Χοακίν Φοίνιξ στο Τζόκερ. Ρόμπερτ ΝτεΝίρο στο Irishman. Λεονάρντο ΝτιΚάπριο στο Once Upon A Time In Hollywood. Τάρον Έτζερτον στο Rocketman. Άνταμ Ντράιβερ στο Marriage Story. Τζόναθαν Πράις στο Two Popes. Κρίστιαν Μπέιλ στο Ford Vs Ferrarri. Αντόνιο Μπαντέρας στο Pain and Glory. Γούιλεμ Νταφόε ή Ρόμπερτ Πάτινσον στο The Lighthouse.
Όλα τα παραπάνω ονόματα είναι που θα διεκδικήσουν μια από τις πέντε θέσεις για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ που θα ανακοινωθούν σήμερα στο Ά Ανδρικό. Ο Φοίνιξ και ο ΝτιΚάπριο θεωρούνται πιο σίγουροι κι από το σίγουρο. Το ίδιο και ο Έτζερτον που πήρε τη Χρυσή Σφαίρα για Κωμωδία. Από κοντά και ο Άνταμ Ντράιβερ. Μένει μια θέση για 5 πρόσωπα. Ούτε η 8η θέση στην Ευρωλίγκα τόσους μνηστήρες.
Για μια στιγμή. 5 πρόσωπα; 4 αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο, δεδομένου ότι ένας εκ των Νταφόε και Πάτινσον θα πάει για Β΄Ανδρικό. Η λογική λέει πως θα πάει ο Νταφόε, ώστε να είναι πιο εύκολο να μείνει εκτός ο Πάτινσον. Άλλωστε, ούτε στις σφαίρες ήταν. Άρα, ποιος είναι ο πέμπτος πόλος;
Είναι ο Ντάνιελ Κρεγκ. Λίγους μήνες πριν βγει το 25ο James Bond, ο Κρεγκ έκανε την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του σε αυτή τη δεκαετία, ου μην και συνολικά. Στην εξαιρετική σεναριακά ταινία του Ράιαν Τζόνσον Knives Out, ο Κρεγκ υποδύεται τον ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ που καλείται να εξιχνιάσει μια υπόθεσης αυτοκτονίας ενός πάμπλουτου πατριάρχη, η οποία δεν είναι τόσο απλή όσο ακούγεται, μιας και εμπλέκονται 6-7 μέλη της οικογένειας που το βράδυ που βρέθηκε νεκρός είχαν ο καθείς έναν λόγο, μια αιτία για να τον σκοτώσουν.
Θυμίζοντας σε λογική το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές, αλλά σε μια πολύ σύγχρονη οπτική και με το στίγμα του Τζόνσον, το Knives Out ακολουθεί στο πρώτο του μισό κανόνες whodunnit, αλλά διαφοροποιείται καθώς την ώρα που τα ανακρινόμενα μέλη δίνουν ψευδή κατάθεση, παρεμβάλλεται η αλήθεια σε ένα ιδιάζον flashback, επομένως δεν υπάρχουν θολούρες για το τι συνέβη.
Όλοι φαίνονται να έχουν ωθήσει τον παππού Χάρλαν στην αυτοκτονία. Μέχρι που ο Μπενουά πετυχαίνει τη νοσοκόμα του, που ήταν και φίλη του και τότε βλέπουμε τι ενορχηστρώθηκε όντως από τον Χάρλαν ώστε να φανεί ως αυτοκτονία. Κι αυτό όμως που βλέπουμε είναι βασισμένο στα όσα γνωρίζει η Μάρτα, η νοσοκόμα. Ανατρέπεται ολοσχερώς στο φινάλε με τον Μπλανκ να αποδεικνύει ότι είναι όντως το καλύτερο λαγωνικό που υπάρχει και πως είχε αποπροσανατολίσει τους πάντες με το modus operandi του.
Ο Ντάνιελ Κρεγκ είχε δείξει την ικανότητα και το ακριβές ταίριασμα του με ρόλους και ταινίες μαύρης κωμωδίας, είτε αυτό είναι το κύριο είδος τους είτε διαπλέκεται/υποφώσκει, στο Logan Lucky, αλλά αυτό που κάνει στο Knives Out είναι ευχάριστα πάνω απ΄όσα μας είχε δώσει.
Όταν κυκλοφόρησε η ταινία στις ΗΠΑ και λίγο πριν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, υπήρχαν κείμενα στο εξωτερικό που τον αποθέωναν και τον έβαζαν στην κούρσα για τα βραβεία και μου ήταν δύσκολο να πιστέψω ότι είναι τόσο αλήθεια. Τελικά ήταν. Δεν υπήρχε ίχνος υπερβολής ή υπερβολικής καλοσύνης προς το πρόσωπό του.
Σε άλλες χρονιές η ερμηνεία του Ντάνιελ Κρεγκ θα είχε σίγουρη θέση στην 5άδα. Όμως φέτος έπεσε στην περίπτωση. Ίσως και να χάνει πόντους από το γεγονός πως μας πείθει ότι ο ρολος του ταιριάζει γάντι, χωρίς αυτό να μπορεί να πιστοποιηθεί, αφού μόνον ο ίδιος ξέρει τι προσπάθεια και τι μέθοδο ακολούθησε για να τον φέρει εις πέρας. Μπορεί δηλαδή να μην είναι τόσο ταμάμ ρόλος, αλλά ο τρόπος του να μας έπεισε για αυτό.
Ο τρόπος που έχει δουλέψει με τη φωνή του για να έχει αυτή τη γαλλικούρα στον χαρακτήρα του και οι εκφράσεις του είναι τόσο to the point, που δύσκολα θα φανταζόμασταν τον ρόλο με την ελάχιστη διαφοροποίηση.
Ας μην είναι όμως όλα για την καταξίωση ενός βραβείου, δεν πειράζει. Ας μπορούμε να απολαύσουμε μια ερμηνεία γι΄αυτό που είναι και αναμφίβολα το story του 2019 θα περιλαμβάνει πολλές συγκλονιστικές ερμηνείες, με τον Κρεγκ να περικλείεται σε αυτές!