Murder Mystery: Επιτέλους ο Άνταμ Σάντλερ σε μια καλή ταινία μετά από καιρό

Με εξαίρεση το Meyerowitz Stories που δεν ήταν δική του παραγωγή όμως.

Ο όρος νουάρ στο σινεμά βγήκε για να χαρακτηρίσει ένα ολόκληρο ρεύμα ταινιών με επίκεντρο ένα έγκλημα. Ήταν και είναι αυτή η σκοτεινή αισθητική, τόσο στο σκηνικό όσο και στους χαρακτήρες των περισσότερων ηθοποιών, που οδήγησε σε αυτή τη γέννηση.

Ήταν όμως κυρίως το κομμάτι των χαρακτήρων. Όλοι τους έχουν σκοτεινά ένστικτα σε αυτές τις ταινίες. Απ΄αυτή την άποψη δεν είναι υπερβολή ή out of topic να πούμε πως το Murder Mystery είναι μια νουάρ κωμωδία. Ίσως μια avand garde νουάρ κωμωδία. Κι ίσως το κωμικό στοιχείο να την κάνει μια διαφορετική κατηγορία αναζήτησης εγκληματία, την blanc. Αν επιτρέπεται αυτό το παιχνίδισμα με την γαλλική καταγωγή των λέξεων.

Το Murder Mystery είναι πολλά. Είναι κωμωδία. Έχει στοιχεία αστυνομικού φιλμ με το whodunnit. Είναι μιμητική ταινία ως προς το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές. Είναι μια ακόμα ταινία που συνεργάζονται οι δύο φίλοι Άνταμ Σάντλερ και Τζένιφερ Άνιστον. Είχαν από το 2011 και το Just Go With It. Αυτή ήταν και η τελευταία πραγματικά καλή ταινία παραγωγής και σύλληψης από τον Σάντλερ.

Το Meyerowitz Stories με τον Μπεν Στίλερ στο πλάι του δεν αποτέλεσε ταινία Σάντλερ, ενώ οι δύο προηγούμενες ταινίες του στο Netflix, το Do Over και το The Week Of ήταν μάλλον ουδέτερες. Ούτε κρύο ούτε ζέστη.

Με το Murder Mystery δείχνει αναζωογονημένος και σε αυτό παίζει σίγουρα ρόλο η παρουσία της εξίσου ανανεωμένης Τζένιφερ Άνιστον.

Η ταινία είναι στην ουσία η αναζήτηση ενός εγκληματία, απλώς ο Σάντλερ και οι δύο σκηνοθέτες Άννα Φλέτσερ και Κάιλ Νιουετσέκ, την διανθίζουν με τις κωμικές μανιέρες του, με μερικά bits που είναι της δικής του σχολής. Κι είναι αυτός ο συνδυασμός που τον κάνει λιγότερο πιεστικό ως προς το χιούμορ που πρέπει να βγάλει.

Σάντλερ και Άνιστον υποδύονται ένα ζευγάρι Αμερικάνων που αποφασίζουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη για τα 15 χρόνια γάμου τους. Είναι ένα δώρο ενοχής από τον Νικ Σπιτζ στη γυναίκα του Όντρι, γιατί της έχει πει ψέματα για πολύ καιρό ότι πήρε προαγωγή κι έγινε ντετέκτιβ, ενώ παραμένει απλώς αστυνομικός που έχει κοπεί τρεις φορές στο τεστ.

Μπορεί η αστυνομία να μην του δίνει το αξίωμα, θα του το δώσει όμως η ίδια η ζωή. Κι αυτό γιατί ύστερα από μια πολύ γρήγορη και αναπάντεχη τροπή κατά την διάρκεια της πτήσης τους προς τη Μάλαγα, θα καταλήξουν σε ένα πολυτελές σκάφος. Εκεί έχουν μαζευτεί συγγενείς και φίλοι για να παραστούν στην υπογραφή της διαθήκης ενός πάμπλουτου Βρετανού. Εκείνος έχει αποφασίσει να τα δώσει όλα στη νεαρή ερωμένη του κι αυτό δεν γίνεται αποδεκτό με θέρμη.

Για την ακρίβεια, βρίσκεται νεκρός μέσα σε δευτερόλεπτα πάνω στο γιοτ. Τα πράγματα αρχίζουν να εξελίσσονται με έναν τρόπο ώστε οι δύο άσχετοι με όλα να φανούν πιο ύποπτοι απ΄όλους. Το σκηνικό αρχίζει να θυμίζει έντονα αυτό που συνέβη στο Όριεντ Εξπρές  όπου όλοι ήταν οι δολοφόνοι του νεκρού. Μένει να βρεθεί ποιος ήταν ο ενορχηστρωτής. Στο τέλος θα αποδειχθεί πως τελικά ο Νικ έχει το δαιμόνιο του ντετέκτιβ, αλλά πολύ περισσότερο το έχει η γυναίκα του Όντρι.

Χωρίς ιδιαίτερες φανφάρες, το Murder Mystery του Netflix είναι από τις πολύ καλές κωμωδίες της χρονιάς, μια από τις λίγες καλές που έχουν κυκλοφορήσει φέτος. Και το να βλέπεις δύο βετεράνους πια, όπως είναι ο Σάντλερ κι η Άνιστον, να λειτουργούν με τόσο καλή χημεία και να αποδίδουν με ισορροπία στους ρόλους του, έχει την αξία του.

Είναι βέβαια προφανές ότι ο Σάντλερ έχει την ικανότητα από χρόνια να κάνει ταινίες για την δική του όρεξη, ταινίες όπου θα περνάει καλά με φίλους συναδέλφους. Κάποιες φορές αυτή η δημιουργικότητα θα οδηγήσει σε κάτι αρκετά καλό, όπως στο Murder Mystery.