Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016
Βρείτε μας στο
Πρόσωπα

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

Καμία άλλη χρονιά δεν ήταν ή θα είναι πιο κατάλληλη για την επιστροφή του Φίλιππου Πλιάτσικα από το φονικό 2016.

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας μέσα σε παρένθεση Πυξ Λαξ, ο τραγουδοποιός που με τα τραγούδια μεγάλωσε γενιές και γενιές έφηβων κοριτσιών που θα γινόντουσαν άνετα σκλάβες του αν τους το ζητούσε κάνει λίγες ημέρες πριν μας αποχαιρετήσει το 2016 τη μεγάλη του επιστροφή. Πρώτα με την κυκλοφορία ενός τραγουδιού του σε συνεργασία με τον BD Foxmoor μέσα σε παρένθεση Active Member και στη συνέχεια με τρεις μοναδικές εμφανίσεις με τον ίδιο νέο του συνεργάτη. Ακούστε το νέο του τραγούδι πριν συνεχίσουμε. Είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο. Είναι σχεδόν υποχρεωτικό.

To άκουσες; Όχι δεν κατάλαβες τι ρώτησα. Το «άκουσες» το τραγούδι; Αν ναι μπες να διαβάσεις και τα σχόλια κάτω από το βίντεο κλιπ. Τα διάβασες; Αν ναι έχεις πέσει ήδη στην πρέζα μπει στο κλίμα του κειμένου. Το συμβολισμό τον κατάλαβες; Το έρημο τοπίο, οι δύο μοναχικοί μαυροφορεμένοι, το ξύλινο κουτί. Μόνο εγώ το είδα και ξέσπασα ουρλιάζοντας What’s in the box? WHAT’S IN THE F@CKING BOX?

Οι θεατρόφιλοι θεατές του βίντεο ίσως έπιασαν μια πιο βαθιά μεταφορά. Ο Πλιάτσικας και ο Μπίντι είναι οι δυο αδερφές από το Αρσενικό και παλιά δαντέλα. Το ξύλινο κιβώτιο είναι η κασέλα που έκρυβαν τα θύματα των γέρων που δηλητηρίαζαν και σκότωναν.  Αυτοί οι ανήμποροι να αντισταθούν στις ορέξεις των δυο μεγάλων καλλιτεχνών είστε εσείς, οι φανατικοί ακροατές τους. Είστε ήδη στο κουτί και δεν το ξέρετε. Θα σας κάνουν καλύτερους ανθρώπους θέλετε δε θέλετε.

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

Και αφού έγινες καλύτερος άνθρωπος θα διαβάσεις και τους λόγους που ο Φίλιππος Πλιάτσικας, ο Φίλιππας μας αν μας επιτρέπει να τον λέμε έτσι, ήταν σχεδόν γραμμένο στα άστρα ότι έπρεπε να επιστρέψει στο καλλιτεχνικό στερέωμα έστω και τις τελευταίες ημέρες του 2016.

1. Το 2016 πέρασε σαν σίφουνας σαρώνοντας και εξολοθρεύοντας δεκάδες μεγάλους καλλιτέχνες, οι περισσότεροι εκ των οποίων μεγαλούργησαν στον χώρο της μουσικής. Ένα τεράστιο κενό δημιουργήθηκε στη μουσική ζυγαριά που από τη μία περιέχει τις μουσικές ιδιοφυΐες και από την άλλη τον κατιμά.

Και όταν δημιουργούνται κενά τότε χρειάζεται μια τσόντα να έρθει να τα κλείσει. Ο Φίλιππας είναι αυτή η καλλιτεχνική τσόντα που χρειαζόμασταν το 2016. Εξάλλου έχει βγάλει ο ίδιος στο παρελθόν δίσκο με τίτλο Προσοχή στο Κενό. Ο Φίλιππας είδε το κενό μετέτρεψε τον εαυτό του σε στόκο που θα βουλώσει τρύπες και στόματα.

