Ένα από τα πιο must ρεπορτάζ σε κανάλια στην διάρκεια της οικονομικής κρίσης είναι αυτό που μιλάει για το brain drain και την εθελούσια έξοδο των νέων για να διεκδικήσουν μεγαλύτερη τύχη στο εξωτερικό. Εκτός από τους επιστήμονες, τον τελευταίο καιρό αρχίσαμε να φυλλορροούμε και σε επίπεδο ηθοποιών. Μόνο την τελευταία βδομάδα ασχοληθήκαμε με δύο απ΄αυτούς. Μουζουράκης και Σκιαδαρέσης μας έδωσαν την ευκαιρία.
Πριν από κάμποσο καιρό μιλούσαμε εδώ για όσα έχει καταφέρει ο Χρήστος Βασιλόπουλος. Το δικό του παράδειγμα είναι αναμφίβολα ένα έξτρα κίνητρο, μια τόνωση ηθικού για κάθε επόμενο που αποφασίζει να αναζητήσει όποια τύχει του αναλογεί στον τεράστιο κόσμο της αμερικανικής βιομηχανίας. Ή εν πάσει περιπτώσει μιας βιομηχανίας με μεγαλύτερη ιπποδύναμη από την ελληνική. Αυτό που χρειάζεται να επισημανθεί είναι και ο λόγος που αυτή την περίοδο απλώνονται καλύτερες προοπτικές στα πόδια τους. Σαφώς δεν θα πάρουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάποια μεγάλη παραγωγή.
Αλλά το άνοιγμα που έχει γίνει από σειρές όπως το Game of Thrones που ψάχνουν ηθοποιούς σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, ή από δίκτυα όπως το Netflix που έχουν ψηφιακή πλατφόρμα, αφήνουν ανοιχτές πόρτες για κάθε διεκδικητή. Ρόλο παίζει επίσης και η παρουσία της εταιρείας παραγωγής δύο Ελλήνων, του Κασιδόκωστα και του Τέρι Ντούκας.
Πάνος Μουζουράκης
Παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχει κάνει λίγες δουλειές γύρω από την ηθοποιία – κυρίως θεατρικά – ο Πάνος Μουζουράκης έχει κι αυτή την ιδιότητα. Και θέλει να την φτάσει ένα επίπεδο πιο πάνω. Κι αφού εδώ στην Ελλάδα οι δουλειές πάνε καλά, μπήκε στο αεροπλάνο και έφυγε για Νέα Υόρκη. Κι ό,τι ήθελε προκύψει. Μέχρι και Game of Thrones. Μια σειρά που έχει «φιλοξενήσει» ήδη Έλληνες ηθοποιούς. Ο Πάνος Μουζουράκης φιλοδοξεί να είναι ο επόμενος.
Ιωάννα Τριανταφυλλίδου
Είναι λίγο πάνω από δύο χρόνια από την ημέρα που έφυγε με τον Πάνο Βλάχο για Αμερική. Πηγαίνει σε οντισιόν, προσπαθεί να χτίσει ένα συγκεκριμένο προφίλ για να έχει καλύτερες πιθανότητες. Ο Χρήστος Βασιλόπουλος μας έλεγε στη συνέντευξη ότι το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος είναι να κοιτάζει ρόλους με κοινά χαρακτηριστικά. Η Ιωάννα στοχεύει καταπώς φαίνεται σε ρόλους γυναίκας-badass. Περισσότερο του action παρά του face acting. Μάλιστα, πλέον συστήνεται ως Joanna Fyllidou.
Reel Joanna Triantafyllidou from ioanna triantafyllidou on Vimeo.
Γεράσιμος Σκιαδαρέσης
Αν δεν κάνω λάθος, αυτό με την ιταλική σειρά είναι το πρώτο τόσο μεγάλο βήμα του Γεράσιμου Σκιαδαρέση προς εξωτερικές παραγωγές. Οκ, μπορεί η σκηνή με το όργιο να έτυχε διακωμώδησης – καλοπροαίρετης και κακοπροαίρετης – αλλά δεν αλλάζει το γεγονός πως θα μπορεί να παίρνει κομπαρσικούς ρόλους σε καλές παραγωγές με περισσότερα εφόδια στο μέλλον.
Μάνος Γαβράς
Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα δεν τον «νιώσαμε» ως ηθοποιό. Αυτή είναι όμως και η διαφορά με την Αμερική. Εκεί αν δεν ξεζουμίσεις το είναι σου, δεν κερδίζεις τίποτα. Ο Μάνος Γαβράς είναι σε ένα επίπεδο τώρα που φτιάχνει δική του ταινία. Το Swing Away έχει παραγωγό τον ελληνικής καταγωγής Τζορτζ Στεφανόπουλος, που υπήρξε κάποτε στα δεξιά του Μπιλ Κλίντον, και πρωταγωνίστρια τη Σάνον Ελίζαμπεθ. Ω ναι, μιλάμε για το κορίτσι που μας έφτασε στο μη περαιτέρω στο American Pie.
Στράτος Τζώρτζογλου
Ο Στράτος Τζώρτζογλου είναι μια διαφορετική περίπτωση σε σχέση με τους παραπάνω. Δεν μοιάζει να θέλει κάτι τηλεοπτικό. Επομένως δεν μπαίνει στην κατηγορία Hollywood. Είναι με μια ευρύτερη έννοια. Την θεατρική, του Μανχάταν. Έχει ανεβάσει κάποιες παραστάσεις του off Broadway και συνεχίζει να δημιουργεί πράγματα.