«Lone Eagle»: Το υπεράνθρωπο εγχείρημα του πιλότου που αψήφησε το θάνατο για την «αθανασία»

Η αμοιβή ήταν αστρονομική για την εποχή. Ο κίνδυνος όμως θανάσιμος. Ο «πατέρας» της αεροπορίας δεν το σκέφτηκε στιγμή...

Εμφανίζονται εντελώς απροσδόκητα στη ζωή σου – εδώ που τα λέμε τι δεν εμφανίζεται απροσδόκητα; – κάποιες στιγμές που αρχίζεις να αναρωτιέσαι ποιος είσαι και τι κάνεις. Που σκέφτεσαι τι έχεις πετύχει και για ποιο πράγμα μπορείς να νιώσεις περήφανος απέναντι στον εαυτό σου. Κι ανάλογα με την εποχή, τις συγκυρίες και τον χαρακτήρα σου, δρας αναλόγως. Για παράδειγμα σήμερα ένας άνθρωπος με τέτοιες σκέψεις είναι πιθανό να ένιωθε ματαιότητα και να τα παρατούσε. Υπήρξαν όμως εποχές που οι άνθρωποι είχαν λιγότερα εφόδια και ένιωθαν βαθιά μέσα τους ότι μπορούν να κατακτήσουν τα πάντα. Ο Τσαρλς Λίντμπεργκ ήταν ένας απ΄αυτούς.

Γεννήθηκε ένα χρόνο πριν οι αδελφοί Ράιτ φτιάξουν το πρώτο αεροπλάνο. Γεννήθηκε σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να ανακαλύπτουν και να πιστεύουν πως ο κόσμος έχει να τους προσφέρει άπειρες εκπλήξεις και συγκινήσεις. Για να σιγουρευτούν ότι δικαίως το πίστευαν αυτό, έπρεπε να το δουν από κοντά. Ο 25χρονος τότε Τσαρλς δεν φαινόταν να κατακλύζεται τόσο πολύ από τέτοιες απόψεις. Του άρεσαν όμως πολύ οι προκλήσεις. Και μια τέτοια τον οδήγησε στο να πετύχει κάτι που για τις μέρες του ήταν πρωτόγνωρο.

Όταν έγινε 18 χρόνων αποφάσισε να σπουδάσει μηχανολόγος. Μπήκε στο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν. Πολύ σύντομα, παράτησε τη σχολή για να ασχοληθεί με τα αεροπλάνα. Το 1923 ο Λίντμπεργκ έκανε την πρώτη του πτήση προς τη Νεμπράσκα. Λίγο μετά μπήκε στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ως πιλότος, αλλά και ως μηχανικός.

Έμοιαζε συνεπαρμένος από τον αέρα και τα αεροπλάνα. Του άρεσε συνεχώς να ταξιδεύει οδηγώντας τα. Δεν τον ένοιαζε και τόσο να βρεθεί σε νέους τόπους. Του αρκούσε που έμπαινε στο cockpit. Την διαδρομή Σεντ Λούις-Σικάγο και τούμπαλιν την είχε κάνει Κολιάτσου-Παγκράτι.

Η στιγμή της πρόκλησης

Ήταν το 1926 περίπου όταν ο ξενοδόχος Ρέιμοντ Όρτιγκ ανακοίνωσε μέσω των εφημερίδων ότι δίνει 25.000 δολάρια σε όποιον πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι χωρίς στάση. Αυτό ήταν. Ο Λίντμπεργκ δεν το σκέφτηκε στιγμή. Πήγε στον Όρτιγκ, δήλωσε έτοιμος να το κάνει και ξεκίνησε άμεσα τις προετοιμασίες ενός ταξιδιού που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ και πουθενά. Αναζήτησε επιχειρηματίες για να του εξασφαλίσουν καύσιμα και όλα τα απαραίτητα εφόδια και στις 20 Μαΐου του 1927 ξεκίνησε με το αεροπλάνο που ονόμασε Spirit of St. Louis.



Πολλοί είχαν πετάξει προηγουμένως πάνω από τον Ατλαντικό, αλλά ποτέ χωρίς στάση. Μιλάμε για μια εποχή όπου δεν γίνονταν πτήσεις μεταξύ ηπείρων χωρίς πολεμικό σκοπό και μόνο τα Ζeppelin εκτελούσαν μετακινήσεις. Επίσης, μιλάμε για μια εποχή όπου η απόσταση εκ του αέρος ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη ήταν ένα διήμερο βαρβάτο.

Απογειώθηκε από το Roosevelt Field της Νέας Υόρκης και τελικός του σταθμός θα ήταν το Παρίσι. Η συνολική απόσταση είναι κοντά στα 4.000 μίλια. Ο Λίντμπεργκ ολομόναχος πάνω στους αιθέρες, ανάμεσα στα σύννεφα, μέσα από τις καταιγίδες που συνάντησε στο μέσον του ωκεανού, με ένα αχανές και βαθύ μπλε να τον προσκαλεί προς τα κάτω.

Χρειάστηκε μόλις 33,5 ώρες για να φτάσει στο Le Bourguet, μια περιοχή λίγο έξω από το Παρίσι. Εκεί τον περίμεναν 100.000 άνθρωποι για να τον αποθεώσουν και να ζήσουν έστω και στο σαλόνι της Ιστορίας.

