Εκείνες Κι Εγώ Λάμπρος Κωνσταντάρας
Βρείτε μας στο

Υπάρχουν πολλές σειρές με τις οποίες έχει ταυτιστεί ο Γιάννης Μπέζος. Το «Εκείνες κι Εγώ» είναι στο top-3, μαζί με το Ευτυχισμένοι Μαζί και το Της Ελλάδος Τα Παιδιά. Ως προς την πρώτη όμως, είναι ο Λάμπρος Κωνσταντάρας που θα μπορούσε να την έχει κάνει δικιά του.

Λίγο πολύ, οι περισσότεροι γνωρίζουν πως το Εκείνες Κι Εγώ δεν ήταν μια πρωτότυπη ιδέα. Η σειρά που προβλήθηκε στον ΑΝΤ1 για δύο σεζόν από το 1996, είχε πατήσει πάνω στην σειρά που είχε γραφτεί για τον Κωνσταντάρα από τον Κώστα Πρετεντέρη και έκανε πρεμιέρα 20 χρόνια νωρίτερα.

Τότε, το 1976, δεν υπήρχε ιδιωτική τηλεόραση. Υπήρχε μόνο ΥΕΝΕΔ. Ήταν όμως σαφές πως η τηλεόραση θα γινόταν το κυρίαρχο μέσο και ο κινηματογράφος θα τελείωνε. Εύλογα, οι παραγωγές ήθελαν να πάρουν όλα τα μεγάλα ονόματα. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν ένας από αυτούς.

Και ο επιβλητικός Λάμπρος Κωνσταντάρας πείστηκε πως αξίζει να πρωταγωνιστήσει σε μια σειρά όπου θα υποδύεται τον Λάμπρο Δόγκανο, έναν γεροτζόβενο που δεν θα σταματάει να κυνηγάει τον ποδόγυρο και την καλοπέραση, δίχως να πολυδουλεύει.

Η σειρά είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, κρίνοντας και από μια περιγραφή στο βιβλίο του Δημήτρη Κωνσταντάρα, γιου του Λάμπρου, όπου περιγράφει ότι κάποια στιγμή ήταν με τη γυναίκα και την κόρη του στην Σκόπελο και είχε σχηματιστεί ουρά στους δρόμους, με οχήματα και πεζούς να κατευθύνονται στα 2 καφενεία του νησιού που είχαν τηλεόραση, ώστε να δουν τη σειρά.

Σώθηκαν ελάχιστα πλάνα: Η μοναδική φορά που ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έπαιξε στην τηλεόραση «έσβησε» από την Αθλητική Κυριακή

Το Εκείνες Κι Εγώ προβαλόταν για ενάμιση χρόνο με επεισόδια διάρκειας 15 λεπτών, αλλά αυτή θα ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που ο Λάμπρος Κωνσταντάρας θα έπαιζε στην τηλεόραση. Όπως θα ήταν η τελευταία φορά που κάποιος θα την έβλεπε, μιας και συνέβη το εξής παράδοξο.

Λες και μια αόρατη δύναμη δεν ήθελε να αφήσει αυτές τις κασέτες για να μην στιγματιστεί ο ρόλος και να μπορεί να επανέλθει 20 χρόνια μετά, η τεχνολογία της εποχής δεν επέτρεπε την διατήρηση του αρχείου, με αποτέλεσμα να μην είναι γραμμένη πουθενά η σειρά. Ούτε καν το πρώτο επεισόδιο.

Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Παίκτης προπονητή: Το αθόρυβο πολυεργαλείο του ΠΑΟΚ, στα δύσκολα είναι πάντα εκεί

Τότε, επειδή δεν υπήρχαν πολλές κασέτες, υπήρχε η τακτική να γράφουν κάτι πάνω σε κάτι άλλο. Έτσι, στην ΕΡΤ αποφάσισαν πως θα πρέπει να αποθηκευτεί στην κασέτα του Εκείνες Κι Εγώ, η Αθλητική Κυριακή και για την ακρίβεια στιγμιότυπα ποδοσφαιρικών αγώνων.

Το μόνο που κατάφερε να σώσει κάπως η ΕΡΤ, ήταν σκηνές από το πρώτο επεισόδιο, αλλά δεν ψηφιοποιήθηκε ποτέ, με την καταγραφή να είναι κακής ποιότητας και σε αρκετά σημεία να φαίνεται σκέτο μαύρο και όχι ασπρόμαυρο, όπως ήταν η κινηματογράφιση τότε.

Ό,τι σώζεται είναι ένα απόσπασμα που προβλήθηκε στην εκπομπή Η Μηχανή Του Χρόνου.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ότι κανείς δε θα μπορέσει να δει όχι τον Κωνσταντάρα ως Δόγκανο, αλλά κάποια από τα πολύ ενδιαφέροντα γκεστ της σειράς. Το πιο σημαντικό εκ των οποίων ήταν η Ραφαέλα Καρά, η γνωστή Ιταλίδα τραγουδίστρια. Η δική της παρουσία εκεί, εξασφάλισε μια καταγραφή του επεισοδίου από δικούς της συνεργάτες, με το υλικό να μεταφέρεται στην Ιταλία και να διατηρείται κάπου στα προσωπικά της αντικείμενα.

Εκτός από τον Κωνσταντάρα, δεν στιγματίστηκαν ούτε οι άλλοι ρόλοι που τους έπαιξαν η Τέτη Σχοινάκη, ο Δημήτρης Νικολαΐδης, η Έφη Οικονόμου, η Ρένα Βουτσινά, ο Γιώργος Κωνσταντής και ο Τώνης Γιακωβάκης, ενώ στη σειρά είχαν κάνει γκεστ η αδερφή του Λάμπρου, η Μήτση, και ο Νίκος Ρίζος, μεταξύ πολλών άλλων.

Σώθηκαν ελάχιστα πλάνα: Η μοναδική φορά που ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έπαιξε στην τηλεόραση «έσβησε» από την Αθλητική Κυριακή

Άφησαν τους ρόλους ελεύθερους, για να τους καπαρώσουν οι επίγονοι, οι μεταγενέστεροι Τάσος Κωστής, Λουκία Πιστιόλα, Νίκη Σερέτη, Βαλέρια Κουρούπη, Πάνος Χατζηκουτσέλης και Σωτήρης Σκαντζίκας.

Βλέποντας πάντως τα ελάχιστα σωζόμενα στιγμιότυπα, έστω και το βλέμμα της σημερινής ή ακόμα και της εποχής των 90s, ευτυχώς που δεν σώθηκαν πολλά, γιατί η σύγκριση Κωνσταντάρα-Μπέζου σε αυτόν τον ρόλο βγάζει ξεκάθαρα από πάνω τον δεύτερο.