερη Τζένη Χειλουδάκη...
Βρείτε μας στο

Γύρω στο 2003, η γυναίκα – φαινόμενο του ελληνικού μόντελινγκ τη δεκαετία του ’90, η Τζένη Χειλουδάκη, κυκλοφόρησε το δεύτερο βιβλίο της, ονόματι «Η Μαύρη Βίβλος». Ήταν ακριβώς ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία της προσωπική της αυτοβιογραφίας και σε αυτό το βιβλίο θα μιλούσε πολύ πιο εξειδικευμένα για τον κόσμο της νύχτας όπως εκείνη τον ήξερε.

Ο πανικός που είχε προκληθεί στην υψηλή κοινωνία της Αθήνας υπήρξε πρωτόγνωρος μπροστά στην είδηση της κυκλοφορίας εκείνου του βιβλίου. Η Χειλουδάκη άλλωστε είχε περάσει επί πληρωμή πολλές νύχτες με μπόλικο κόσμο από εκείνη την κοινωνία. Η αποκάλυψη πως επρόκειτο για μια γυναίκα που κάποτε ήταν αγόρι -στα 20 της έκανε εγχείρηση επαναπροσδιορισμού φύλου στο Λονδίνο πριν επιστρέψει στην Ελλάδα και κάνει πάταγο ως μοντέλο- προκάλεσε πολλαπλά σοκ στην συντηρητική ελληνική κοινωνία της δεκαετίας του ’90 και έκανε όλους τους πλούσιους εραστές της να θέλουν να κρύψουν το γεγονός ότι είχαν επαφές μαζί της.

Η Χειλουδάκη υπήρξε ένα πραγματικό φαινόμενο για τον δημόσιο λόγο της ελληνικής πραγματικότητας. Ανακατεύτηκε και αποθεώθηκε από έναν κόσμο που δεν έχει και σε πολύ μεγάλη εκτίμηση την δυναμική και την αυτονομία της γυναίκας, σε έναν κόσμο που αντικειμενοποιεί τα γυναικεία σώματα και έχει την τάση να διαμορφώνει σεξιστικές διακρίσεις, τον κόσμο της showbiz. Η Χειλουδάκη υπήρξε βασίλισσα αυτού του κόσμου αλλά ταυτόχρονα και η πιο ιερόσυλη μέσα σε αυτόν: πολέμησε συντηρητισμούς, ανέδειξε υποκρισίες, τα έβαλε με τον καθωσπρεπισμό, εξύψωσε τη γυναικεία σεξουαλικότητα, την ανέδειξε ως τμήμα της προσωπικότητας και όχι ως αντιθετικό με αυτή, όπως συνήθως η showbiz θέλει να παρουσιάζει τις σέξι γυναίκες.

Ο δημόσιος λόγος της δεν μπορούσε να χωρέσει σε καλούπια. Για πολλούς ήταν χειραφετικός αλλά μπόλικοι θιασώτες της σεξουαλικής χειραφέτησης εναντιωνόντουσαν σε αυτή. Ήταν αυτή η πλήρως αντιφατική ταυτότητά της, που μπέρδευε: ήταν εξέχουσα προσωπικότητα της τηλεοπτικής σαπίλας αλλά ταυτόχρονα, έμοιαζε να θέλει να την ξεφτιλίσει ως εκεί που δεν πήγαινε. Ήταν αγαπημένο κορίτσι της showbiz αλλά αφήνιαζε μπροστά στην υποκρισία της και δεν είχε όρια η επίθεση που της έκανε. Σαν μια επίτιμη καλεσμένη σε μια χλιδάτη δεξίωση που τα κάνει όλα λίμπα επειδή μεθάει και τελικά, την διώχνουν κακήν κακώς.

Έκανε και διάφορα φάουλ η Χειλουδάκη σε όλη αυτή την τρελή και άγρια εφηβική πορεία της μέχρι σήμερα: η δημοσιοποίηση ιδιωτικών δεδομένων όσον αφορά τις ερωτικές περιπτύξεις της με μπόλικο κόσμο, είναι κάτι που δεν το λες και ακριβώς ηθικό. Και αυτό ανεξάρτητα από το ποια είναι τα εκάστοτε άτομα και το τι άποψη μπορεί να έχεις για αυτά: η δημοσιοποίηση των προσωπικών στιγμών είναι από μόνη της μια κίνηση που είναι μη αποδεκτή. Κατά τα άλλα ωστόσο, θα ήταν άδικο να μην της πιστωθεί: η φωνή της σήμερα είναι από εκείνες που κάνουν πολύ -μα πάρα πολύ- καλύτερο τον δημόσιο λόγο.

