Είναι μια συζήτηση δεκαετίας και βάλε. Ιδίως από το 2015 και μετά περνάει περιόδους που εντείνεται σε βαθμό ως και εκνευριστικό. Να επιστρέψουν τα Φιλαράκια. Να γίνει ταινία. Να γίνει νέα σεζόν. Να γίνει ένα reboot.
Κι αφού τόσα χρόνια το είχαμε ξεχειλώσει και κάθε ιστοσελίδα που σέβεται τον εαυτό της και δεν σέβεται τον αναγνώστη της, έβγαζε θέμα ότι δήθεν είχε πηγή που επιβεβαίωνε το reboot, ήρθε το HBO για να κάνει το ψεύμα πραγματικότητα. Με αιτία την αγορά των δικαιωμάτων της σειράς για την streaming πλατφόρμα του που θα είναι στον αέρα τον Απρίλιο, το HBO Max θέλει να έχει ένα πολύ δυνατό χαρτί για να μπει δυναμικά στον ανταγωνισμό απέναντι σε Apple, Disney+ και Netflix.
Το τελευταίο το αποδυνάμωσε παίρνοντάς του τα Φιλαράκια, αλλά αυτό δεν του ήταν αρκετό. Έτσι, ξεκίνησαν οι συζητήσεις με τους 6 βασικούς πρωταγωνιστές για να γίνει ένα επετειακό επεισόδιο που θα είναι πρακτικά ο εορτασμός της παρουσίας της σειράς στο HBO. Όλα καλά ως εδώ. Μόνο που αυτό το επετειακό επεισόδιο, που μπορεί να γίνει, αλλά μπορεί και όχι, έδωσε το έναυσμα για νέα σειρά απαιτήσεων περί πολλών επεισοδίων.
Κι αφού μας-μου δίνεται μια καλή αφορμή, ας βγάλω το άχτι μου. Ως ένας πάλαι ποτέ αμετανόητος φανατικός αυτής της sitcom σειράς, μπορώ να πω ότι η οπτική της ηλικίας, της κατανόησης και της τριβής με κάτι, είναι που αλλάζει την άποψη του ανθρώπου για τα πράγματα. Μέχρι το 2015 δεν δεχόμουν κανέναν να μου πει ότι τα Φιλαράκια δεν είναι το κορυφαίο sitcom. Τα τελευταία δύο χρόνια δεν δέχομαι από κανέναν να μου πει ότι μπαίνει στα 5 κορυφαία.
Μιλάμε για ένα από τα πιο κακά σενάρια που έχουν γραφτει. Όταν βλέπεις σειρά να αυτοαναιρείται στην τρίτη κιόλας σεζόν, τότε κάτι πάει πολύ στραβά με τους σεναριογράφους και τους σκηνοθέτες. Όταν βλέπεις στην 3η σεζόν το επεισόδιο μετά τον χωρισμό Ρος και Ρέιτσελ, στη σκηνή όπου ο Ρος έχει πάει να τους δώσει ένα μπιτόνι με βενζίνη και η κάμερα πιάνει στο πλάνο τον Ρος μαζί με τον μπούμαν, τότε δεν χρειάζεται να πεις πολλά.
Από την 7η σεζόν και μετά όμως είχαμε και την κατακόρυφη πτώση της απόδοσης των 6 πρωταγωνιστών με μοναδική φωτεινή εξαίρεση τον Ρος που έκανε σταθερά ανοδικά βήματα. Αυτά δεν είναι μόνον δικές μου απόψεις. Τα κραυγαλέα σεναριακά λάθη παίζουν για χρόνια σε ιστοσελίδες και δεν είναι λάθη που έγιναν επίτηδες για να συντηρηθεί ο μύθος. Έγιναν γιατί οι δύο σεναριογράφοι, η Μάρτα Κάουφμαν και ο Ντέιβιντ Κρέιν, είναι μέτριοι ή έχουν κένα μνήμης. Ή, ακόμα χειρότερα, πήραν τη λέξη sitcom στην ακραία της μορφή και θεώρησαν πως κάθε επεισόδιο δεν έχει καμία σχέση με το πριν και το ακόλουθο. Κάτι που προφανώς και δεν ισχύει.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό πως κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν διέγραψε την τρομερή καριέρα, με εξαίρεση την Άνιστον, που όσο κι αν την αγαπάμε, θα πρέπει να παραδεχτούμε πως πάτησε πάνω σε πράγματα εκτός ταλέντου της για να διατηρηθεί. Σε επίπεδο ποιότητας βέβαια, ο Ντέιβιντ Σουίμερ είναι αυτός με τα περισσότερα δείγματα.
Όλα τα παραπάνω μόνο τέτοιο παροξυσμό για επιστροφή της σειράς δεν δικαιολογούν. Ας γίνει αυτό το επετειακό επεισόδιο, για το οποίο οι πρώτες πληροφορίες λένε πως θα γίνει χωρίς ουσιαστικό σενάριο, άρα θα είναι μια ξεπέτα, και κάποια στιγμή, όσο μεγαλώνουν οι γενιές που θυμούνται τα Φιλαράκια, θα φανεί το πραγματικό της βάρος.
Μια φορά, σε σύγκριση με το Big Bang Theory ή το Two and A Half Men δε μπορεί να μπει ούτε με σφαίρες. Αυτές οι δύο σειρές και οι περισσότερες sitcom, κωμωδίες ή δραματικές, θα είχαν τρόπο να δικαιολογήσουν ένα sequel. Τα Φιλαράκια είναι από τις σειρές που ξέρεις εκ των προτέρων ότι κάθε προσπάθεια να υπάρξει συνέχεια στην πλοκή, θα απέβαινε κάκιστη ποιοτικά, άρα αποτυχημένη.