«Ήταν μεγάλο ταλέντο»: Ο ζεν πρεμιέ που άφησε τον Παναθηναϊκό για μια καριέρα στον κινηματογράφο
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Ήταν μεγάλο ταλέντο»: Ο ζεν πρεμιέ που άφησε τον Παναθηναϊκό για μια καριέρα στον κινηματογράφο

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

2. Πάνω σε αυτόν τον ορυμαγδό θανατικού κανείς δεν μπορούσε να είναι σίγουρος ποιος μουσικός πατριάρχης πέθανε και ποιος συνεχίζει να ζει. Ο Φίλιππας έπρεπε να επιστρέψει με νέα καλλιτεχνική δουλειά για να επιβεβαιώσει τις φήμες στα σόσιαλ μίντια που τον ήθελαν ζωντανό, παρόλα τα χιλιάδες RIP που συνόδευαν στάτους που περιείχαν το όνομά του. Ο Φίλιππας επέστρεψε για να κάψει τα στεφάνια με τα συλλυπητήρια μηνύματα συμπαράστασης που ελάμβαναν εδώ και χρόνια οι προσφιλείς του άνθρωποι.

3. Το λουκ του Ζλάταν Ιμπραίμοβιτς που μιμήθηκε ο Φίλιππας με αυτήν την κοτσίδα και αυτή τη μύτη στο βίντεο κλιπ έπρεπε να βγει το 2016, τη χρονιά που ο αυθεντικός Ζλάταν παραλήρησε για το μεγαλείο του εαυτού του όσο δεν το έχει κάνει άλλες χρονιές με την μεταγραφή του στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Όχι γραφικέ Σουηδοβόσνιε με το μπακγκράουντ στο τάε κβο ντο. Δεν είσαι μοναδικός. Πριν 49 χρόνια στο Μενίδι γεννήθηκε και μεγάλωσε ένας ιδιοφυώς ισάξιός σου και οπτικά πανομοιότυπός σου υπεραστέρας. Νιώσε τώρα λίγο πιο ταπεινός γιατί εσύ δεν ξέρεις και κλασική κιθάρα.

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

4. Το 2016 ήταν η χρονιά με πολλούς αέρηδες και έντονες κλιματικές αλλαγές. Σε έναν τέτοιο ανεμοδαρμένο χρόνο δε θα μπορούσε να λείψει αυτή η έντεχνη κοτσίδα που θα χορεύει στον αέρα. Τα αγέρια στο γρασίδι περιμένουν τα μαλλιά. Στα γρασίδια των σταδίων που αναμένεται να γεμίσει ξανά και ξανά ο Φίλιππας. Δεν αρκούσε το ανέμισμα των μαλλιών του Χαρούλη να γεμίζει πενταπόσταγμα έντεχνης μουσικής στα θέατρα όλης της Αττικής που περιβάλλονται από πέτρες.

Η ευθύνη που είχε πάρει ο Κρητικός τροβαδούρος ήταν πολύ μεγάλη για να την κουβαλήσει μόνος. Ο Κότσιρας έπαιζε πολύ με το μήκος των μαλλιών του και ο Πασχαλίδης δεν τολμάει να κάνει το βήμα εμπρός και να αφήσει πιο μακριά χαίτη που απαιτεί η κιθάρα που κρατάει και το κοινό που τον ακολουθεί. Η επιστροφή του Βασιλιά, του πρώτου ανεμοαναμαλλιασμένου διδάξαντα ήσαν αναγκαία.

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

5. Η παγκόσμια μουσική σκηνή χρειαζόταν μια μεγάλη συνεργασία δύο μουσικών κόσμων που κάποτε φαινόντουσαν τόσο απόμακροι και για χάρη της κόντρας τους έχουν γραφτεί τόσες εκατομμύρια λέξεις ανάμεσα στους φανατικούς του κάθε είδους για να κάνουν diss στους απέναντι.

