Τη δεκαετία του ’60 η μεγαλύτερη απειλή για τη νεολαία, σύμφωνα με πολλούς γονείς, ήταν τα σφαιριστήρια. Η νέα μόδα ξεφύτρωνε παντού και οι οικογένειες έκαναν τα πάντα για να κρατήσουν τα παιδιά τους μακριά. Ακόμη κι αν χρειαζόταν να τους κάνουν παράξενα χατίρια. Όπως, για παράδειγμα, έναν ραδιοπομπό. Έναν τέτοιο αγόρασαν ο κύριος και η κυρία Πολυχρονίου για το γιο τους και χωρίς να το ξέρουν, «γέννησαν» τον G-Poly που μέχρι σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς στο ελληνικό entertainment!
Δίπλα στο… κοτέτσι
Στη διάρκεια της ζωής του ο Γιώργος Πολυχρονίου έχει περάσει από πολλές… χλιδές. Έχει παίξει μουσική με μηχανήματα που αξίζουν περιουσίες κι έχει περάσει από ιστορικά στούντιο. Ωστόσο -και επειδή από κάπου πρέπει να ξεκινήσει κανείς- η πρώτη του επαφή με το… άθλημα έγινε από το πλυσταριό του σπιτιού. Στρατηγικά τοποθετημένο δίπλα στο… κοτέτσι, έδινε συχνά την ευκαιρία ακόμη και στις κότες να πουν την άποψή τους, καθώς όπως είχε πει σε συνέντευξή του, το να περάσει κακάρισμα από το μικρόφωνο και να βγει στον αέρα ήταν κάτι αναμενόμενο. Όμως συμβαίνουν αυτά στις ζωντανές εκπομπές! Έτσι δεν λένε;
Ο GS-Poly (από τα αρχικά του Γιώργος και Στέλιος) που έστησε με τον εξάδελφό του ήταν το πρώτο βήμα για μια μουσική περιπλάνηση που συνεχίζεται ακόμα. Γιατί να υπάρχει κάτι που να του πιστώνουν οι πάντες, ανεξάρτητα από την άποψή του γενικότερα, είναι πως ο Γιώργος Πολυχρονίου έχει μια σπάνια γνώση και αγάπη για τη μουσική. Κυρίως, όμως, την επιθυμία να τη μοιραστεί με τον υπόλοιπο κόσμο.
Η τηλεόραση
Η ιδιωτική τηλεόραση έμπασε τον Γιώργο Πολυχρονίου σε κάθε σπίτι. Ήταν η χρυσή εποχή των τηλεπαιχνιδιών, της περμανάντ και της βάτας. Στο πλευρό του μας συστήνονται για πρώτη φορά γυναίκες όπως η Κρίστα στον Τροχό της Τύχης και φυσικά η μετέπειτα βασίλισσα της πρωινής ζώνης Ελένη Μενεγάκη, στη Mega Banca.
Ως γνήσιος entertainer ο G-Poly δεν δείχνει καθόλου άβολος μέσα στα κοστούμια του κι ας ήταν κόντρα στις δικές του (τζιν-μακό) στιλιστικές προτιμήσεις. Η επαρχία δεν ξέρει τη… διπλή ζωή του και την άλλη περσόνα που διασκεδάζει με εντελώς διαφορετικό τρόπο την πρωτεύουσα πάνω σε decks ή μέσα από το ραδιόφωνο. Και φυσικά πολλοί δεν έχουν ακούσει τη θρυλική εκπομπή του, το Μαύρο Βελούδο, όταν στον 9,84 ο κάποτε ραδιοπειρατής της δεκαετίας του ’70, μεταμορφώθηκε σε νόμιμο ποπ πρίγκιπα των ερτζιανών. Χωρίς να φοβάται πια αν θα περάσουν κακαρίσματα από το μικρόφωνο. Δίχως να έχει το νου του σε ραδιογωνιόμετρα και αστυνομία.
