Tenet: Ο Κρίστοφερ Νόλαν στο πιο μεγάλο στοίχημα της σπουδαίας του καριέρας
Σειρές - Ταινίες

Tenet: Ο Κρίστοφερ Νόλαν στο πιο μεγάλο στοίχημα της σπουδαίας του καριέρας

Σχεδόν τρία χρόνια μετά το Dunkirk καλείται να αφήσει πίσω το πιο σημαντικό του στοιχείο.

Αποφασισμένος να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο των κινηματογραφικών βραβείων είναι ο Κρίστοφερ Νόλαν που ετοιμάζει πυρετωδώς την από καιρό γνωστή νέα του ταινία ονόματι Tenet. Μια κατασκοπική ταινία που λέγεται πως θα κοστίζει κοντά στα 230 εκατομμύρια δολάρια.

Φυσικά αυτό το ποσό, αυτή η επένδυση για την ακρίβεια, δεν είναι ρίσκο. Κάθε ταινία του Νόλαν στο παρελθόν έχει αποφέρει πίσω τουλάχιστον υπερδιπλάσια. Αυτό όμως είναι το έλασσον για το Tenet. Για πρώτη φορά μετά το 2005 και το πρώτο Batman, ο Νόλαν θα κληθεί να λειτουργήσει χωρίς δύο βασικούς του συνεργάτες. Τον δημιουργό της μουσικής και τον μοντέρ του.

Ο Χανς Ζίμερ απασχολείται από καιρό με το Dune του Βιλνέβ και δε μπορούσε να πει Όχι σε αυτή την προοπτική. Κι η αλήθεια είναι πως το Dune θα του ανοίξει 99% την πόρτα των Όσκαρ. Ο Λι Σμιθ, ο άνθρωπος που κάνει τα άψογα edits στις ταινίες του Νόλαν, είναι επίσης απασχολημένος στο ενδιαφέρον πρότζεκτ του Σαμ Μέντες, την βιογραφική ταινία 1917. Και οι δύο ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ με το Dunkirk, με τον Λι να το κατακτά.

Αν γνωρίζει κανείς το κινηματογραφικό παρελθόν του Νόλαν και τις βάσεις της αφήγησής του, θα ξέρει πως η μουσική του Ζίμερ είναι ο βασικότερος πυλώνας. Ειδικά το Interstellar και το Dunkirk πάτησαν με τον πιο βαθύ τρόπο πάνω στη μουσική και εν γένει στον ήχο. Το ίδιο ισχύει και για το μοντάζ, αφού με τον Λι δεν χρειαζόταν καν να ειπωθεί κάτι δεύτερη φορά ή να εξηγηθεί. Τώρα θα πρέπει να χτίσει κι όχι να ανακτήσει μια χημεία.

Αυτές οι δύο απουσίες δημιουργούν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας στον Νόλαν να έχει παρούσα μια ταινία του στα Όσκαρ με περισσότερο εμφατικό τρόπο, μιας και το Dunkirk μπορεί να είχε 8 υποψηφιότητες, οι τρεις κατακτήσεις όμως ήρθαν σε τεχνικά χαρακτηριστικά και ο Νόλαν είναι ακόμα στο 0 μετά από 5 υποψηφιότητες. Και δεν είναι λογικό ένας τέτοιος σκηνοθέτης να μην πάρει σύντομα Όσκαρ.

Το Tenet πάντως ως είδος ταινίας δεν διαφαίνεται να είναι προορισμένο για να φτάσει στην πηγή και να του προσφέρει νερό. Μια κατασκοπική ταινία με έντονη δράση από τα όσα ακούγονται και μερικές εικόνες από τα γυρίσματα είναι το Tenet. Γυρίζεται δε σε όλο τον κόσμο και για πολλούς είναι ένα σαφές δείγμα του τι θα μπορούσε να κάνει ο Νόλαν αν σκηνοθετούσε ή αν σκηνοθετήσει στο μέλλον κάποιο James Bond. Ένα franchise που πολύ μεγάλη πλειοψηφία του κοινού θα ήθελε να βρεθεί στην εποπτεία του Νόλαν.

Στην ταινία ο σκηνοθέτης θα κατεργαστεί ένα εξόχως ενδιαφέρον και πολλά υποσχόμενο καστ. Από τη μία ο Ρόμπερτ Πάτινσον λίγον πριν γίνει για τα καλά ο νέος Batman, ένα franchise που ο Νόλαν απογείωσε και σίγουρα θα έχει να δώσει κάποιες συμβουλές και γι΄αυτό. Από την άλλη η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, ο Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον και ο Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον που ανεβαίνουν διαρκώς τα σκαλιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας, με τους δύο τελευταίους να έχουν ξεκινήσει ήδη τη διαδρομή των υποψηφιοτήτων και των βραβεύσεων.

Η Ντεμπίκι μας είναι γνωστή από τον ρόλο της στη σειρά Night Manager, τον ρόλο στους Guardians of the Galaxy και πιο πρόσφατα στις Χήρες στο πλάι της Βαϊόλα Ντέιβις. Ο Γουάσινγκτον, γιος του Ντένζελ, μας εξέπληξε όλους με την ερμηνεία του στο BlacKkKlansman του Σπάικ Λι, ενώ τον Τζόνσον τον μάθαμε στο Nocturnal Animals του Τομ Φορντ και ήταν στους υποψηφίους για να παίξει τον Έλβις Πρίσλεϊ στην επερχόμενη βιογραφική ταινία. Μαζί με αυτούς τους 4, θα υπάρχουν οι παλιές καραβάνες Μάικλ Κέιν και Κένεθ Μπράνα.

Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν μια μαγιά με τρομερή προοπτική για τις ικανότητες του Νόλαν και αναμφίβολα θα είναι το πιο μεγάλο στοίχημα. Τόσο για τον ίδιο όσο και για το φανατικό του κοινό!

Η ταινία έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο του 2020 και πριν τις αρχές του επόμενου έτους δύσκολα θα μαθευτεί κάτι πιο ακριβές για την υπόθεση.