Αυτό που συνέβη στα τέλη του περασμένου έτους με το The Witcher δεν θα ήταν δυνατό να μετρηθεί από το κοινό στην ολότητα του. Για μεγάλες βιομηχανίες του θεάματος όμως, το Witcher δεν ήταν ένα δέντρο, ήταν ένα δάσος.
Κι αυτό το δάσος αρχίζει σιγά σιγά να επεκτείνεται και να μεγαλώνει και πιθανότατα θα πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας στα επόμενα χρόνια ως το 2030. Ο κόσμος των videogames είναι ο πιο safe δρόμος για τα δίκτυα ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το ρίσκο μιας επιλογής για σειρά ή ταινία και να ξέρουν ότι βαδίζουν σε σωστά μονοπάτια. Κι αν το videogame πετύχει, τότε η σειρά θα είναι εμπορική ακόμα κι αν αποδοκιμαστεί, αφού θα φέρει ένα δυνατό brand και θα έχει προσελκύσει ένα από τα πιο πιστά κοινά της βιομηχανίας, τους gamers.
Το The Witcher μπόρεσε χωρίς να είναι μια ύψιστου επιπέδου σειρά, να δημιουργήσει τρομερό ντόρο. Αυτό είδαν οι άνθρωποι του HBO και βρήκαν τον δικό τους άσο στο μανίκι.
Είναι δεδομένο πως ο ανταγωνισμός είναι σε διαδικασία ανάφλεξης στον τομέα του streaming και σε δύο μήνες που θα είναι διαθέσιμο το HBO Max, θα έχουμε να κάνουμε με 4 διεθνείς και κολοσσιαίους παρόχους (Netflix, Amazon, Disney οι άλλοι τρεις). Σε αυτή την αρένα ο καθείς επιλέγει τα πιο δυνατά όπλα. Το HBO αναμένει ότι κάποιο από τα κόνσεπτ για τον μετά-Game of Thrones κόσμο θα είναι το εκλεκτό, αλλά δε μπορεί να περιμένει μόνο αυτό.
Έτσι, οι άνθρωποι του, του Κέισι Μπλόις προεξάρχοντος, είδαν στο The Last of Us εκείνη τη μυθολογία που θα τους δώσει το Game of Thrones της δεκαετίας που διανύουμε. Πρόκειται για το κορυφαίο videogame για το 2013, ένα από τα 5 κορυφαία που φτιάχτηκαν για το PS3, τον Μάιο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο μέρος για το PS4 κι αυτό σημαίνει πολλά.
Κατ΄αρχάς το The Last of Us περιγράφει την ιστορία ενός άντρα που ευρισκόμενος σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο όπου μια αρρώστια έχει ξεκληρίσει τους πάντες και τους μετατρέπει σε αιμοδιψή τέρατα, ανάμεσα τους και την πρώην γυναίκα με τα παιδιά του. Συναντιέται με μια 14χρονη κοπέλα που του ζητάει βοήθεια για να φτάσει σε ένα σημείο όπου της έχουν πει ότι υπάρχουν άλλοι άνθρωποι και μαζί θα διασχίσουν τη Νέα Υόρκη με στόχο να βρουν τη σωτηρία.
Το κόνσεπτ προφανώς και θυμίζει το I Am Legend και φυσικά Walking Dead, αλλά έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: τα εφέ. Το gameplay του είναι καταπληκτικό, τα γραφικά του απόλυτα ρεαλιστικά και αρκεί να αναθέσουν στους ανθρώπους που τα έφτιαξαν τη δουλειά αυτή, ώστε να υπάρχει σε επίπεδο εικόνας και αίσθησης μια τρομακτική πιστότητα. Από κει και πέρα τα υπόλοιπα θα χρειαστούν σαφώς δουλειά, καθώς κανείς δεν γνωρίζει πόσο διάθεση έχει ο θεατής πια να εγκλιματιστεί και να δεσμευτεί σε κάτι τόσο κοινότοπο ως κεντρική ιδέα.
Σε αυτή τη λογική σκέψη το HBO έχει έτοιμη την απάντηση και λέγεται Νιλ Κρεγκ. Μπορεί σε εμάς ως όνομα να μη λέει πολλά, αλλά το ότι είναι ο άνθρωπος που έγραψε το Chernobyl θα πει σίγουρα πάρα πολλά.
Σε κάθε περίπτωση, το The Last of Us δύσκολα θα είναι έτοιμο πριν το φθινόπωρο του 2021 κι αυτή είναι η αισιόδοξη εκτίμηση.
Η τάση πάντως που διαφαίνεται από τέτοιες επιλογές τείνει προς ένα μελλοντικό καθεστώς όπου τα δίκτυα δεν θα αντλούν μόνο πετυχημένους τίτλους από τον κόσμο των παιγνίων για να τα κάνουν σειρά. Θα δημιουργούν προσομοιώσεις μιας σειράς σε videogame με στόχο να δουν, όχι μόνο την ανταπόκριση, αλλά και τις επιλογές που θα κάνουν οι gamers.
Αν συνυπολογίσει κανείς το Bandersnatch του Black Mirror πριν από ένα χρόνο, τότε αντιλαμβάνεται σε τι μπορεί να σχηματοποιηθεί η εξατομικευμένη εμπειρία και το diy σενάριο για περιεχόμενο μυθοπλασίας!