Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό στο Game of Thrones που το κάνει να στέκεται πολύ ψηλότερα από όλες σχεδόν τις σειρές που έχουμε δει. Ότι ακόμα και στη νηνεμία του σου προσφέρει στοιχεία για να τα διαβάσεις αφαιρώντας το προφανές. Ότι υπάρχει μια σκηνοθεσία ή ένα σενάριο να θαυμάσεις.
Στο πρώτο επεισόδιο της 8ης σεζόν η μοναδική στιγμή κορύφωσης ήταν η αποκάλυψη του Σαμ στον Σνόου. Αλλά κι αυτή δεν έφτασε στο τέρμα της. Τουλάχιστον όχι όσο το φαντάζονταν οι περισσότεροι στο τελείωμα μιας συγκεκριμένης διαδικασίας από το σενάριο και τη σκηνοθεσία που ήταν σε αυτό το επεισόδιο τρομερά. Με αυτή τη σειρά.
Όλο το επεισόδιο έμοιαζε να έχει στηθεί με τρόπο που θα παραλληλίζει το παρελθόν, αλλά κυρίως θα αυξάνει το συναισθηματικό δέσιμο του Τζον με την Καλίσι, ώστε όταν θα μάθει την αλήθεια κάποιος από τους δύο, να σοκαριστεί. Όχι γιατί κοιμήθηκαν μαζί. Εδώ κοτζάμ Σέρσεϊ έχει μείνει έγκυος από τον αδερφό της. Το ανιιός-θεία μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό.
Ήταν όσα συνέβησαν σε αυτό το πρώτο επεισόδιο, στο Winterfell, που μεγέθυναν τη σύνδεση των δύο. Το γεγονός ότι μπήκαν έφιπποι μαζί στο κάστρο, καθοδηγώντας τους Ντοθράκι και τους δράκους. Στο συμβούλιο ο Τζον σηκώθηκε να την υπερασπιστεί. Το έκανε αργότερα στο δέντρο με την Άρια. Μα πάνω απ΄όλα η σεκάνς με την δρακοπτήση.
https://www.youtube.com/watch?v=wCUjedEq7NI
Η Ντενέρις του χαμογελά και τον προσκαλεί να δαμάσει τον Ρέγκαλ, τον δράκο της, ενώ εκείνη είναι πάνω στον Ντρόγκον. Όταν προσγειώνονται, εκείνη του λέει έμπλεη συναισθήματος να κρυφτούν για πάντα εκεί κι ότι δεν θα τους βρει κανείς. Του χαμογελά ξανά. Μετά φιλιούνται και τον καθησυχάζει για το άγριο βλέμμα του Ρέγκαλ.
Με αυτές τις σκηνές και οι δύο μέσα τους νιώθουν ότι μπορούν να πορευτούν μαζί. Ίσως όχι με αυτόν τον κάπως πλατωνικό τρόπο που ακούγεται, αλλά καταλάβατε τι εννοώ. Φαίνεται όμως πως αυτό ήταν και μια μορφή προσανατολισμού από τους Μπενιόφ και Βάις. Τόσο προς εμάς όσο και προς τον Σνόου.
Ο Τζον όχι μόνο δεν παραξενεύεται που καβάλησε τόσο εύκολα τον δράκο. Κάτι που είναι ίδιον αναντάμ παπαντάμ των Ταργκάρυεν. Κυρίως όμως δεν συνειδητοποιεί, όπως ούτε κι εμείς, ότι ο δράκος του είναι ο Ρέγκαλ. Ένα όνομα που η Ντενέρις το έδωσε εμπνευσμένη από τον Ρέγκαρ Ταργκάρυεν. Όπως έβγαλε τον Ντρόγκον από τον Καλ Ντρόγκο και τον Βισέριον από τον Βισέρυς Ταργκάρυεν.