Η δική του Μάγκυ και η… άλλη
Τότε, κατά τη διάρκεια εκείνης της εκπομπής ήταν που γνώρισε την Μάγκυ Χαραλαμπίδου. Μια γυναίκα που πολλοί επιθύμησαν, μια ύπαρξη από την οποία πολλοί γοητεύτηκαν. Αλλά ήταν δική του! Μια σχέση που κράτησε 13 χρόνια και σημάδεψε και τους δύο.
Νικήθηκε από τον χρόνο όπως σχεδόν όλες οι σχέσεις, εκτός από μία. Εκείνη με τη μουσική, με την οποία δεν υπήρξαν ποτέ τσακωμοί, διαλείμματα και συμβιβασμοί. Μια σχέση που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα, σαν μια διαρκή διαδικασία που αφήνει… απογόνους και κληρονομιά που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Περίπου 120 χιλιάδες βινύλια και cd που έχουν κατακλύσει το σπίτι του και ανάγκασαν τον Γιώργο Πολυχρονίου -σαν καλό μπαμπά- να αγοράσει ένα διπλανό δυαράκι για να τα «σπιτώσει».
Κι όλα ξεκίνησαν από μία σχέση που γεννήθηκε στην… παρανομία. Ο πειρατικός σταθμός, τα πρώτα ακούσματα λόγω της γειτνίασης με την αμερικανική βάση (στην οποία υπήρχε μουσικό πρόγραμμα για τους στρατιώτες) και μετά η Αγγλία, την εποχή που στην Ελλάδα η χούντα δεν είχε στις προτεραιότητές της τον εμπλουτισμό των παραγωγών με ξένο ρεπερτόριο.
DJ-λίκια και… μεταδόσεις αγώνων
Στο Λονδίνο ο G-Poly συνέχισε να κάνει αυτό για το οποίο ήρθε στον κόσμο. Να κάνει τους γύρω του να περνούν καλά. Να διασκεδάζουν, να νοσταλγούν, να χαμογελάνε. Εκεί ήρθε σε επαφή με το DJ-λίκι και σίγουρα η προσγείωσή του από τα πάρτι του Λονδίνου σε μια θέση στην Εθνική Τράπεζα (όπου πέρασε με εξετάσεις) του φάνηκε κάπως απότομη. Έτσι, το ’74 (παράλληλα με την «κανονική» του δουλειά) μπαίνει στο κόλπο των δισκογραφικών εταιρειών. Ως γνήσια ερωτευμένος με τη μουσική, απλά βρίσκει ακόμη έναν τρόπο για να βρίσκεται κοντά της.
Κάπου εκεί προέκυψαν ακόμη και αθλητικές μεταδόσεις! Ω, ναι… Ο G-Poly έπαιξε… μπάλα και εκεί. Στον πρόδρομο της ΕΡΑ ΣΠΟΡ, πίσω στα 70’s, πέρασε από τη θέση του οπαδού και τα τσιμέντα της Λεωφόρου στα δημοσιογραφικά. Αν κράτησε κάτι από αυτή την εμπειρία, αυτό ήταν η δυνατότητα να λέει πολλά και γρήγορα. Για έναν άνθρωπο που έχει ζήσει τόσα πολλά κι έχει τόσες ιστορίες να διηγηθεί, είναι… asset όπως και να το δεις.
Ωστόσο ο Γιώργος Πολυχρονίου έμαθε να αφήνει να μιλήσουν γι’ αυτόν οι ήχοι και οι μουσικές τους. Αυτοί και αυτές που χάνονται ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες δίσκους (όλοι αυθεντικές, «μαμίσιες» παραγωγές). Όπως έχει πει ο ίδιος, όλοι οι άνθρωποι έχουν γεννηθεί για κάτι. Εκείνος γεννήθηκε για να ακούει μουσική. Κι ευτυχώς, για να την μοιράζεται ακόμη με όλους.