Ο Θεσσαλός άρχοντας άπλωσε το χέρι του στον Πειραιώτη αρχικαπετάνιο και μαζί έσβησαν από τη μνήμη φαινομενικά αταίριαστες ιστορικές συνεργασίες όπως αυτή του Μάικολ Τζάκσο με τον Βαν Άλεν, της Λέιντι Γκάγκα με τον Τόνι Μπένετ, του Διονύση Σαββόπουλου και της Σωτηρίας Μπέλλου, του Γιώργου Μαζωνάκη και του Νίβο Βουρλιώτη μέσα σε παρένθεση Γκόινγκ Θρου, των Πυξ Λαξ μέσα σε παρένθεση Φίλιππας Πλιάτσικας με τον Βασίλη Καρρά, της Έφης Θώδη με τον ΤΟΥΣ, του Ραφίκ Τζεμπούρ με τον Νάτσο Σκόκο κα

 

6. Το 2016 ο Μπομπ Ντύλαν πήρε Νομπέλ Λογοτεχνίας. Ο Μπομπ Ντύλαν και η κιθάρα του. Αυτό δεν μπόρεσε να το ανεχτεί η κιθάρα του Φίλιππα όταν πληροφορήθηκε το γεγονός. Κούνησε στοργικά τον Φίλιππα που κοιμόταν στο ανοιχτό του φέρετρο καναπέ του και του έδειξε την είδηση στο τάμπλετ. «Τσάλεντζ αξέπτεντ» φώναξε τότε ο Φίλιππας σε άψογα λαρισαγγλικα και την ζώστηκε. Το 2017 θα βρει την Ελλάδα με το τρίτο της βραβείο της Σουηδικής ακαδημίας αναφώνησε και ξεκίνησε να σκαλίζει τα κιτάπια του μυαλού του. Ήταν έτοιμος.

Τέρμα το Στην Υγειά μας του Σπύρου Παπαδόπουλου. Από εδώ και εμπρός μόνο Στα Άκρα με τη Βίκη Φλέσσα.

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

7. Σε μια χρονιά που τηλεοπτικά, κινηματογραφικά και γενικότερα καλλιτεχνικά γμίσαμε από remakes, reboots, reboots σε remakes, reboots σε reboots, οι νέες ιδέες φάνηκαν να μπαίνουν στην άκρη και οι δοκιμασμένες συνταγές επιτυχίας με τα εμπορικά franchises άλλων εποχών ανέβηκαν στην επιφάνεια. Οι παραγωγοί αποφάσισαν να ξαναπάρουν τα λεφτά του κοινού με τις ίδιες συνταγές, ξύνοντας τις καμένες επιφάνειες και βάζοντας μια καινούρια γαρνιτούρα στο ίδιο φαγητό.

Η βασική τους ιδέα ήταν να κάνουν λεηλασία στις αναμνήσεις των μεγαλυτέρων. Ένα αναμνησιακό πλιάτσικο. Και ποιος καλύτερος για να κάνει ένα τέτοιο πλιάτσικο στην γειτονιά της Ελλάδας από τον άνθρωπο που έχει τη λέξη ενσωματωμένη στο επίθετό του;

8. Σε μια χρονιά που τα παιδιά μας, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΙΑΟΛΕ, το λέω και κλαίω, έχουν σταματήσει τα γράφουν ελληνικά στις ψηφιακές συσκευές που χρησιμοποιούν, τα ελληνικά σχολεία είναι γεμάτα ελλείψεις, ο μαθητές πατώνουν στους διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς κάποιος πνευματικός άνθρωπος έπρεπε να βγει μπροστά.

Γιατί ο Πλιάτσικας έπρεπε να επιστρέψει το 2016

Κάποιος που τα τραγούδια του βρίθουν νοημάτων, κάποιος που τα τραγούδια του περιέχουν μαεστρικά ανακατεμένες λέξεις που περιμένουν τον έφηβο μαθητή να αποκρυπτογραφήσει τον κώδικα τους. Κάποιο αερικό της πνευματικότητας που θα μας πάρει από το χέρι και θα μας βγάλει από την κινούμενη άμμο που βυθοζόμαστε σιγά σιγά και θα μας ξαναβάλει να ιππεύσουμε το άρμα του πολιτισμού προς τον Ήλιο. Αυτός είναι ο Φίλιππας. Και γι’ αυτό επέστρεψε.