Υπό το πρίσμα της αλήθειας που μαθαίνει στο τέλος, εμείς φτάνουμε να σκεφτούμε ότι ο Τζον καβάλησε τον δράκο με το όνομα του πατέρα του. Κι αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ακόμα πιο χαρακτηριστικό. Γιατί εικάζεται ότι ο δράκος είναι μετενσάρκωση του Ρέγκαρ και το αψύ του βλέμμα στον Τζον όταν φιλάει την Καλίσι είναι γιατί ξέρει τη συγγενική τους σχέση.
Τι φάση με τον Νεντ Άμπερ και τα ανθρώπινα μέλη;
Μια άλλη σκηνή που έχει πίσω της μπόλικη σημειολογία είναι αυτή στον Οίκο των Άμπερ. Εκεί όπου ο Τόρμουντ και η συντροφιά του βρίσκουν τον μικρό Νεντ Άμπερ που είχε πάει εκεί για να πάρει τον λαό του και να τον πάει στο Γουίντερφελ, μαχαιρωμένο στον τοίχο και με ανθρώπινα μέλη να τον περιτριγυρίζουν. Όταν ουρλιάζει ως wight, ο Μπέρικ Ντοντάριον τον καρφώνει με το φλεγόμενο σπαθί του και βάζει φωτιά.
Αυτό που αξίζει να παρατηρήσει κανείς είναι πως δημιουργείται ένα σύμβολο. Σαν αυτό που είχαμε δει στο animation Ατλαντίδα. Πρόκειται για ένα σύμβολο που τείνει προς το Φ, ένα γράμμα που συναντάται στην τέχνη, τη γεωμετρία και γενικά σε τέχνες μαθηματικές και μη. Άλλοι του δίνουν μια αρχαιοελληνική καταβολή, άλλοι το ανάγουν στους Φιμπονάτσι.
Σε κάθε περίπτωση δεν είναι ένα ακριβές Φ. Είναι όμως ένα πολύ γνώριμο σχήμα. Κι αποτελεί μια δημιουργία ουσιαστικά των Μπενιόφ και Βάις, αφού στα βιβλία δεν δίνεται περιγραφή για το πως αφήνουν κάποια θύματα τους οι White Walkers.
Το εν λόγω σύμβολο το έχουμε συναντήσει αρκετά στις προηγούμενες εφτά σεζόν. Πρώτο πρώτο επεισόδιο οι Walkers έχουν σφάξει μια ομάδα Αγρίων και τους έχουν τοποθετήσει σε αυτό το σχεδόν Φ.
Στην 5η σεζόν ο Μπραν βλέπει το όραμα με τα Παιδιά του Δάσους που μετατρέπουν έναν άντρα στον πρώτο White Walker, δηλαδή τον Night King. Το δέντρο τους είναι περικυκλωμένο από βράχους σε τέτοια διάταξη, ενώ είναι και σκαλισμένο πάνω στον κορμό το εν λόγω σχήμα.
Στην 6η σεζόν, στο επεισόδιο που η Ντενέρις βγαίνει από το φλεγόμενο κτίσμα και την ορθώνουν στα χέρια τους οι Ντοθράκι αναγνωρίζοντας την ως βασίλισσα, πάλι φτιάχνουν έναν τέτοιο σχηματισμό.
Στην 7η σεζόν η Ντενέρις και ο Σνόου βρίσκονται σε κάτι κατακόμβες και βλέπουν αυτό το σχήμα σκαλισμένο στους τοίχους.
Αυτό που υποθέτουν αρκετοί είναι πως έχει αυτή την ανολοκλήρωτη κυκλικότητα θέλοντας να κάνει αναφορά στον ανολοκλήρωτο κύκλο ζωής για κάποιον που πεθαίνει και γίνεται wight. Δεν τελειώνει ακριβώς η ζωή του, ούτε αρχίζει η μεταθανάτια κατάσταση ύλης και πνεύματος.
Άλλοι σημειώνουν την ομοιότητα με το σύμβολο του Οίκου των Ταργκάρυεν και αποτελεί μια συνυποδήλωση ότι μόνο ένας Ταργκάρυεν μπορεί να νικήσει τον Night King.