Ο Τσαρλς ήταν πια ο Lucky Lindy ή ο Lone Eagle. Αυτό που είχε καταφέρει ο 25χρονος Τσαρλς δεν ήταν απλώς υπεράνθρωπο. Δεν ήταν απλώς πρωτοποριακό. Ήταν κοσμογονικό για τα τότε δεδομένα. Μετά από εκείνον και με την τεράστια συμβολή του καθιερώθηκαν οι εμπορικές πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. Μετά από εκείνον ο κόσμος ήρθε πιο κοντά.

Το τίμημα

Φαίνεται πως τα μεγάλα επιτεύγματα απαιτούν πάντοτε την θυσία τους. Και για τον Λίντμπεργκ θα ερχόταν λίγα χρόνια αργότερα. Το 1929 βρέθηκε στο Μεξικό όπου γνώρισε την Αν Μόροου. Ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν και μετακόμισαν στο Hopewell του Νιου Τζέρσι, θέλοντας να ζήσουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας του. Ένα χρόνο αργότερα έκαναν το πρώτο τους παιδί. Ο Τσαρλς Αύγουστος Τζούνιορ ήταν ένα θείο δώρο που δεν θα κρατούσε για πολύ.

Όταν έφτασε 20 μηνών τον απήγαγαν. Η φήμη του πατέρα του είχε προσελκύσει αρπακτικά. Ο Τσαρλς και η Αν δεν είχαν καμία διάθεση να διαπραγματευτούν. Ήταν έτοιμοι να δώσουν ό,τι τους ζητηθεί για να πάρουν πίσω το παιδί τους. 50.000 δολάρια. Το ποσό ήταν τεράστιο για την εποχή. Αλλά ανύπαρκτο μπροστά σε αυτό που διακυβευόταν. Πολύ γρήγορα πλήρωσαν τα λύτρα. Όμως ο Τσαρλς ο νεότερος δεν υπήρχε πια. Το άψυχο σώμα του βρέθηκε σε ένα ποτάμι. Ο απαγωγέας και δολοφόνος καταδικάστηκε σε θανατική ποινή, αλλά για το ζεύγος Λίντμπεργκ όλα είχαν διαλυθεί μέσα τους.

Για να μπορέσουν να ξαναβρούν τον εαυτό τους μετακόμισαν στην Ευρώπη. Βρετανία, Παρίσι και Γερμανία. Περιπλανήθηκαν μέχρι να κατασταλάξουν στην τρίτη. Εκεί όπου ο Τσαρλς θα αμαύρωνε λίγο το όνομα του.

Η επαφή με τους Ναζί

Σε αυτό το διάστημα εξακολουθούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη των πτήσεων, όντας στο συμβούλιο της PanAmerican Airways. Χάρη στη φήμη του, τον προσκάλεσε ο Χέρμαν Γκέρινγκ, Νο. 2 στο Γ’ Ράιχ και διοικητής της Λουτβάφε, να επιβλέψει τις εγκαταστάσεις της αεροπορίας των Ναζί. Λέγεται πως ο Λίντμπεργκ εντυπωσιάστηκε από αυτά που είδε και ταυτόχρονα τρόμαξε για τις ΗΠΑ. Έτσι, αποφάσισε να γίνει μέλος του America First Organisation, ενός οργανισμού που προωθούσε την ουδετερότητα της χώρας στον επικείμενο πόλεμο.

Τη στιγμή που ο Φραγκλίνος Ρούζβελτ προσπαθούσε να βοηθήσει τη Μ. Βρετανία στον κίνδυνο που αντιμετώπισε, ο Λίντμπεργκ πρόσφερε – άθελα του – χρόνο στους Ναζιστές ώστε να επελάσουν πιο άνετα. Τελικά, η επίθεση στο Περλ Χάρμπορ του έδωσε να καταλάβει με τι είχε να κάνει ο κόσμος και ανέλαβε γρήγορα δράση. Έγινε επικεφαλής στην ομάδα βομβιστών της United Aircrafts και διετέλεσε χρέη συμβούλου και δοκιμαστικού πιλότου. Ήταν δηλαδή μέντορας για τους πιλότους που θα έβγαιναν στο εναέριο πεδίο του πολέμου.

Μετά τον πόλεμο

Όταν όλα τέλειωσαν ο Τσαρλς και η γυναίκα του αποσύρθηκαν ουσιαστικά στο Μάουι της Χαβάης, όπου και έζησαν ως το τέλος της ζωής τους. Για τον Λίντμπεργκ αυτό ήρθε το 1974. Ως τότε είχε προλάβει να γράψει βιβλία, να πάρει ένα Πούλιτζερ Βιογραφίας-Αυτοβιογραφίας, να προσφέρει άπλετες γνώσεις στο επίπεδο του commercial flying και να γίνει ακτιβιστής για το περιβάλλον. Στις 26 Αυγούστου του 1974 πέθανε ύστερα από σύντομη μάχη με τον καρκίνο.

Πίσω του άφησε 5 παιδιά από την πορεία του με την Αν. Αλλά δεν ήταν τα μόνα. Το 2003 αποκαλύφθηκε ότι είχε κάνει άλλα τρία παιδιά με μια Γερμανίδα που διατηρούσε πολυετή σχέση. Ένα χρόνο πριν, ο γιος του Έρικ είχε επαναλάβει το μεγάλο κατόρθωμα του πατέρα του. Ένα κατόρθωμα που πολλά χρόνια πριν είχε εμπνεύσει μια άλλη. Την Αμέλια Έρχαρτ που το 1937 θέλησε να γίνει η πρώτη γυναίκα που περνάει τον Ατλαντικό «απνευστί». Για εκείνη, ως γνωστόν, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν το ίδιο αίσια…