Η απαρίθμηση και μόνο των επωνύμων που πέρασαν από την θρυλική «Λαγουδέρα» θα ήταν μια αρκετά χρονοβόρος διαδικασία. Ειδικά για τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, των αγνών, «χρυσών» χρόνων της Ύδρας, ευκολότερο θα ήταν να αναφερθείς στους λίγους που δεν πέρασαν από εκεί.
Αν -ωστόσο- κάποιος προσπαθήσει να κατηγοριοποιήσει τους τακτικούς επισκέπτες του νησιού, και της Λαγουδέρας ειδικότερα, θα διαπιστώσει ότι μιλάμε για αυτό που σήμερα αποκαλούμε «διεθνές τζετ σετ», με τους θαμώνες του να αποτελούν μέλη ενός κλαμπ διασημοτήτων που δεν… πουλούσαν «γκλαμουριά», αλλά ήταν όντως ο «αφρός» της Τέχνης, του θεάματος αλλά και των οικονομικά ισχυρών.
Μην βιαστείτε να χαρακτηρίσετε την Ύδρα «Μύκονο των ‘60s». Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν τίποτα παραπάνω από μια υπεραπλούστευση που θα αδικούσε κατάφωρα το μικρό αλλά γεμάτο ιστορία μικρό νησί του Αργοσαρωνικού. Το μέρος δηλαδή του οποίου η απλότητα παντρεύτηκε την αρχοντιά και ένας από τους καρπούς του έρωτά τους ήταν και η Λαγουδέρα!
Εκεί, όπου ο Λέοναρντ Κοέν, θεωρούσε δεύτερη πατρίδα του, μπορούσε να εμφανίζεται ο Ωνάσης με την Τζάκι (πρώην Κένεντι), που δεν ένιωθε πάνω της επικριτικά βλέμματα επειδή είχε βρεθεί ξανά, ως Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, ακόμη.
Και το έκανε χάρη στην επίγνωση πως εκείνο το μέρος –πρώτα από όλα- ήταν γεμάτο χαμόγελα. Σαν κι αυτά, για παράδειγμα, της Ελίζαμπεθ Τέιλορ, της απόλυτης σταρ και γυναίκας, ανεξάρτητα από εποχές, η οποία επισκεπτόταν συχνά το νησί, αλλάζοντας συντρόφους μα όχι τις συνήθειές της στη Λαγουδέρα.
Κάπου μεταξύ των θαμώνων ίσως να βρισκόταν και το αντίπαλο δέος από την Ευρώπη. Η μία και μοναδική Μπριζίτ Μπαρντό… η «αιώνια γυναίκα» και ίσως ό,τι πιο ερωτικό έχει περπατήσει πάνω στη Γη, που παίδευε τους παπαράτσι για μια φωτογραφίας της που θα πουλιόταν «χρυσάφι».
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που χαρακτηρίζουν την Λαγουδέρα ως «Studio 54 της Ελλάδας», κάτι όχι τελείως άκυρο, αν σκεφτείς τα ονόματα που… έκαναν παρέλαση διασκεδάζοντας με την καρδιά τους, ακόμη κι όταν η μουσική έβγαινε από ένα ταπεινό γραμμόφωνο. Κι όμως, αυτό το απλό μαραφέτι, σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα οικειότητας και τον αέρα ελευθερίας που απέπνεε το μέρος, ήταν ικανό να κάνει την Σοράγια (την «θλιμμένη πριγκίπισσα») να χορέψει ένα τάγκο το οποίο συζητιέται ακόμη κι έχει περάσει στα όρια του μύθου…
Και από μύθους, η Λαγουδέρα άλλο τίποτα… Γεμάτη από τέτοιους. Σαν την Μαρία Κάλας και την Γκρέτα Γκάρμπο, οι οποίες συγκαταλέγονται μεταξύ των αστεριών που μοιράστηκαν την λάμψη τους με τους κοινούς θνητούς που είχαν την τύχη να βρεθούν στο σωστό μέρος την σωστή στιγμή.
Φυσικά, παρόντα συχνά-πυκνά ήταν και μέλη βασιλικών οικογενειών, πρίγκιπες, μελλοντικοί εστεμμένοι και εστεμμένες. Βασιλιάδες και βασίλισσες με κανονικούς τίτλους ευγενείας, στέκονταν δίπλα στους «βασιλιάδες του θεάματος», φτιάχνοντας παρέες «ψαγμένες» και…. μεταξύ τους μπλεγμένες. Κάποιες από αυτές, όπως εκείνη των ηθοποιών Πίτερ Ουστίνοφ και Χένρι Φόντα, άφησαν εποχή…
Εκείνα τα χρόνια η Λαγουδέρα έγινε πόλος έλξης για τους εγχώριους σελέμπριτι. Με πρώτη και καλύτερη την «εθνική μας σταρ», την Αλίκη Βουγιουκλάκη που πήγαινε συχνά την περίοδο που ήταν ζευγάρι με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Τζένη Καρέζη, Ζωή Λάσκαρη ήταν επίσης εκεί. Ακόμη και η υπέροχη Γεωργία Βασιλειάδου δεν είχε αντισταθεί στον πειρασμό του να βρεθεί στην Λαγουδέρα.
Ο ιδιοκτήτης, Μπάμπης Μωρές έφτιαξε ένα κλαμπ αληθινό θρύλο. Στους τοίχους και την οροφή της «Λαγουδέρας» υπήρχαν κουπιά και ντουζιέρες που άνοιγαν όταν ο κόσμος ερχόταν στο κέφι, ενώ στη 01:00 το ρεύμα έπεφτε και άναβαν τα κεριά! Ο Μωρές ταξίδευε στο Λονδίνο κι έφερνε όλα τα καινούρια hits πριν τα δισκάδικα και τα ραδιόφωνα. Τέτοιο ήταν το μεράκι του και η αγάπη γι’ αυτό που έκανε…
Κι αν τίποτα από τα παραπάνω δεν σας έχει πείσει για την ιδιαιτερότητα του μέρους, σκεφτείτε κάτι τελευταίο. Ότι από εκείνα τα μέρη, μέχρι το 1990 που έμεινε στην Ύδρα, πέρασε μέχρι και ο Τσακ Νόρις! Γοητευμένος κι αυτός από την θρυλική Λαγουδέρα!
Δείτε στο υπέροχο βίντεο που ακολουθεί πλάνα της Ύδρας το 1978 και στο 00:46 πλάνο της θρυλικής «Λαγουδέρας».