«Έβαλες τρίποντο μαμά!»: Η πρώτη A.I. διαφήμιση ever ήταν ελληνική και προέβλεπε το μέλλον (Vid)

Εντάξει, ίσως όχι ακριβώς ελληνική αλλά εδώ έκανε «καριέρα».

“Machine Learning” και “Big Data”. Αυτοί είναι οι βασικοί δύο πυλώνες πάνω στους οποίους «πατάει» η Τεχνητή Νοημοσύνη και αναπτύσσεται με ρυθμό εφάμιλλο των «Ασούμε» που πετάει ο Γιώργος Παράσχος.

Η συντριπτική πλειονότητα εκεί έξω θεωρεί πως αυτή ακριβώς η ραγδαία εξέλιξη συντελέστηκε όταν ο Σαμ Άλτμαν ανέλαβε τις τύχες της OpenAI στα τέλη του 2019 και ότι όλα έγιναν σε μία σκάρτη εξαετία μέσα.

Ε λοιπόν, σας έχουμε νέα. Ή, για να είμαστε ακριβέστεροι, σας έχουμε Τα Νέα. Ιδού:

Για τους μη γνωρίζοντες η Τεχνητή Νοημοσύνη είχε ήδη κάνει μια πρώιμη, «απαλή» εισβολή στις ζωές μας από το 1990 κιόλας (κατ’ άλλους το 1992, αλλά ξέρετε τι έχει πει ο Κλιντ Ίστγουντ για τις απόψεις που διίστανται: «Είναι σαν τις κ@λοτρυπίδες των πλατυέλμινθων: όλοι έχουν από δύο»).

Όπως και να ‘χει, αν η μέση ηλικία σας χτυπά επίμονα την πόρτα κι εσείς σκέφτεστε εντόνως να της ανοίξετε- αν είστε, δηλαδή, 40άρηδες και πάνω- και αν έχετε μεγαλώσει στην Ελλάδα, τότε απλά δε γίνεται να μη θυμάστε στο «Περζίλ Εξπρέεεες!».

Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι έχετε μνήμη χρυσόψαρου και δε θυμάστε αυτό, τότε αποκλείεται να έχετε ξεχάσει το ενθουσιώδες «Έβαλες τρίποντο μαμά!»- ή, αλλιώς, την πρώτη A.I. διαφήμιση που φτιάχτηκε ποτέ, 30+ χρόνια before it was cool.

Η λατρεμένη διαφήμιση των αρχών των 90s- που την επανέφερε προσφάτως στο προσκήνιο αυτή η λατρεμένη σελίδα «Νοσταλγοί Ογδόντα Ενενήντα»– είχε στη βάση της ένα πολύ απλό σενάριο: μαντράχαλος, ο οποίος μοιάζει ύποπτα πολύ με τον Γιώργο Γάσπαρη, μπαίνει ανυποψίαστος στο σπίτι και ρωτάει την αθάνατη Ελληνίδα μάνα πού είναι η φανέλα του μπάσκετ– γιατί, ως γνωστόν, όταν θες να μάθεις πού είναι η φανέλα σου πρέπει να προσδιορίσεις τι άθλημα παίζεις, ειδάλλως ουδείς καταλαβαίνει σε τι αναφέρεσαι.

«Είναι άπλυτη» αποκρίνεται ανυποψίαστη η μαμά, συμπληρώνοντας πως αύριο θα βάλει πλυντήριο. Και τότε ο μαντράχαλος της υπενθυμίζει πως «ΣΗΜΕΡΑ είναι ο μεγάλος αγώνας»- τόσο μεγάλος αγώνας, βέβαια, που η μαμά του παίκτη τον ξέχασε τελείως.

Για να μην κάνουμε συνεχή spoiler θέλουμε απλά να παρατηρήσετε τα παρακάτω σημεία στο υπέροχο κλιπάκι που, φυσικά, οι φωνές έχουν ντουμπλαριστεί:

  • Ο γιος είναι περίπου 40 εκατοστά ψηλότερος από την πόρτα, δεν σκύβει για να περάσει από κάτω της όταν μπαίνει στο δωμάτιο αλλά αντί να πάθει διάσειση παθαίνουμε πλάκα εμείς οι τηλεθεατές. Ο τύπος δεν βρίσκει στο κούφωμα, καθώς η εικόνα του είναι ξεκάθαρα προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης και μπορεί, σαν άβαταρ, να περνάει απ’ όπου θέλει, όπως θέλει, όποτε θέλει. CloseAI: Where amazing happens.. in Greece.
  • Το πόσο αδιανόητα, ανεξήγητα, παράλογα βρόμικη είναι η φανέλα, λες και αντί να παίζει μπάσκετ φορώντας την δούλευε 14ωρες βάρδιες στο ορυχείο.
  • Τη γνήσια απελπισία της μαμάς στο «Τέτοια ώρα τι μπορείς να κάνεις;». Ατάκα που σε πείθει ως τα τρίσβαθα της ψυχής σου ότι όντως χρειάζεται μια λύση να της έρθει ως μάννα εξ ουρανού- κυρίως επειδή είναι μάνα.
  • Το ότι σε διαφήμιση απορρυπαντικού για κάποιο λόγο παίζει στο βάθος ένα… τραίνο. Προφανώς για να γίνει ο συνειρμός με το εξπρές (σαν αυτό του μεσονυκτίου, ξέρετε), αλλά και πάλι, τραίνο; 
  • Το ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του «Περζίλ» είναι πως όχι μόνο πλένει και καθαρίζει με αδιανόητη ταχύτητα τη φανέλα, αλλά ταυτόχρονα την σιδερώνει. Ατσαλάκωτη την έβγαλε η μαμά από τον νιπτήρα.
  • Πως ο παίκτης έχει υιοθετήσει εμφάνιση Ζάρκο Πάσπαλι στον Ολυμπιακό, που φορούσε φανελάκι 4 νούμερα μεγαλύτερο μέσα από τη φανέλα. Από την άλλη ο Ζάρκο φορούσε κόκκινο με κόκκινο, αυτός φοράει υπερμέγεθες γκρι με κίτρινη στολή.

  • Την ατακάρα, εννοείται, «Έβαλες τρίποντο μαμά». Μην ξεχνάμε πως τότε η γραμμή των τριών πόντων ήταν στα 6.25, οπότε ενδεχομένως και μια μικροκαμωμένη μαμάκα σαν αυτή του βίντεο πράγματι να έφτανε το στεφάνι πίσω από την Άρκτο.
  • Τον τρόπο με τον οποίο γραπώνει- και πετάει στον αέρα- τη μαμά ο γιος, λες και είναι πάνινη κούκλα. Σ’ αυτό το σημείο να πούμε πως ο παίκτης φέρθηκε απερίσκεπτα, καθώς θα μπορούσε κάλλιστα να τραβήξει κάποιο νεύρο και να χάσει το μεγάλο ματς που, μην ξεχνάμε, ήταν προγραμματισμένο για σήμερα.

Κι αν σας φαίνεται εκτενής η ανωτέρω ανάλυση για ένα σποτάκι 30 δευτερολέπτων («Περζίλ Εξπρέεεες»), τότε δείτε/θυμηθείτε την και μόνοι σας και θα καταλάβετε πως και λίγα είπαμε.

Και να σκεφτείτε πως δεν αναφερθήκαμε καν στο ηθικό δίδαγμα της διαφήμισης.

Ποιο είναι αυτό; Ποτέ μην κάνεις κάτι που μπορεί να το κάνει η μάνα σου για σένα…