Πρόσφατα για παράδειγμα, όταν ο Λιάγκας επιδόθηκε σε ένα άνευ προηγουμένου μισογύνικο παραλήρημα μέσω τηλεόρασης, σχολιάζοντας τα κιλά μιας νεαρής κοπέλας, η Χειλουδάκη είχε απαντήσει στον τηλεπαρουσιαστή με έναν τόσο επιθετικό τόνο που άρμοζε πλήρως στο θράσος του:

«Αυτός, είναι ο Γιώργος Λιάγκας… θα πω δυο λόγια σε χαμηλούς τόνους… αυτός ο άνθρωπος λοιπόν που έχει δημόσιο λόγο γιατί για άλλη μια φορά ικέτευσε να τον πάρουν σε ένα καναλάκι και τον πήραν να βγάζει το ψωμάκι του μιας και προσωπικά θεωρώ ότι όχι μόνο έχει φάει εδώ και χρόνια τα ψωμιά του αλλά επίσης προσωπική άποψη ότι ποτέ μα ποτέ δεν υπήρξε καλός δημοσιογράφος ακα παρουσιαστής ακα τηλεπαιχνιδοκαρνάβαλος…

Βγήκε μπροστά στα δύσκολα: Ο Iron Man που πήρε στις πλάτες του την ΑΕΚ, κάνει σεζόν καριέρας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Βγήκε μπροστά στα δύσκολα: Ο Iron Man που πήρε στις πλάτες του την ΑΕΚ, κάνει σεζόν καριέρας

Μέσα από την εκπομπούλα του λοιπόν που χτυπά μονοψήφια νούμερα ως νούμερο,για άλλη μια φορά κατέκρινε μια κοπέλα με παραπάνω κιλά από το ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ όπως είπε επειδή πήγε σε ένα παιχνίδι μόδας… για λίπη μίλησε, για πάτσες μίλησε,για το ότι αισθάνεται λέει άβολα αν δει μια , έναν χοντρό στην παραλία για φάλαινες της γκρηνπης μίλησε, για δήθεν πολιτικά ορθό
λόγο μίλησε, μίλησε για όλα αυτά που θα έκαναν ένα νέο παιδί με όνειρα να πάει να φουντάρει από τον γκρεμό…..το έχει
ξανακάνει…με χοντρούς,με γκέι,με τρανς, με λεσβίες,με παραπληγικούς με γερασμένους ανθρώπους…με φρηκς κατά την αποψάρα του…

Θα μιλήσω γλυκά…….και θα του πω να εύχεται το παιδί του η το παιδί του παιδιού του να μη βγει ποτέ τόφαλος, πούστρα ή τζιβιτζιλού……γιατί πολύ φοβάμαι ότι όταν έρθει τρέχοντας με κλάματα το σπλάχνο του η το εγγόνι του όταν φάει το μπούλινγκ επειδή έχει αυτή τη μαυρίλα στην καρδιά του δεν θα μπορέσει να το διαχειριστεί και θα το πετάξει ο ίδιος στον καιάδα να ξεμπερδεύει……να πω και αυτό…..θεωρώ ότι επειδή δεν τον βλέπει πια ούτε ψυχή τηλεθεατή τα κάνει όλα αυτά για να τον κουβεντιάζουμε μετά όλοι εμείς… και αυτό το κάνει ακόμα πιο φρικτό……να,μίλησα γλυκά……γιατί θα μπορούσα να αρχίσω τα χειλουδακιστικα και να αναφέρω τις ξεφτίλες της πρώην γυναίκας του στα πόδια του Αγαμέμνονα και άλλες ιστορίες δικές του από τα παλιά….

Φιλικά, Τζένη Χειλουδάκη, μια γρια χοντρή που δεν ντρέπεται να κυκλοφορήσει στην παραλία… καραγκιόζη ε καραγκιόζη…».

Ο Λιάγκας βέβαια έχει ένα πολύ έγκριτο προφίλ για να σωπάσει ή έστω να κάνει αυτοκριτική: το κλίμα πλάκας και χαβαλέ που ενορχήστρωσε πρόσφατα στο τηλεοπτικό του στούντιο με αφορμή την είδηση πως κάποιος εκσπερμάτωσε στην πλάτη μιας ανυποψίαστης κοπέλας στη Θεσσαλονίκη έκανε μεγάλο θόρυβο. Ίσως, αν άπαντες ήταν όλοι τόσο αδιάλλακτοι απέναντί του όσο η Χειλουδάκη να σκεφτόταν δυο και τρεις φορές το κατά πόσο έχει το δικαίωμα να κάνει πλάκα διαπομπεύοντας κόσμο

Η Τζένη Χειλουδάκη του σήμερα, αποσυρμένη από τα φώτα της δημοσιότητας και μόνιμη κάτοικος Κρήτης πλέον, σχολιάζοντας την επικαιρότητα μόνο μέσα από το προσωπικό της προφίλ στο Facebook, απαλλαγμένη πλέον από την αντίφαση του να ζει μέσα από την showbiz και ταυτόχρονα να την προκαλεί, είναι και πιο ώριμη, πιο αποφασιστική, πιο αδιάλλακτη. Οι παρεμβάσεις της γίνονται πάντα από προοδευτική σκοπιά, ο συνδυασμός της ωριμότητας με την έτσι κι αλλιώς ανατρεπτική ματιά της, βγάζουν ένα αποτέλεσμα που το χρειαζόμαστε στο δημόσιο. Ειδικά στην εποχή της ηγεμονίας κάτι τυπάδων σαν τον Λιάγκα, είναι δεδομένο: είναι αναγκαίες περισσότερες φωνές σαν αυτή της Χειλουδάκη.