«Γιάννης & Μαρία»: Ο παρτενέρ της Ζούνη που εγκατέλειψε την ηθοποιία μόλις τέλειωσε η θρυλική σειρά

Η σειρά που έκανε γνωστή την Πέμυ Ζούνη ήταν ένα εφηβικό σίριαλ που αγαπήθηκε στα πρώτα χρόνια των '80s.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, τότε που η ιδιωτική τηλεόραση δεν υπήρχε ούτε ως σενάριο στο τηλεοπτικό σκηνικό και η ΕΡΤ αποτελούσε το μοναδικό κανάλι που έβλεπε η ελληνική κοινωνία, έκανε την εμφάνισή της μια πολύ ιδιαίτερη σειρά που κατάφερε να αποκτήσει ένα μικρό αλλά φανατικό κοινό και να γίνει αγαπητή σε μια μερίδα της τότε νεολαίας. Ήταν το «Γιάννης και Μαρία».

Παίχτηκε για μόλις μια τηλεοπτική σεζόν και ολοκληρώθηκε μέσα σε 13 επεισόδια, αλλά όσοι την παρακολούθησαν είτε στην αρχική της προβολή είτε τα επόμενα χρόνια, έχουν να λένε πως ήταν ένα πραγματικό «διαμαντάκι», ένα σίριαλ που κατάφερε να διατηρήσει ορισμένες πολύ θαυμαστές δημιουργικές ισορροπίες: ήταν ελαφρύ, χωρίς να είναι ρηχό, και απευθυνόταν σ’ ένα νεανικό κοινό χωρίς να είναι «δασκαλίστικο».

Στο πρωταγωνιστικό δίδυμο ήταν η 27χρονη τότε Πέμη Ζούνη (στον ρόλο της 16χρονης Μαρίας…) και ο Ηλίας Γιαννίτσος, ο οποίος, σε αντίθεση με την παρτενέρ του που έκανε μια μεγάλη καριέρα στο χώρο της υποκριτικής, αποσύρθηκε από την ηθοποιία λίγο μετά την ολοκλήρωση του σίριαλ. Επίσης, σε αντίθεση με την Ζούνη που αν και ήταν 27 χρονών υποδυόταν μια 16χρονη, ο Γιαννίτσος ήταν όντως 16 χρονών και επιλέχθηκε τυχαία από τους δημιουργούς της σειράς.

Η υπόθεση ήταν σχετικά απλοϊκή, αλλά όσο πιο πολύ ξεδιπλωνόταν κατά την εξέλιξη του σίριαλ τόσο πιο σύνθετη γινόταν. Αρχικά το σίριαλ ξεκίνησε ως μια τυπική ιστορία εφηβικού ειδυλλίου: η Μαρία το σκάει από το σπίτι της στη Θεσσαλονίκη έπειτα από προβλήματα που έχει με την οικογένειά της και κατεβαίνει στην Αθήνα όπου δεν ξέρει κανέναν. Εκεί γνωρίζεται με τον Γιάννη, που την κρύβει σε ένα άδειο σπίτι.

Όπως μπορεί να καταλάβει και ο πιο αδαής, ανάμεσα στα δυο παιδιά αναπτύσσεται ένα ρομάντζο, το οποίο κάνει τους θεατές να αναστενάζουν. Όσο και αν μοιάζει απίστευτο όμως, η ιστορία βαθαίνει…

Μέσα από τις εμπειρίες του Γιάννη και της Μαρίας, η σειρά παρουσιάζει με πολύ ενδιαφέρον και εύστοχο τρόπο την κουλτούρα και τις κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα της μεταπολιτευτικής πραγματικότητας. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το σίριαλ παίζεται στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’80 και αν το δει κανείς στο σήμερα μέχρι και ως κοινωνικό ντοκιμαντέρ μπορεί να το αντιληφθεί.

Συν τοις άλλοις, η εμπλοκή ενός ντετέκτιβ, ο οποίος ψάχνει την Μαρία, προσδίδει μια ατμόσφαιρα αγωνίας στην υπόθεση, ενώ ταυτόχρονα το σίριαλ αρχίζει να «σκοτεινιάζει»: ο έρωτας ανάμεσα στους δυο νέους δανείζεται σιγά-σιγά στοιχεία από το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».

Έρχεται  μια στιγμή που οι δυο τους ορκίζονται πως αν οι οικογένειές τους φτάσουν κοντά στο να τους χωρίσουν, εκείνοι θα αυτοκτονήσουν! Το σίριαλ που έχει ξεκινήσει ως ένα ανάλαφρο εφηβικό ρομάντζο, εξελίσσεται σε μια σκοτεινή, ενήλικη ιστορία. Και μιλάμε για την σειρά που έφερε για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση τις ερωτικές σκηνές. Μη φανταστείτε τίποτα χαρντοκορίλες. Μιλάμε για soft σκηνές που έως εκείνη την εποχή όμως δεν περνούσαν καν απ’ το μυαλό του τηλεθεατή. Και όμως η σειρά το τόλμησε και αυτό…

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε τηλεοπτική συνέντευξή της, η Πέμη Ζούνη αποκάλυψε ότι το 2002 οι δημιουργοί της σειράς της είχαν προτείνει να ξαναγυριστεί, με τους πρωταγωνιστές της 20 χρόνια μεγαλύτερους. Εκείνη δέχτηκε, όμως ο Ηλίας Γιαννίτσος δεν κατάφερε ν’ ανταποκριθεί θετικά, καθώς είχε πολλές επαγγελματικές υποχρεώσεις στον τομέα που διάλεξε και του ήταν αδύνατο να τις αφήσει…

https://www.youtube.com/watch?v=-gl6aiIIikY