Ήταν γκάφα αυτό που συνέβη στο Game of Thrones ή μήπως μια μεγαλειώδης κίνηση μάρκετινγκ;

Από πολλούς παρουσιάστηκε ως γκάφα. Για άλλους ήταν κάτι εσκεμμένο. Η αλήθεια ίσως να βρίσκεται κάπου στη μέση. Κι η μέση λέει ότι οι άνθρωποι του Game of Thrones αντί να πανικοβληθούν ή να σβήσουν το ποτήρι των Starbucks, είδαν κέρδος.

Κέρδος όχι μόνο για την ίδια τη σειρά, αλλά και για τα Starbucks. Όπως και τα Starbucks είδαν το όφελος που μπορούν να έχουν από μια τόσο έμμεση, μα τόσο στοχευμένη διαφήμιση. Αρκεί να δει κανείς τι γίνεται αυτή τη στιγμή στο προφίλ του στο Twitter. Αρκούσε μια ανάρτηση όπου τουίταραν ότι έπρεπε να παραγγείλει η Ντενέρις το Dragon’s Drink και όλοι ρωτάνε αν υπάρχει αυτό.

Κι επειδή πρόκειται για πραγματικό προϊόν των Starbucks στην Αμερική, οι πωλήσεις του είναι πιθανό να γνωρίσουν αύξηση αντίστοιχη με την καρύδα στην Ελλάδα μετά το Survivor του 2017.

Ήταν γκάφα αυτό που συνέβη στο Game of Thrones ή μήπως μια μεγαλειώδης κίνηση μάρκετινγκ;

Είναι προφανές ότι αυτό το ποτήρι βρέθηκε τυχαία εκεί. Η σκηνή γυρίστηκε χωρίς κανείς να το αντιληφθεί τη στιγμή που έπρεπε. Το ίδιο προφανές όμως είναι πως στο μοντάζ το είδε κάποιος. Μιλάμε για μια σειρά που τα επεισόδια της περνάνε από τριπλό μοντάζ. Επίσης μιλάμε για μια σειρά που σε διάφορες περιπτώσεις έχει δείξει ότι κάνει additional γύρισμα.

Γιατί δεν συνέβη εδώ; Γιατί στο HBO και γενικά στην αμερικάνικη τηλεόραση είναι όλα προβλεπόμενα. Είναι κοινός τόπος για τους ανθρώπους εκεί η διορατικότητα ως προς το πιθανό κέρδος. Για να μιλήσουμε με πραγματικά νούμερα, αυτή τη στιγμή το Starbucks πήρε διαφήμιση αξίας 1 εκατομμυρίου δολαρίων…χωρίς να δώσει ούτε ένα δολάριο. Τουλάχιστον όχι εκ των προτέρων.

Το HBO και το Game of Thrones δεν κερδίζουν κάτι από τα Starbucks; Θεωρητικά όχι. Κι αυτό επειδή μια τοποθέτηση προϊόντος σε επόμενο επεισόδιο θα ήταν κατά της ad-free πολιτικής προς το κοινό που πληρώνει για μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις. Η σπέκουλα όμως γύρω από αυτό το ποτήρι έχει φουντώσει.

Κι αυτό γιατί πολλοί ισχυρίζονται ότι ακριβώς λόγω αυτής της πολιτικής, προτιμήθηκε να τοποθετηθεί εκεί, σαν μια αμέλεια, μια αβλεψία και επίσης το θόλωσαν κάπως στην προβολή. Δεν είναι στην ουσία εμφανής η αναφορά του brand. Μόνο και μόνο όμως που όλων το μυαλό πήγε εκεί και έχουν γραφτεί γύρω στα 400.000 tweets με το brand Starbucks, δημιουργεί μια μόχλευση αξίας και κέρδους.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο με τα Starbucks. Στο Infinity War, στη σκηνή που καταφτάνουν στη Γουακάντα ο Captain America με τη Black Widow, τον Μπάνερ, τον Vision, τη Γουάντα και το Ρόντι, η Οκόγιε λέει το εξής στον Black Panther. «Δεν φανταζόμουν αυτό όταν είπες ότι θα ανοίγαμε τις πόρτες της Γουακάντα». «Τι φανταζόσουν;» της απαντά ο Black Panther. «Τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ίσως ένα Starbucks» αποκρίνεται εκείνη.

Ήταν γκάφα αυτό που συνέβη στο Game of Thrones ή μήπως μια μεγαλειώδης κίνηση μάρκετινγκ;

Φαίνεται λοιπόν πως τα Starbucks πείσμωσαν από τη χυλόπιτα της Γουακάντα και στράφηκαν στο ακόμα πιο φανταστικό σύμπαν του Game of Thrones.

Αν σου άρεσε πάτα