Οι 40άρηδες ξέρουν: 3 ελληνικές σειρές που άξιζαν να μπουν στο Netflix πριν το «Maestro» του Παπακαλιάτη
Βρείτε μας στο

Η ιστορία του Casa de Papel είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους. Μια σειρά που κρίθηκε ως αποτυχημένη στην ισπανική τηλεόραση, αγοράστηκε από το Netflix και δημιούργησε ένα παγκόσμιο trend. Για να συμβεί αυτό βρέθηκε ένας τύπος που είχε διορατικότητα και μπόρεσε να αντιληφθεί τη σημασία που παίζει το μέσο και η στιγμή.

Το Casa de Papel απέτυχε όταν κυκλοφόρησε από ισπανικό τηλεοπτικό σταθμό. Η ίδια σειρά πέτυχε αργότερα χρονικά όταν κυκλοφόρησε από μια πλατφόρμα παγκοσμίου βεληνεκούς. Ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι δε γίνεται η ιστορία να επαναληφθεί με μια ελληνική σειρά του παρελθόντος; Ειδικά μία που να θεωρήθηκε λανθασμένη ως επιλογή και το κανάλι εκπομπής να την σταμάτησε πριν από το προσδοκώμενο.

Εμείς στο Menshouse βουτήξαμε μνήμη στα άδυτα της τηλεοπτικής ιστορίας και βρήκαμε τρεις σειρές που θα μπορούσαν άνετα να μπουν στο Netflix πριν το «Maestro» του Παπακαλιάτη. Τι σημαίνει όμως πρακτικά να αντέξουν στο Netflix;

Δε μιλάμε για έναν κάδο σκουπιδιών ή έναν απορροφητήρα των πάντων. Μιλάμε για μια πλατφόρμα που έχει συγκεκριμένα στάνταρ και στη συνείδηση του συνδρομητή έχει εγγραφεί πακέτο με ορισμένα στοιχεία. Όπως τη μαύρη κωμωδία ή το dark στοιχείο. Οι τρεις σειρές που ακολουθούν, απαντούν με κάποιον τρόπο σε ένα ή και περισσότερα κουτάκια. Ίσως με μια ελάχιστη προσαρμογή να ταιριάξουν ακόμα περισσότερο.

Το ελληνικό Casa de Papel σε κωμική εκδοχή

Από τις σειρές που ελάχιστοι θυμούνται. Η Τράπεζα είναι ένα Money Heist που δε γίνεται σε νομισματοκοπείο, αλλά σε τράπεζα. Όχι από κάποια συμμορία, αλλά από δύο κακοποιούς. Όχι σεσημασμένους, αλλά…κουτουρού. Η Σοφία Φιλιππίδου και ο Τάσος Παλαντζίδης παίρνουν τα όπλα και πάνε σε κεντρική τράπεζα κρατώντας ομήρους. Το plot twist είναι ότι δεν θέλουν λεφτά.

Θέλουν να πάρουν πίσω το παιδί τους που τους το πήρε ο παππούς του στην Τουρκία για να μη βαφτιστεί Χριστιανός. Στα αξιοσημείωτα της σειράς η τριάδα «Καλίτση-Κολιάτσου-Μπακόλα» από τους Στάβλους της Εριέτας Ζαΐμη.

Άγρια Παιδιά

Ένας 22χρονος που μαθαίνει ότι είναι υιοθετημένος. Ένας άλλος που δεν έχει τίποτα στη ζωή πέρα από το skateboard. Ένας τρίτος που του αρέσει να ξαπλώνει πάνω στις ράγες των τρένων. Ένας τέταρτος που αποφεύγει την άμεση διαπροσωπική επικοινωνία και το να βγαίνει από το σκοτεινό του δωμάτιο. Καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι και κολλημένος σε οθόνες υπολογιστών.

Την αγαπούσε πολύ ο Χατζιδάκις: Η αιωνόβια ταβέρνα που φημίζεται σε όλη την Αθήνα για τα κεφτεδάκια και την αυλή της
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Την αγαπούσε πολύ ο Χατζιδάκις: Η αιωνόβια ταβέρνα που φημίζεται σε όλη την Αθήνα για τα κεφτεδάκια και την αυλή της

Αυτοί οι τέσσερις γυρίζουν μια πόλη που έχει μουντάδα, έχει όμως και κρυφές ομορφιές. Ή τουλάχιστον εκείνοι επιλέγουν να βλέπουν και τέτοιες. Θα έλεγε κάποιος ότι τα Άγρια Παιδιά είχαν μεγάλα όνειρα εγκλωβισμένα σε μια πόλη με χαμηλό ουρανό. Από άποψη αισθητικής και μόνο θα αποτελούσε μια από εκείνες τις σειρές του Netflix που δεν τις ξέρεις καν, δεν περιμένεις το πότε θα κυκλοφορήσουν και απλά τις βλέπεις στην αρχική σου, τις ξεκινάς και απλά κολλάς.

Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή

Αν η συγκεκριμένη σειρά δεν είχε διακοπεί τόσο άδικα και άδοξα, πιθανότατα να μην της είχαμε υφάνει αυτό το μυθικό πέπλο που την καλύπτει σήμερα. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι όλη η πλοκή βασίζεται σε μια δολοφονία με τον κύκλο των υπόπτων να στρέφεται σε τέσσερις γυναίκες, οι οποίες συνδέονται με το θύμα και μεταξύ τους, κάνει τη σειρά των Ρήγα-Αποστόλου ταμάμ για το Netflix.

Από κει και πέρα ειδικό βάρος προσθέτει το φημολογούμενο φινάλε της σειράς. Εμείς είχαμε μείνει στο σημείο που ο Μαντάς απειλεί με όπλο τις τέσσερις γυναίκες. Λέγεται ότι μετά τη δολοφονία του θα υπήρχαν πολλές προστριβές, κάποιες θα λύγιζαν αρκετές φορές στην πίεση του φόβου να τις ανακαλύψουν και στο τέλος θα παρουσιάζονταν στην αστυνομία για να ομολογήσουν ότι το έκαναν μαζί.

Αν όλο το παραπάνω μάλιστα προβαλλόταν με διαφορετική χρονική σειρά, να ξεκινούσε δηλαδή από την ομολογία και να μας πήγαινε πίσω με μια αφήγηση για να δούμε πως φτάσαμε ως εδώ, θα μιλούσαμε για μεγάλη επιτυχία.

Βάλτε ως γαρνιτούρα και το ότι η σειρά γυρίστηκε αρχικά με 3 διαφορετικές πρωταγωνίστριες και την Καστάνη κοινή συνισταμένη των δύο διαφορετικών καστ και αυτομάτως μιλάμε για μια παραγωγή που το Netflix θα μπορούσε να την αποθεώσει. Ίσως η μοναδική περίπτωση ελληνικής σειράς που θα είχε όλα τα φόντα να σταθεί.