Τα ωραία πράγματα στη ζωή χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αυτά που διαρκούν πάρα πολύ και αυτά που διαρκούν λίγο. Μόνο που η πρώτη κατηγορία είναι μια ψευδαίσθηση. Τίποτα δεν διαρκεί πάρα πολύ. Όλα τα ωραία διαρκούν λίγο. Εξ ορισμού τους. Ξέρουν τα ίδια πότε είναι η στιγμή για να βάλουν τελεία.
Η περίπτωση της Βίνας Ασίκη είναι ένα πολύ όμορφο που κράτησε λίγο. Μια γυναίκα που ήταν ό,τι πιο σέξι και όμορφο στη δεκαετία του ’80, χάθηκε γρήγορα από το προσκήνιο και ακολούθησε άλλα μονοπάτια. Νομίζω όλοι μας θα θέλαμε να έχει μπει και στο τηλεοπτικό προσκήνιο η Βίνα. Δεν έγινε όμως.
Κι από τότε ψάχναμε να βρούμε εκείνη που θα μπορούσε να υποστηρίξει το ίδιο καλά τον ρόλο της. Την αύρα, την αισθητική, την παρουσία της στα πράγματα. Πέρασε μια λειψή δεκαετία μέχρι που εμφανίστηκε η διάδοχος της. Κάπως απροσδόκητα ίσως. Εκεί που δεν περιμέναμε ότι μπορεί να υπάρξει μια τόσο διαφορετική, αλλά το ίδιο ισχυρή έκδοση της Βίνας Ασίκη.
Η Πένυ Σταθάκη εμφανίστηκε ως Γιαννοπούλου στους Στάβλους της Εριέττας Ζαΐμη κι από τότε μπήκε το νερό στ΄αυλάκι. Για τα δύο χρόνια που κράτησε η σειρά, αλλά και αργότερα με τις εμφανίσεις της στο Safe Sex και το Κόκκινο Δωμάτιο, έδειξε ότι μπορεί να αντέξει το βάρος αυτής της κληρονομιάς. Να γίνει μια εκδοχή της Βίνας Ασίκη πιο κοντά στα δεδομένα της προηγούμενης δεκαετίας.
Στη δεκαετία του ’80 κυριαρχούσαν οι μελαχρινές. Στις αρχές του 2000 οι ξανθές είχαν πάρει το προβάδισμα. Σωματοδομικά η Βίνα και η Πένυ ήταν σχεδόν ίδιες. Πληθωρικές, με υπέροχες καμπύλες. Μάλιστα, και οι δύο ανέτρεπαν τις μόδες της εποχής τους. Η μεν Βίνα ήταν σαν τη μύγα μες στο γάλα ανάμεσα σε αρκετά αδύνατες κοπέλες, η δε Πένυ έριξε τον σπόρο της αλλαγής σε χρόνια που το σχεδόν ανορεξικό μοντέλο ήταν στο ζενίθ του.
Ένα άλλο κοινό σημείο είναι η αντίληψη που παγιώθηκε γι΄αυτές σε πολλούς.
Για τη μεν Βίνα Ασίκη οι αρκετά αποκαλυπτικές της σκηνές οδήγησαν αρκετούς να την χαρακτηρίσουν με διάφορους τρόπους. Για την δε Πένυ, ορισμένες δηλώσεις της και αναρτήσεις της επέφεραν το ίδιο αποτέλεσμα. Και στις δύο κανείς δεν στάθηκε να σκεφτεί το τι μπορεί να έχουν ως βιώματα αυτές οι δύο γυναίκες. Η Πένυ για παράδειγμα έχασε την 5χρονη αδερφή της όταν ήταν 6 ετών.
Σε κάθε περίπτωση, η Πένυ Σταθάκη έγινε πολύ γρήγορα ένα underrated sex symbol που σε αμερικάνικες αναλογίες θα την παρομοιάζαμε με τη μάνα του Στίφλερ στο American Pie. Κάπου στο 2010 είναι που αγνοούνται τα βήματά της και η ίδια χάνεται όπως η Βίνα. Απλώς τώρα είμαστε πιο τυχεροί γιατί υπάρχει το Instagram για όποιον θέλει να την θαυμάσει σήμερα.
Κάτι τελευταίο που ίσως πρέπει να γνωρίζεις για εκείνη είναι ότι, όπως και η Ασίκη, έχει μια λιγότερο προβεβλημένη ιδιότητα. Η Ασίκη είχε το χορό, η Πένυ τη δημοσιογραφία-επικοινωνία. Κι είναι κάτι που το άσκησε για αρκετά χρόνια, παράλληλα με την υποκριτική.