The Lighthouse: Μια ταινία που θα παίξει έντονα για Ά-Β' Ανδρικό και Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Μπορεί να είναι ακόμα αρχές Αυγούστου, αλλά τα κινηματογραφικά δρώμενα δεν αφήνουν άλλη επιλογή από το να ξεκινήσουμε το oscar buzz από τώρα. Ο νέος Ταραντίνο, το θρίλερ Midsommar, το Irishman, το 1917 και το The Lighthouse είναι τα πρώτα ισχυρά χαρτιά.

Δεν ξέρουμε τι άλλο μπορεί να προκύψει από τα κινηματογραφικά φεστιβάλ των επόμενων ημερών ως τις αρχές Οκτωβρίου (Βενετίας, Τορόντο, Νέας Υόρκης), αλλά ήδη έχουμε μερικές ταινίες, σκηνοθεσίες, ερμηνείες που είναι ή δείχνουν πολλά υποσχόμενες. Κάνουμε αυτόν τον διαχωρισμό γιατί υπάρχουν ταινίες που έχουν προβληθεί στο εξωτερικό και υπάρχουν έγκριτες αναλύσεις γι΄αυτές, ενώ κάποιες από τις προαναφερθείσες δεν έχουν κάνει ακόμα πρεμιέρα σε αίθουσες.

Μία απ΄αυτές είναι το θρίλερ του Ρόμπερτ Έγκερς, ο οποίος τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του με το The Witch, επιστρέφει με το The Lighthouse. Πρόκειται για ένα σενάριο που έγραψε ο ίδιος με τον αδερφό του Μαξ και περιστρέφεται γύρω από δύο φαροφύλακες, τον Τόμας (Νταφόε)  και τον Εφραίμ (Πάτινσον), οι οποίοι περνούν τη ζωή τους στο φάρο και δεν έχουν άλλες συναναστροφές.

Μέσα σε 110 λεπτά βλέπουμε τη μετάβαση από την κοινωνική δομή της ταινίας σε μια κατάσταση θρίλερ, αφού οι δύο ήρωες μεταφέρονται στα όρια της παράνοιας, μεθάνε, έχουν ψευδαισθήσεις, βλέπουν τους μεγάλους τους φόβους να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια τους. Πολλές φορές και ταυτόχρονα. Κάποιες στιγμές με μοιραίες πιθανότητες.

Το πρωταγωνιστικό δίδυμο Γουίλεμ Νταφόε και Ρόμπερτ Πάτινσον φαίνεται να ταιριάζουν ιδανικά, με τον πρώτο να μη χρειάζεται συστάσεις για το πόσο σπουδαίος είναι, ειδικά μετά το περσινό At Eternity’s Gate, και τον δεύτερο να δείχνει πως έχει αλλάξει πλέον επίπεδο και να μας το κάνει πιο δύσκολο να τον αποδεχτούμε σε έναν ρόλο όπως αυτός του Batman.

Το Lighthouse θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο στις αίθουσες και από το trailer μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για μια σκηνοθετική οπτική που θυμίζει σινεμά περασμένων, σαν ένας συγκερασμός του horror των late 70’s με το συνολικό σινεμά του ’30.